fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Vasútfejlesztés is szerepel az EU 1,2 milliárd eurós támogatási csomagjában

Az Európai Bizottság tegnap bejelentette a hatodik beruházási csomagot a Nyugat-Balkánra vonatkozó Gazdasági és Beruházási Terve (Economic and Investment Plan) keretében, melyben vasúti fejlesztések is szerepelnek.

A közel 1,2 milliárd eurós beruházási keret a vasúti közlekedés mellett a vízellátás és szennyvízkezelés, az innováció fejlesztését, valamint a régió kis- és középvállalkozásainak zöldítését célozza.

Az EU Gazdasági és Beruházási Tervének részeként az új kiemelt beruházások az alábbi három fő pillérre épülnek:

Fenntartható közlekedés: a X. közlekedési folyosó vasúti infrastruktúrájának fejlesztése, a Belgrád – Velika Plana nagysebességű vasúti összeköttetéssel, amely így gyorsabb utas- és áruáramlást tesz lehetővé a régióban.

Környezet és éghajlat
: Montenegró és Bosznia-Hercegovina vízellátási és szennyvízelvezetési infrastruktúrájának rekonstrukciója és rehabilitációja.

Vállalkozási szféra támogatása: a régió vállalkozásainak innovációs és zöld fejlesztéseinek támogatása

- Hirdetés -

Az 1,2 milliárd eurós beruházási csomag 300 millió eurós európai uniós támogatást tartalmaz az Előcsatlakozási Támogatási Eszközből (IPA III), valamint az EU-tagállamok és Norvégia kétoldalú hozzájárulásait, nemzetközi pénzügyi intézményektől származó kölcsönöket és a nyugati-balkáni gazdaságok hozzájárulásait.

Az Európai Bizottság által 2020 októberében elfogadott Nyugat-Balkánra vonatkozó Gazdasági és Beruházási Terv akár 30 milliárd eurós beruházást mozgósíthat a hétéves pénzügyi ciklus alatt (2021-2027), beleértve 9 milliárd eurónyi uniós támogatást az IPA III-on keresztül. A terv célja a hosszú távú fejlődés támogatása, a zöld és digitális fejlesztések felgyorsítása, valamint a regionális együttműködés és az EU-val való konvergencia előmozdítása.

Forrás: https://neighbourhood-enlargement.ec.europa.eu/news/european-commission-announces-additional-eu12-billion-investment-package-infrastructure-and-support-2024-07-02_en

A nyitókép illusztráció, forrás: Pixabay

Ezek is érdekelhetik

Az EU közlekedési miniszterei megállapodtak a kapacitás-elosztási rendelettervezetről

A június 18-ai közlekedési miniszteri tanács elfogadta az általános megközelítést a kapacitás-elosztási rendelettervezettel kapcsolatban.

Eurómilliárdokkal támogatják az egyeskocsi-fuvarozást

Az Európai Bizottság 1,7 milliárd eurós támogatási programot hagyott jóvá Németország számára 2029-ig az egyeskocsi-fuvarozás és a kocsicsoportos szállítás támogatására. A Bizottság közölte: a támogatás...

Elmaradt a vasúti fordulat az európai kohéziós politikában

Továbbra is több forrást biztosít az EU a közúti fejlesztésekre, mint a vasútiakra a 2021-2027 közötti tagállami fejlesztési tervek elemzése alapján. A 2021-2027 között elkölteni...

Európa régiós vezetői több árut terelnének vasútra

Ha meg akarjuk fékezni, majd csökkenteni az áruszállítási ágazat károsanyag-kibocsátásának növekedését, sokkal nagyobb szerepet kell adni a vasútnak. A közlekedés, különösen a közúti közlekedés hátrányai...

Felülvizsgálják az állami támogatások szabályozását az EU-ban

A CER-workshopon a vasutak megismerhették egymás gyakorlatát. Az Európai Vasúti és Pályaműködtető társaságok Közössége (CER) által szervezett műhelymegbeszélés célja volt, hogy az európai vasutak, szervezetek...

Új elnökkel folytatja a HUNGRAIL árufuvarozási bizottsága

Sok a feladat a vasút körül, hiszen egyre messzebb látszanak a 2030-as EU-s célok. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület továbbra is elkötelezetten képviseli a hazai...

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.