Tavasszal még lesznek utómunkák a hegyeshalmi fővonalon.
Újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán. Biatorbágy és Szárliget között az előírt mérések után a harmadik, december 9-ig tartó fázisban felújított jobb vágányon is vissza lehetett állítani a pályasebességet. A rekonstrukció során korábban, novemberben befejezett bal vágányon már december közepén megszűnt a 80-as sebességkorlátozást, így azóta azon akár 140 km/órával is haladhatnak a személyszállító vonatok.
Az ország egyik legforgalmasabb vonalszakaszán, Biatorbágy és Szárliget között már korlátozás nélkül közlekednek a vonatok. Háromszáz méter kivételével Herceghalom és Bicske között. Ezen a szakaszon a konszolidációs folyamatok lassabban mennek végbe a jelentős mértékű újjáépítés miatt. Itt csak a tavaszi vágányszabályozás után lehet sebességet emelni mindkét vágányon, addig a forgalom 40 km/órás sebességkorlátozással zajlik. A menetidőben viszont ez nem érzékelhető, az nem növekszik.
A győri fővonalon pontosabban, megbízhatóbban tudjuk biztosítani az elővárosi, távolsági és nemzetközi forgalmat
– ígéri közleményében a MÁV.
Tavasszal az utómunkálatokat is elvégzik a most felújított szakaszon, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például vágány- és kitérőszabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, a felsővezeték-hálózatban az elöregedett hosszláncok cseréjét. Mindez már nem jár az őszi felújításhoz hasonló kényelmetlenséggel az utasoknak, azonban az átépített szakaszon egy-egy vágányt érintően vágányzárak, ezzel együtt menetrend-módosítások várhatók.
A győri fővonalon szeptember közepétől december 9-ig három ütemben elvégzett pályarekonstrukciót követően a vágányokon – a vonatkozó technológiai és biztonsági előírásokat betartva – a forgalomba helyezési eljárást követően átmenetileg 80 km/órás sebességkorlátozás mellett közlekedhettek a vonatok, ugyanis a maximálisan engedélyezhető sebesség csak az új zúzottkő ágyazat forgalom alatti tömörödését követően, az ilyenkor szükséges mérések, ellenőrzések után, fokozatosan, néhány hét után érhető el.
A MÁV leányvállalata, a MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft. újra elvégezte a vágánygeometriai és járműdinamikai méréseket az FMK-007-es jelzésű merőkocsijával, amely az aljára erősített lézeres mérőegységekkel, gyorsulásmérő szenzorokkal, valamint egyéb, tehetetlenségi (inercális) erőket mérő egységekkel vizsgálta meg a kétszer 29 kilométernyi vágányszakaszt.
Nyitóképünk az érintett szakaszon készült (fotó: MÁV).