fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

V4 vasút: varsói NSV, vármegyebérlet

Egyeztettek a visegrádi kormányok közlekedési felelősei.

Jogszabályi egyeztetések, finanszírozási kérdések és egymás jó gyakorlatának megismerése is szerepelt a visegrádi négyek (V4) csoport Szlovákiában, a magas-tátrai Felsőerdőfalván (Stará Lesná) megtartott közlekedési miniszteri, államtitkári találkozóján. Magyarországot Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára képviselte – írja a zaol.

A szlovák közlekedési miniszter jelezte, hogy náluk is tervben van egy kedvezményes regionális bérlet, amely vasútra és autóbuszra is érvényes lenne. Ehhez kapcsolódva Nagy Bálint államtitkár beszámolt kollégáinak a májusban bevezetett ország- és vármegyebérlet-rendszerről.

Az eddigi eredmények „felülmúlják a szakmai várakozásokat is” – mondta.

- Hirdetés -

Csehország a korábbi években is szokásos nyári, kedvezményes bérlet kialakításakor már figyelembe vette a magyar tapasztalatokat is.

Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Magyarország közlekedésért felelős kormánytagjai egyeztettek a közösen tervezett nagysebességű vasúti hálózatról, amely összekötné Budapestet Pozsonnyal, Béccsel, Brnóval (azon keresztül Prágával), Krakkóval és Varsóval is. A hálózat elemei különböző készültségi fokon vannak, Lengyelországban például már működik egy észak-déli ág, Magyarország a környezetvédelmi engedélyeztetésnél tart.

Szóba került a Via Carpatia, a Litvániát Görögországgal összekötő útvonal, amelynek magyar szakasza már teljesen elkészült gyorsforgalmi útként a Szlovákia–Miskolc–Debrecen–Románia (M30–M3–M35–M4) nyomvonalon. A Via Carpatia eredetileg közúti projekt, de a Magyar Vasút információi szerint a tanácskozáson téma volt a párhuzamos vasúti összeköttetések fejlesztése is. Az Oroszország által megtámadott Ukrajna felé irányuló közlekedési kapcsolatok is fölértékelik most ezt az irányt. Magyarország szempontjából ebben a témában a kulcskérdés Debrecen és Nagyvárad jelenleginél egyenesebb, rövidebb, a vonatok irányváltását szükségtelenné tévő vasúti kapcsolata.

Nyitóképünkön a tanácskozás (fotó: Nagy Bálint Fb-oldala).

Ezek is érdekelhetik

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

16 éves Barcelonában a nagysebességű vasút

Több, mint 150 millió utasa volt a katalán főváros nagysebességű vasútjának eddigi története alatt.

Csehország, Szlovákia vagy Magyarország: melyik országban fordul elő több vonatsiklás?

A Railtarget.eu portál megvizsgálta, hogy hazánkban, Csehországban vagy Szlovákiában történik több vasúti siklási baleset.

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

A Csallóközben magánvasúttal

Szlovákiában teszteltük a Budapesthez legközelebbi, magánszolgáltató által üzemeltetett közszolgáltatási járatot. A Leo Express magánvasúti szolgáltató a december 10-i menetrendváltástól vette át a Pozsony (Bratislava) –...

Egyre nagyobb távolságra éri meg vasúton szállítani

Szlovák kutatók modellezték, mikor és honnan éri meg a közép-európai nagyvárosokból vasúton árut szállítani közút helyett. Az eredmények szerint egyre távolabb kerülünk az uniós...

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.