fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

16 éves Barcelonában a nagysebességű vasút

Több, mint 150 millió utasa volt a katalán főváros nagysebességű vasútjának története eddigi 16 éve alatt. Ezen idő alatt új desztinációkkal, új szolgáltatásokkal bővült a vasúti szolgáltatás. Összesen 4,9 millió tonna CO2-t spóroltak meg a Renfe utasai azáltal, hogy nem kocsival, hanem vonattal utaztak.

A 2008. február 20-án indult szolgáltatás 2 óra 38 perces menetidőt tesz lehetővé Spanyolország két legnagyobb, egymástól 500 km-re fekvő városa, Barcelona és Madrid között. A Renfe jelenleg napi 27 nagysebességű vonatot kínál irányonként a két város között, 16 évvel ezelőtt 17 pár vonattal indultak.

- Hirdetés -

Az első spanyol nagysebességű vasútvonalat amúgy 1992. április 14-én adták át Madrid és Sevilla között, amelyen egy héttel később meg is indult a szolgáltatás.

Fotó: www.elperiodico.com

Ezek is érdekelhetik

A Dunakeszi Járműjavító felvásárlási ajánlatot tett a Talgóra

A spanyol pénzügyi felügyelet felfüggesztette a járműgyártó papírjainak kereskedését. Ahogy novemberben, úgy csütörtökön is egy magyar cégcsoportra hivatkozva függesztették föl a Tren articulado ligero Goicoechea-Oriol...

A Magyar Vagon tárgyal a Talgo megvételéről

Részben tőzsdén jegyzik, részben befektetők kezében van a spanyol vállalat. Csütörtökön különböző információk jelentek meg arról, hogy egy magyar ipari csoport tulajdoni hányadot szerezne a...

Ha hiszünk a vasútban, Magyarországon is szükség lehet NSV-re

Magyar kutató nagydíja a Közlekedéstudományi Világkonferencián. A World Conference on Transport Research eseményét háromévente rendezik meg más-más kontinensen. Az idei, montreali konferencia hetvenfős tudományos bizottsága...

Új modellel vizsgálták a nagy sebességű vasút gazdaságosságát

Magyar kutató nagydíja a Közlekedéstudományi Világkonferencián. A World Conference on Transport Research eseményét háromévente rendezik meg más-más kontinensen. Az idei, montreali konferencia hetvenfős tudományos bizottsága...

Az EU-s költség-haszon elemzés módszertana évtizedes lemaradásban van

A World Conference on Transport Research montreáli konferencián a magyar Hörcher Dánielnek és szerzőtársainak ítélték a nagydíjat.

Reális cél lehet az egységes európai NSV hálózat?

A Deutsche Bahn 20 ezer km-nyi új nagysebességű vasutat vizionál Európában 2050-ig, miközben Kínában már ma is 42 ezer km-es a hálózat.

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.