fbpx
2024. június 16. vasárnap

V4 vasút: varsói NSV, vármegyebérlet

Egyeztettek a visegrádi kormányok közlekedési felelősei.

Jogszabályi egyeztetések, finanszírozási kérdések és egymás jó gyakorlatának megismerése is szerepelt a visegrádi négyek (V4) csoport Szlovákiában, a magas-tátrai Felsőerdőfalván (Stará Lesná) megtartott közlekedési miniszteri, államtitkári találkozóján. Magyarországot Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára képviselte – írja a zaol.

A szlovák közlekedési miniszter jelezte, hogy náluk is tervben van egy kedvezményes regionális bérlet, amely vasútra és autóbuszra is érvényes lenne. Ehhez kapcsolódva Nagy Bálint államtitkár beszámolt kollégáinak a májusban bevezetett ország- és vármegyebérlet-rendszerről.

Az eddigi eredmények „felülmúlják a szakmai várakozásokat is” – mondta.

- Hirdetés -

Csehország a korábbi években is szokásos nyári, kedvezményes bérlet kialakításakor már figyelembe vette a magyar tapasztalatokat is.

Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Magyarország közlekedésért felelős kormánytagjai egyeztettek a közösen tervezett nagysebességű vasúti hálózatról, amely összekötné Budapestet Pozsonnyal, Béccsel, Brnóval (azon keresztül Prágával), Krakkóval és Varsóval is. A hálózat elemei különböző készültségi fokon vannak, Lengyelországban például már működik egy észak-déli ág, Magyarország a környezetvédelmi engedélyeztetésnél tart.

Szóba került a Via Carpatia, a Litvániát Görögországgal összekötő útvonal, amelynek magyar szakasza már teljesen elkészült gyorsforgalmi útként a Szlovákia–Miskolc–Debrecen–Románia (M30–M3–M35–M4) nyomvonalon. A Via Carpatia eredetileg közúti projekt, de a Magyar Vasút információi szerint a tanácskozáson téma volt a párhuzamos vasúti összeköttetések fejlesztése is. Az Oroszország által megtámadott Ukrajna felé irányuló közlekedési kapcsolatok is fölértékelik most ezt az irányt. Magyarország szempontjából ebben a témában a kulcskérdés Debrecen és Nagyvárad jelenleginél egyenesebb, rövidebb, a vonatok irányváltását szükségtelenné tévő vasúti kapcsolata.

Nyitóképünkön a tanácskozás (fotó: Nagy Bálint Fb-oldala).

Ezek is érdekelhetik

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

16 éves Barcelonában a nagysebességű vasút

Több, mint 150 millió utasa volt a katalán főváros nagysebességű vasútjának eddigi története alatt.

Csehország, Szlovákia vagy Magyarország: melyik országban fordul elő több vonatsiklás?

A Railtarget.eu portál megvizsgálta, hogy hazánkban, Csehországban vagy Szlovákiában történik több vasúti siklási baleset.

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

A Csallóközben magánvasúttal

Szlovákiában teszteltük a Budapesthez legközelebbi, magánszolgáltató által üzemeltetett közszolgáltatási járatot. A Leo Express magánvasúti szolgáltató a december 10-i menetrendváltástól vette át a Pozsony (Bratislava) –...

Egyre nagyobb távolságra éri meg vasúton szállítani

Szlovák kutatók modellezték, mikor és honnan éri meg a közép-európai nagyvárosokból vasúton árut szállítani közút helyett. Az eredmények szerint egyre távolabb kerülünk az uniós...

Legfrissebb híreink

UIRR: csökkent a szállítmányozás 2023-ban

A szervezet májusi közgyűlésén zárták a tavalyi üzleti évek és bemutatták az új testületi felállást.

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

A rovat további cikkei

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.