fbpx
2024. március 1. péntek

Újabb terminált épít hazánkban a METRANS 

A METRANS megértette a Budapest-Belgrád vasútvonal növekvő jelentőségét, mint a Balkán és Törökország, valamint Közép-Európa közötti átjárót. 

Arra számít, hogy a régióban nőni fog a forgalom, amelynek éllovasa a vasút – tette közzé a Railfreight.com. A cég két új terminál építésén dolgozik jelenleg. Az egyik Szeged mellett, a magyar-romániai és magyar- szerb határ közelében lesz, és várhatóan 2025-ben kezdi meg működését. A másik Zalaegerszegnél, a magyar-szlovén-oszták határ közelében lesz. Ennek építése már 2021-ben megkezdődött,  és várhatóan ebben az évben elkészül. A METRANS nagyjából 40 millió eurót fektet be a projektbe.

Ezzel a két beruházással a cég hamarosan három magyarországi létesítményre támaszkodhat, hiszen egyet már Budapesten üzemeltet.

– A délkelet-európai országok dinamikus növekedést tapasztalnak. Ezért új logisztikai megoldásokra van szükség – mondta a lapnak Kiss Péter, a METRANS magyarországi vezérigazgatója. 

- Hirdetés -

Eközben egy másik új létesítmény, a horgosi ​​terminál épül a szerb-magyar határon, hogy megkönnyítse a vasúti áruszállítást a balkáni régió és az Európai Unió többi része között. A projektet Rihard Dobo, a Dibex és a Roadex Trans vezérigazgatója irányítja. A horgosi ​​terminál négy, 740 méter hosszú pályával rendelkezik majd és nyerges pótkocsik szállítására is alkalmas lesz.

Ezek is érdekelhetik

Újvidék és Szabadka között 2025 tavaszán indulhatnak a vonatok

A szerbek már tervezik Belgrádtól Nišig, onnan pedig Szófia, illetve Szkopje irányába a pálya fejlesztését. A már működő, 75 kilométeres Belgrád és Újvidék közötti szakaszhoz...

Cáfolta a szaktárca, hogy leállt volna a Budapest–Belgrád vasútvonal kivitelezése

A MÁV és vállalkozója között hatályos szerződés szerint folyik a vasútvonal felújítása – ezt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közölte a Világgazdasággal.

További 648 millió a Budapest–Belgrád vasútvonalra

Budapest-Belgrád vasút: többlet feladatokhoz többlet forrást rendelt a kabinet.

Indul a BuBe fővárosi szakasza is

Hatályba lépett a vállalkozói szerződés a Ferencváros és Soroksár állomások közötti részre. Egy június 28-i kormányhatározat nyomán csütörtökön megszületett az alapítói határozat is a beruházó...

Felértékelődik a háború miatt a Budapest-Belgrád vasútvonal

Az ukrajnai háború miatt a Kínát Európával összekötő middle corridor, középső vasúti folyosó tranzitforgalma a korábbi évekhez képest meghatszorozódott. Az áruk jelentős része nem Lengyelországon, hanem a Balkánon át éri el Nyugat-Európát.

Már fektetik a vágányt Kunszentmiklósnál

Megkezdődött a vágányfektetés a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszán - tette közzé a kínai CGTN hírportál.

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });