fbpx
2025. július 11. péntek

Visszafogja beruházásait a CATL Magyarországon

A világ legnagyobb akkumulátorgyártójaként ismert CATL kínai cég debreceni gyárterületének csökkentését tervezi.

A kínai vállalat projektje hónapok óta környezetvédelmi aggodalmat kelt a debreceni lakosok körében. A CATL most a kormányzat által február 13-án kiadott környezetvédelmi engedély módosítását kérte, mert azt tervezik, hogy csökkentik az eredeti engedélyben szereplő gyárterület nagyságát, ezáltal csökkentve az akkumulátorgyártás szennyezési körét. A módosítási kérelemről 60 napon belül dönt a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal – tette közzé a CGTN.com kínai állami hírportál.
Amint az a CATL kérelmében szerepel, a földhasználat optimalizálásával
a kínai cég a projekt alapterületét 277 ezer négyzetméterről 240 ezerre kívánja csökkenteni, miközben a gyár területe közel 13 százalékkal kisebb lesz az eredeti tervben szereplőnél.
Tavaly ősszel a magyar kormány bejelentette, hogy a CATL-é az ország történetének legnagyobb beruházása – értéke elérheti a 7,9 milliárd eurót, és 9000 munkahelyet teremthet.
A debreceni lakosok erős ellenkezése miatt idén februárban a projekt nagyon szigorú feltételek mellett kapott környezetvédelmi engedélyt. A helyi kormányhivatal számos kötelezettséget ró a kínai befektetőre a környezet, például a talaj, a levegő, a természet és a víz védelme érdekében, ezenkívül a kínai cégnek szigorúbb korlátozásoknak és gyakoribb ellenőrzéseknek kell megfelelniük, mint amit a jogszabályok előírnak. Érdemes azonban megjegyezni, hogy
a World Wide Fund for Nature (WWF) és a Greenpeace, két globális zöld szervezet korábban nyilvánosan támogatta a projektet, mondván, az országok profitálhatnak a beruházásokból, amíg nem károsítják a környezetet.
Eközben a debreceni bíróság ismét arról fog dönteni, hogy környezetvédelmi okokból leállítja-e a debreceni kínai akkumulátorgyár építését.
Az európai zöld átállás elképzelhetetlen akkumulátorok és akkumulátor gyárak nélkül. A villamosítatlan vasútvonalakon jelenleg a leggyakrabban alkalmazott technológia az akkumulátoros áramtárolás.
Borítókép: Pexels.com

Ezek is érdekelhetik

A bolíviai sósivatagba megy lítiumért a kínai CATL

Az akkumulátorok alapanyagáért hatalmas verseny folyik. A világ legnagyobb gyártója, a kínai CATL most megállapodott a bolíviai kormánnyal évi 200 tonna lítium kitermeléséről.

Hazánk élen jár az akkumulátor gyártásban

Akkumulátorokra nemcsak a közlekedésben, a logisztikában, de a gyártóiparban és az energetikában is szükség lesz, méghozzá hatalmas mennyiségben. Hazánk jó pozíciókat szerzett az akkugyárakért folytatott versenyben, amelynek azonban még a kezdeti szakaszában vagyunk.

Legfrissebb híreink

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.

Nem kímélte a vihar az országos közösségi közlekedést sem, fokozatosan áll helyre a forgalom

Fokozatosan áll helyre a forgalom a viharos napok után, az aktuális menetrendek kapcsán érdemes a MÁV felületein tájékozódni indulás előtt.

A MÁV bérelt mozdonyai javítanak a menetrendszerűségen

Ahol a MÁV-csoport frissen bérelt mozdonyai üzemelnek, ott a vonatok menetrendszerűsége is javulni kezdett.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Nem kímélte a vihar az országos közösségi közlekedést sem, fokozatosan áll helyre a forgalom

Fokozatosan áll helyre a forgalom a viharos napok után, az aktuális menetrendek kapcsán érdemes a MÁV felületein tájékozódni indulás előtt.

A MÁV bérelt mozdonyai javítanak a menetrendszerűségen

Ahol a MÁV-csoport frissen bérelt mozdonyai üzemelnek, ott a vonatok menetrendszerűsége is javulni kezdett.

Az európai lakosság döntő többsége a nagysebességű vasutat választaná Európán belül

Egy friss EU-s felmérés szerint az uniós polgárok túlnyomó többsége gyorsabb és kényelmesebb utazási lehetőségeket szeretne, vasúton.