fbpx
2025. május 17. szombat

Visszaállt az eredeti pályasebesség Szárligetnél

Tavasszal még lesznek utómunkák a hegyeshalmi fővonalon.

Újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán. Biatorbágy és Szárliget között az előírt mérések után a harmadik, december 9-ig tartó fázisban felújított jobb vágányon is vissza lehetett állítani a pályasebességet. A rekonstrukció során korábban, novemberben befejezett bal vágányon már december közepén megszűnt a 80-as sebességkorlátozást, így azóta azon akár 140 km/órával is haladhatnak a személyszállító vonatok.

Az ország egyik legforgalmasabb vonalszakaszán, Biatorbágy és Szárliget között már korlátozás nélkül közlekednek a vonatok. Háromszáz méter kivételével Herceghalom és Bicske között. Ezen a szakaszon a konszolidációs folyamatok lassabban mennek végbe a jelentős mértékű újjáépítés miatt. Itt csak a tavaszi vágányszabályozás után lehet sebességet emelni mindkét vágányon, addig a forgalom 40 km/órás sebességkorlátozással zajlik. A menetidőben viszont ez nem érzékelhető, az nem növekszik.

A győri fővonalon pontosabban, megbízhatóbban tudjuk biztosítani az elővárosi, távolsági és nemzetközi forgalmat

- Hirdetés -

– ígéri közleményében a MÁV.

Tavasszal az utómunkálatokat is elvégzik a most felújított szakaszon, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például vágány- és kitérőszabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, a felsővezeték-hálózatban az elöregedett hosszláncok cseréjét. Mindez már nem jár az őszi felújításhoz hasonló kényelmetlenséggel az utasoknak, azonban az átépített szakaszon egy-egy vágányt érintően vágányzárak, ezzel együtt menetrend-módosítások várhatók.

A győri fővonalon szeptember közepétől december 9-ig három ütemben elvégzett pályarekonstrukciót követően a vágányokon – a vonatkozó technológiai és biztonsági előírásokat betartva – a forgalomba helyezési eljárást követően átmenetileg 80 km/órás sebességkorlátozás mellett közlekedhettek a vonatok, ugyanis a maximálisan engedélyezhető sebesség csak az új zúzottkő ágyazat forgalom alatti tömörödését követően, az ilyenkor szükséges mérések, ellenőrzések után, fokozatosan, néhány hét után érhető el.

A MÁV leányvállalata, a MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft. újra elvégezte a vágánygeometriai és járműdinamikai méréseket az FMK-007-es jelzésű merőkocsijával, amely az aljára erősített lézeres mérőegységekkel, gyorsulásmérő szenzorokkal, valamint egyéb, tehetetlenségi (inercális) erőket mérő egységekkel vizsgálta meg a kétszer 29 kilométernyi vágányszakaszt.

Nyitóképünk az érintett szakaszon készült (fotó: MÁV).

Ezek is érdekelhetik

Figyelmeztető piktogramok a vasúti átjárókban

Növekszik a súlyos vagy akár halálos kimenetelű balesetek száma a vasúti átjárókban, amelyek oka az okoseszközök miatti figyelmetlenség.

Elstartolt az új MÁV+ app és éles üzemben zajlik a menetközbeni takarítás

Április 1-jével elérhető az új MÁV+ applikáció, és már minden IC-n jelen van az utazó takarító személyzet, indulástól érkezésig.

Forgalomba állt az első MÁV-arculatos Astride mozdony

A vasúttársaság flottájának új gépével a Mecsek IC vonatokon találkozhatnak az utasok, hamarosan további 14 is érkezhet.

Az állomásfelújítási program országos szintjén lesz csak új pályázati kiírás

Csak legfelső, országos szintjén lesz új kiírás, a térségi és helyi szintű fejlesztések esetében a pályázati lehetőség továbbra is él.

Állomásmegújítási program: új pályázati szakasz meghirdetésére kerül sor

Nagy volt az érdeklődés, viszont akadt sok hiányosság is a MÁV és az ÉKM közös állomásmegújítási programjára érkezett pályázatokban, így újabb fordulót hirdetnek.

Irány a Tisza-tó vonattal!

Ideális lehetőséget biztosít a fővárosból indulóknak a MÁV Tisza-tó sebesvonata, hogy a kirándulók kényelmesen eljussanak a tó partjára.

Legfrissebb híreink

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Zéró-emissziós vasúti flotta felé halad Európa: ambiciózus partnerség az AERRL és az Infrabel között

Az AERRL és az Infrabell stratégiai együttműködése a nettó-zéró emissziós vasúti flotta elérése irányul.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Új vasúti ipari vágánnyal és rakodóterülettel bővül az iváncsai ipari terület

A beruházás tervezetten 2026 nyarára elkészül. Elsődleges cél az áruszállítás gyorsabb és költséghatékonyabb lebonyolítása.

Leállt a vonatközlekedés az Ibériai-félszigeten

A Renfe, a Ouigo, a helyi vasutak egyaránt a szolgáltatás szüneteltetését jelentették be – általános áramszünet okozza a fennakadást.

A rovat további cikkei

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Zéró-emissziós vasúti flotta felé halad Európa: ambiciózus partnerség az AERRL és az Infrabel között

Az AERRL és az Infrabell stratégiai együttműködése a nettó-zéró emissziós vasúti flotta elérése irányul.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.