fbpx
2025. november 14. péntek

Újabb terminált épít hazánkban a METRANS 

A METRANS megértette a Budapest-Belgrád vasútvonal növekvő jelentőségét, mint a Balkán és Törökország, valamint Közép-Európa közötti átjárót. 

Arra számít, hogy a régióban nőni fog a forgalom, amelynek éllovasa a vasút – tette közzé a Railfreight.com. A cég két új terminál építésén dolgozik jelenleg. Az egyik Szeged mellett, a magyar-romániai és magyar- szerb határ közelében lesz, és várhatóan 2025-ben kezdi meg működését. A másik Zalaegerszegnél, a magyar-szlovén-oszták határ közelében lesz. Ennek építése már 2021-ben megkezdődött,  és várhatóan ebben az évben elkészül. A METRANS nagyjából 40 millió eurót fektet be a projektbe.

Ezzel a két beruházással a cég hamarosan három magyarországi létesítményre támaszkodhat, hiszen egyet már Budapesten üzemeltet.

– A délkelet-európai országok dinamikus növekedést tapasztalnak. Ezért új logisztikai megoldásokra van szükség – mondta a lapnak Kiss Péter, a METRANS magyarországi vezérigazgatója. 

Eközben egy másik új létesítmény, a horgosi ​​terminál épül a szerb-magyar határon, hogy megkönnyítse a vasúti áruszállítást a balkáni régió és az Európai Unió többi része között. A projektet Rihard Dobo, a Dibex és a Roadex Trans vezérigazgatója irányítja. A horgosi ​​terminál négy, 740 méter hosszú pályával rendelkezik majd és nyerges pótkocsik szállítására is alkalmas lesz.

Ezek is érdekelhetik

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

Újvidék és Szabadka között 2025 tavaszán indulhatnak a vonatok

A szerbek már tervezik Belgrádtól Nišig, onnan pedig Szófia, illetve Szkopje irányába a pálya fejlesztését. A már működő, 75 kilométeres Belgrád és Újvidék közötti szakaszhoz...

Cáfolta a szaktárca, hogy leállt volna a Budapest–Belgrád vasútvonal kivitelezése

A MÁV és vállalkozója között hatályos szerződés szerint folyik a vasútvonal felújítása – ezt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közölte a Világgazdasággal.

További 648 millió a Budapest–Belgrád vasútvonalra

Budapest-Belgrád vasút: többlet feladatokhoz többlet forrást rendelt a kabinet.

Indul a BuBe fővárosi szakasza is

Hatályba lépett a vállalkozói szerződés a Ferencváros és Soroksár állomások közötti részre. Egy június 28-i kormányhatározat nyomán csütörtökön megszületett az alapítói határozat is a beruházó...

Felértékelődik a háború miatt a Budapest-Belgrád vasútvonal

Az ukrajnai háború miatt a Kínát Európával összekötő middle corridor, középső vasúti folyosó tranzitforgalma a korábbi évekhez képest meghatszorozódott. Az áruk jelentős része nem Lengyelországon, hanem a Balkánon át éri el Nyugat-Európát.

Legfrissebb híreink

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.

A CER Cargo Group lett a Wiener Lokalbahnen Cargo vállalat új tulajdonosa

A Wiener Lokalbahnen Cargo osztrák vasúti áruszállító vállalat a CER Cargo Group-hoz került, a tulajdonosváltás várhatóan 2025 végéig lezárul.