fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Ma és holnap még végigmennek a Railjetek

Csak szerdától van átszállás Bécsben München felé, de a pótlóbuszok rendje módosult a győri vonalon.

Az ÖBB vasárnap este arról adott tájékoztatást, hogy október 2-án és 3-án – a korábbi közléssel ellentétben – még nem vágják el Bécsben a Budapestről 7:40 és 15:40 között kétóránként Münchenbe induló Railjet-járatokat, ez az intézkedés csak október 4-től él. Mindezt a MÁVINFORM tette közzé vasárnap késő este Facebook-oldalán.

Szerdától a Budapestről nyugatra továbbutazóknak át kell majd szállniuk Bécsben, és ha nem akarják lekésni a csatlakozást, egy órával korábbi vonattal célszerű utazniuk Magyarországról, hiszen az osztrákok intézkedésének oka éppen az 1-es fővonalon folyó rekonstrukciós munkák miatti késések. A MÁV közlése szerint az Ausztria irányába szóló nemzetközi jegyek az érvénytartamukon belül más vonatokon is igénybe vehetők, amennyiben utasunk a külföldi csatlakozás biztosítása érdekében a korábbi vonattal utazna el.

- Hirdetés -

Budapest felé eleve nem volt szó a Railjetek elvágásáról, sőt a Keletiből 6:40-kor Zürichbe, illetve a 17:40-kor Salzburgba induló járat szintén teljes útvonalán közlekedik majd szerdától is.

Ugyancsak a hegyeshalmi vonalon folyó építkezés miatt az egyik vágány lezárása nyomán megszervezet pótlásban viszont valóban október 2-tól, hétfőtől változott a rend az első két héthez képest. A lényeg, hogy többféle pótlóbusszal próbálják meg lefedni az igényeket, erről részletes tájékoztatást adott ki a MÁV.

Nyitóképünkön egy Railjet (fotó: ÖBB).

Ezek is érdekelhetik

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Összesen 13 évet késtek a START vonatai tavaly

A 2022/2023-as menetrendi év folyamatait foglalta össze a VPE. A nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat 7 799,8 km, ennek 93,7%-a a MÁV Zrt., 6,3%-a a GYSEV...

Három új lift Tatabánya vasútállomáson

A beruházás egymilliárd forintért, a MÁV saját forrásából készül. A MÁV akadálymentesítést célzó projektjének keretében három új felvonó épül Tatabánya vasútállomáson. Kettő a peronok, egy...

Visszaállt az eredeti pályasebesség Szárligetnél

Tavasszal még lesznek utómunkák a hegyeshalmi fővonalon. Újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán. Biatorbágy és...

Teljes vágányzár a nagymarosi siklás miatt

Üres, de nem tisztított vagonok borultak föl. Kisiklott és felborult egy üres tartályvonat négy kocsija a nagymarosi állomáson, a helyszíni vizsgálat és a műszaki mentés...

A magyar állam kivásárolná az osztrákokat a GYSEV-ből

A szaktárca szerint a többségi tulajdon ellenére nem érvényesülnek eléggé a cégben a magyar szempontok. Az állam szívesen kivásárolná az osztrákokat a GYSEV-ből – mondta...

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.