A METRANS megértette a Budapest-Belgrád vasútvonal növekvő jelentőségét, mint a Balkán és Törökország, valamint Közép-Európa közötti átjárót.
Arra számít, hogy a régióban nőni fog a forgalom, amelynek éllovasa a vasút – tette közzé a Railfreight.com. A cég két új terminál építésén dolgozik jelenleg. Az egyik Szeged mellett, a magyar-romániai és magyar- szerb határ közelében lesz, és várhatóan 2025-ben kezdi meg működését. A másik Zalaegerszegnél, a magyar-szlovén-oszták határ közelében lesz. Ennek építése már 2021-ben megkezdődött, és várhatóan ebben az évben elkészül. A METRANS nagyjából 40 millió eurót fektet be a projektbe.
Ezzel a két beruházással a cég hamarosan három magyarországi létesítményre támaszkodhat, hiszen egyet már Budapesten üzemeltet.
– A délkelet-európai országok dinamikus növekedést tapasztalnak. Ezért új logisztikai megoldásokra van szükség – mondta a lapnak Kiss Péter, a METRANS magyarországi vezérigazgatója.
Eközben egy másik új létesítmény, a horgosi terminál épül a szerb-magyar határon, hogy megkönnyítse a vasúti áruszállítást a balkáni régió és az Európai Unió többi része között. A projektet Rihard Dobo, a Dibex és a Roadex Trans vezérigazgatója irányítja. A horgosi terminál négy, 740 méter hosszú pályával rendelkezik majd és nyerges pótkocsik szállítására is alkalmas lesz.