fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Olcsó heti vonatbérlet a Csehországban utazóknak

A magyar és német példát követve Csehországban is bevezetik az alacsony árú vasúti bérleteket, amikkel akár az egész országot is körbeutazhatjuk. A cseh kormány azt reméli, hogy a kezdeményezés jó hatással lesz a turizmusra.

Az utazók július 1-től augusztus 31-ig vehetik igénybe a szolgáltatást,  ahogy a VisitCzechia, az ország turizmusát népszerűsítő weboldal beszámolt. A kezdeményezés elsősorban azoknak a turistáknak szól, akik a nyári időszakban szeretnének vonattal utazni az ország területén belül. A jegyértékesítés június 15-én kezdődött.

Az egy hétre érvényes jegy 1390, a 14 napra szóló jegy pedig 1990 cseh koronába, azaz körülbelül 21, illetve 30 ezer forintba kerül majd a felnőtt turisták számára.

Emellett kedvezményes jegyek is elérhetőek lesznek a 18 év alattiak, a 26. életévüket be nem töltött diákok és a nyugdíjasok számára. Ezek a jegytípusok 695, illetve 995 koronába, vagyis nagyjából 10 és 15 ezer forintba kerülnek majd.

- Hirdetés -

Érvényessége alatt a megvásárolt jeggyel az utazók korlátlanul használhatják a ČD vasúttársaság bármely járatát, bármekkora távolságot megtehetnek, valamint Csehországon belül bármelyik állomáson leszállhatnak. Foglalást csak az SC Pendolino járataira szükséges intézni, a többi járatot enélkül is igénybe lehet venni.

Borítókép: Unsplash

Ezek is érdekelhetik

Csehország, Szlovákia vagy Magyarország: melyik országban fordul elő több vonatsiklás?

A Railtarget.eu portál megvizsgálta, hogy hazánkban, Csehországban vagy Szlovákiában történik több vasúti siklási baleset.

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Konzerválás: cseh szárnyvonalból húspástétom?

Hasonló gondokkal küszködnek a Monarchia utódállamai. A prágai közlekedéspolitika különleges kifejezésnek ad értelmet a gyér kihasználtságú vonalak fenntartásból való kivonásakor.

A DAC-bevezetésre is lesz támogatás Csehországban

A DAC-bevezetésre is lesz támogatás Csehországban. Az Európai Bizottság újraindítja a cseh vasúthálózat átjárhatóságát támogató programot.

V4 vasút: varsói NSV, vármegyebérlet

Egyeztettek a visegrádi kormányok közlekedési felelősei. Jogszabályi egyeztetések, finanszírozási kérdések és egymás jó gyakorlatának megismerése is szerepelt a visegrádi négyek (V4) csoport Szlovákiában, a magas-tátrai...

Csehország 159 motorvonatot vásárol

A regionális vasútvonalakra a következő három évben villamos, akkus és dízeles járművek érkeznek. Vigyázó szemünket mindig érdemes Prágára vetnünk, ha mintát keresünk a magyar vasút...

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.