fbpx
2024. március 1. péntek

Vágányzárak: Gyors és hatékony kommunikációt szeretnének a vasúti áruszállítók

Erősítené a vágányzárakkal kapcsolatos koordinációt a MÁV és a vasútvállalatok között a HUNGRAIL. Az Egyesület vágányzári munkacsoportja azt szeretné, ha a lezárásokról szóló információkat mindenki időben megkapná.

A MÁV hivatalos oldalán csaknem hetven olyan vágányzárról szóló értesítés olvasható, amely az idei nyári hónapokat érinti. Van köztük olyan, amely hetekig eltart, de a gyakorlatban ez csak napi néhány órás korlátozást jelent.

A HUNGRAIL már korábban javaslatot tett arra, hogy a kevésbé forgalmas pályákon a széttöredezett munkavégzést komplex vágányzárak elrendelésével lehetne megszüntetni. Ilyenkor 24 vagy 48 órára teljesen lezárnák az érintett pályaszakaszt, a kisebb munkákat pedig egyben elvégeznék. Ez a megoldás csökkentheti a beruházó költségeit, hiszen így a munkagépeknek nem kell tíz–húsz órát feleslegesen állniuk. A hazai vasút fejlődéséért dolgozó egyesület azt is szorgalmazta, hogy egy-egy vonalon
jelöljenek ki karbantartási ablakokat, így mindenki jó előre tud kalkulálni.

- Hirdetés -

Vanya László, a HUNGRAIL vágányzári munkacsoport vezetője lapunknak arról beszélt, hogy a korlátozások gondos megtervezése mellett fontos, hogy az áruszállító cégek időben értesüljenek egy-egy pályaszakasz ideiglenes lezárásáról.
A nagyobb átépítéseknél is elengedhetetlen a profi koordináció. A Biharkeresztes, Lőkösháza, Kelebia, Röszke határátmeneteket érintő beruházások időbeli összecsúszása miatt a kerülőutak megtervezése jelenthet kihívást a cégeknek. De olyanra is volt már példa, hogy egy határátmenet lezárása miatt a párhuzamos szakaszon megugró forgalom váratlanul érte a pályavasutat.
Vanya László szerint a vasútvállalatok, a kivitelezők, a beruházók és a pályahálózat-működtető között gyors és hatékony kommunikációra van szükség. A HUNGRAIL tagjai nyitottak az együttműködésre, ezért is kezdeményeztek megbeszélést a MÁV szakembereivel.

Vannak természetesen olyan helyzetek, amelyekre nehéz felkészülni. Ilyen például egy pályán történt baleset. Ám a megfelelő koordináció itt is nagy segítség lehet a vasútvállalatoknak. Ha például a MÁV egy nem várt esemény után részletes tájékoztatást ad a pályazár feloldásának várható idejéről, és az addig használható alternatív útvonalakról, akkor azzal nemcsak pénzt, de időt is spórolhat az áruszállítóknak.
Vanya László, aki a V-Híd Cargo vezérigazgatójaként maga is gyakran szembesül a vágányzárak miatti problémákkal, abban bízik, hogy a közös gondolkodás eredménye lehet, hogy a pályakizárások a jövőben kisebb fennakadásokat okoznak majd.

Borítókép: Vanya László

Ezek is érdekelhetik

Harmadik fázisához ért a szárligeti felújítás

Ismét járnak a nemzetközi vonatok és néhány elővárosi is csúcsidőben. A győri fővonal felújításának legösszetettebb fázisa november 17-ig tartott, ebben az időszakban egyik vágányon sem...

A V-Híd Cargo alkalmazkodik a kihívásokkal teli környezethez

Vanya László, a V-Híd Cargo Zrt. vezérigazgatója arról is beszélt a vele készült interjúban, hogy a pályaüzemeltetés rendelkezzen olyan kiszámítható stratégiával, amely alapján a piaci szereplők tervezhetnek.

A MÁV fizeti a dízelelőfogatot

A győri vonal vágányzára alatt a tehervonatokat villanygépükkel együtt húzzák át az 5-ös vonalon. Speciális rendet dolgoztak ki a MÁV szakemberei a Székesfehér–Komárom közötti vonalra, amely...

Teljesen a tehervonatoké lesz az 5-ös vonal

Október 27-től mindkét vágányt lezárják Szárliget és Biatorbágy között. A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal felújítása új szakaszához érkezik. Szeptembertől az egyik vágány van zárva, október 27-től viszont...

Ma és holnap még végigmennek a Railjetek

Csak szerdától van átszállás Bécsben München felé, de a pótlóbuszok rendje módosult a győri vonalon. Az ÖBB vasárnap este arról adott tájékoztatást, hogy október 2-án...

Pest felé nem kell átszállni Bécsben

A MÁV pontosította az ÖBB közlését a Railjetek elvágásáról. A magyar államvasút is megszólalt az osztrákok döntésével kapcsolatban, aminek értelmében hétfőtől október 26-ig Budapestről Bécsen...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });