fbpx
2024. április 14. vasárnap

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

Spanyol nagysebességű pályán az első vonat 1992. április 21-én tette meg a 470,5 km-es távot Madrid és Sevilla között, 2 óra 50 perces menetidővel. A sevillai világkiállításra elkészült projekt máig a legnagyobb vasúti mérnöki munkának számít Spanyolországban, ami egyúttal egy példa nélküli átalakulás, fejlődés folyamatát indította útjára.

Három évtizeddel az első spanyol nagysebességű vonal szolgáltatásának indítását követően elérkezett az infrastruktúra komplett felújításának ideje. A több, mint 700 millió eurós (~266 milliárd Ft) beruházás elsődleges céljai a megbízhatósági és biztonsági szintek megőrzése, a liberalizáció kihívásainak való megfelelés.

- Hirdetés -

A felújítás érinti a viaduktokat, alagutakat, a felépítmény elemeit, a biztosítóberendezés és telekommunikációs eszközöket, cserélik a felsővezetéket, megújul a videós megfigyelő rendszer.

A felújítás műszakilag és tervezési szempontból is kihívást jelent. Alapvetően éjszakai karbantartás keretében tervezik elvégezni a munkákat, néhány esetben azonban szükség lesz korlátozásokra is. Ilyenkor vagy ideiglenes sebességkorlátozást alkalmaznak majd vagy az egyik vágányt ideiglenesen kizárják, míg a másikon fenntartják a forgalmat.

Fotó: ADIF sajtóközlemény

Ezek is érdekelhetik

Elérte a RegioJet magánvasút Ukrajnát is

A csehek legújabb nemzetközi összeköttetés Csapot és Prágát köti össze.

Új intercity villamos motorvonatokról szerződött a Stadler és a GYSEV

9+4 db intercity villamos motorvonat szállításáról kötött szerződést a két vállalat, tervezetten 2027-től állítaná forgalomba a GYSEV.

A RegioJet megduplázza a Budapest és Bécs között közlekedő járatainak számát

A járatsűrítés április 4-től lép érvénybe, a jegyértékesítés már megkezdődött.

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.