fbpx
2024. április 29. hétfő

Visszafogja beruházásait a CATL Magyarországon

A világ legnagyobb akkumulátorgyártójaként ismert CATL kínai cég debreceni gyárterületének csökkentését tervezi.

A kínai vállalat projektje hónapok óta környezetvédelmi aggodalmat kelt a debreceni lakosok körében. A CATL most a kormányzat által február 13-án kiadott környezetvédelmi engedély módosítását kérte, mert azt tervezik, hogy csökkentik az eredeti engedélyben szereplő gyárterület nagyságát, ezáltal csökkentve az akkumulátorgyártás szennyezési körét. A módosítási kérelemről 60 napon belül dönt a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal – tette közzé a CGTN.com kínai állami hírportál.
Amint az a CATL kérelmében szerepel, a földhasználat optimalizálásával
a kínai cég a projekt alapterületét 277 ezer négyzetméterről 240 ezerre kívánja csökkenteni, miközben a gyár területe közel 13 százalékkal kisebb lesz az eredeti tervben szereplőnél.
Tavaly ősszel a magyar kormány bejelentette, hogy a CATL-é az ország történetének legnagyobb beruházása – értéke elérheti a 7,9 milliárd eurót, és 9000 munkahelyet teremthet.
A debreceni lakosok erős ellenkezése miatt idén februárban a projekt nagyon szigorú feltételek mellett kapott környezetvédelmi engedélyt. A helyi kormányhivatal számos kötelezettséget ró a kínai befektetőre a környezet, például a talaj, a levegő, a természet és a víz védelme érdekében, ezenkívül a kínai cégnek szigorúbb korlátozásoknak és gyakoribb ellenőrzéseknek kell megfelelniük, mint amit a jogszabályok előírnak. Érdemes azonban megjegyezni, hogy
a World Wide Fund for Nature (WWF) és a Greenpeace, két globális zöld szervezet korábban nyilvánosan támogatta a projektet, mondván, az országok profitálhatnak a beruházásokból, amíg nem károsítják a környezetet.
Eközben a debreceni bíróság ismét arról fog dönteni, hogy környezetvédelmi okokból leállítja-e a debreceni kínai akkumulátorgyár építését.
Az európai zöld átállás elképzelhetetlen akkumulátorok és akkumulátor gyárak nélkül. A villamosítatlan vasútvonalakon jelenleg a leggyakrabban alkalmazott technológia az akkumulátoros áramtárolás.
Borítókép: Pexels.com

Ezek is érdekelhetik

A bolíviai sósivatagba megy lítiumért a kínai CATL

Az akkumulátorok alapanyagáért hatalmas verseny folyik. A világ legnagyobb gyártója, a kínai CATL most megállapodott a bolíviai kormánnyal évi 200 tonna lítium kitermeléséről.

Hazánk élen jár az akkumulátor gyártásban

Akkumulátorokra nemcsak a közlekedésben, a logisztikában, de a gyártóiparban és az energetikában is szükség lesz, méghozzá hatalmas mennyiségben. Hazánk jó pozíciókat szerzett az akkugyárakért folytatott versenyben, amelynek azonban még a kezdeti szakaszában vagyunk.

Legfrissebb híreink

„Last Mile” néven, kibővült feladatokkal, újjáalakult a HUNGRAIL Iparvágány munkacsoportja.

A vasút versenyképessége szempontjából kulcskérdés az “utolsó kilométerek” kezelése.

A spanyolok más kérőre vártak – de marad a Ganz-Mavag

Továbbra is berzenkedik attól a spanyol kormány, hogy a magyar Ganz-Mavag Europe vásárolja meg a Talgo vonatgyártót, más kérő azonban nem akad a cégre.

Az LX Pantos bérbe vette a Rail Cargo Group Logisztár Terminálját

A vállalatok közösen kívánják feltérképezni a kelet-európai autóiparban és az akkumulátor-fuvarozásban rejlő üzleti lehetőségeket.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

A spanyolok más kérőre vártak – de marad a Ganz-Mavag

Továbbra is berzenkedik attól a spanyol kormány, hogy a magyar Ganz-Mavag Europe vásárolja meg a Talgo vonatgyártót, más kérő azonban nem akad a cégre.

Az LX Pantos bérbe vette a Rail Cargo Group Logisztár Terminálját

A vállalatok közösen kívánják feltérképezni a kelet-európai autóiparban és az akkumulátor-fuvarozásban rejlő üzleti lehetőségeket.

Idén is Magyar Szállítmányozók Napja

A helyszínről a Magyar Vasút is tudósítani fog, mint az esemény médiatámogatója.