Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.
Spanyol nagysebességű pályán az első vonat 1992. április 21-én tette meg a 470,5 km-es távot Madrid és Sevilla között, 2 óra 50 perces menetidővel. A sevillai világkiállításra elkészült projekt máig a legnagyobb vasúti mérnöki munkának számít Spanyolországban, ami egyúttal egy példa nélküli átalakulás, fejlődés folyamatát indította útjára.
Három évtizeddel az első spanyol nagysebességű vonal szolgáltatásának indítását követően elérkezett az infrastruktúra komplett felújításának ideje. A több, mint 700 millió eurós (~266 milliárd Ft) beruházás elsődleges céljai a megbízhatósági és biztonsági szintek megőrzése, a liberalizáció kihívásainak való megfelelés.
A felújítás érinti a viaduktokat, alagutakat, a felépítmény elemeit, a biztosítóberendezés és telekommunikációs eszközöket, cserélik a felsővezetéket, megújul a videós megfigyelő rendszer.
A felújítás műszakilag és tervezési szempontból is kihívást jelent. Alapvetően éjszakai karbantartás keretében tervezik elvégezni a munkákat, néhány esetben azonban szükség lesz korlátozásokra is. Ilyenkor vagy ideiglenes sebességkorlátozást alkalmaznak majd vagy az egyik vágányt ideiglenesen kizárják, míg a másikon fenntartják a forgalmat.
Fotó: ADIF sajtóközlemény