fbpx
2024. szeptember 11. szerda
spot_img

Bemutatták a Budapest-Belgrád vasútvonal új kínai vonatát

A szerb vasúttársaság, a Srbijavoz összesen öt elektromos motorvonatot rendelt 21 milliárd forint értékben tavaly ősszel a Belgrád-Szabadka gyorsvasútra a CRRC Changchuntól, amelyből az első három jármű leszállítása megtörtént. A Totalcar információi szerint a terv az, hogy a kínai szupervonatok Magyarországon is közlekednek majd, amennyiben rendelkezni fognak a szükséges engedélyekkel.

Az 54 millió eurós (~21 milliárd forintos) öt járműről szóló megrendelést 2023 októberében írták alá a felek, az első vonat május elején érkezett Belgrádba, majd a közelmúltban érkezett további kettő.

A napokban hivatalosan is bemutatott motorvonat négy kocsiból áll, alacsonypadlós és kerékpárszállításra is alkalmas részekkel. 104 méter hosszú, 242 üléssel, amiből 45 első osztályú. Az új CRRC szerelvények 200 km/órás sebességgel közlekednek majd a szerb főváros és Szabadka között. A Totalcar tájékoztatása szerint amikor átadják a forgalomnak a Budapest-Szabadka szakaszt is, tervek szerint ezek motorvonatok a magyar fővárosba is eljuthatnak majd.

- Hirdetés -

Jelen állás szerint a Budapest-Belgrád vasútvonalon a forgalom 2025 végén indulhat meg, addigra az új kínai motorvonatoknak meg kellene szerezniük a magyar hatósági engedélyeket is, hogy a hazai vaspályákon is közlekedhessenek. Ez vélhetően nem lesz egy egyszerű, ugyanis az EU-s tagság miatt Magyarországon szigorúbbak a szabályok a vasúti járművekre, mint Szerbiában.

Fotó: © Srbijavoz / fotó forrása: Railmarket.com

Ezek is érdekelhetik

10.000 tonnát húz a hidrogén-mozdony

Kulcsfontosságú áttörést ért el a nagy teljesítményű hidrogén-meghajtású mozdonyok alkalmazása terén Kína. Nemrég a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. és a China Energy Group által...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Fordítva sült el a puska Nagy-Britanniában – esettanulmány egy félrement fejlesztésről

Az egyik új gyorsvasúti pályán lassabban haladnak a szerelvények, mint a felújítás előtt.

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

Újvidék és Szabadka között 2025 tavaszán indulhatnak a vonatok

A szerbek már tervezik Belgrádtól Nišig, onnan pedig Szófia, illetve Szkopje irányába a pálya fejlesztését. A már működő, 75 kilométeres Belgrád és Újvidék közötti szakaszhoz...

Cáfolta a szaktárca, hogy leállt volna a Budapest–Belgrád vasútvonal kivitelezése

A MÁV és vállalkozója között hatályos szerződés szerint folyik a vasútvonal felújítása – ezt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közölte a Világgazdasággal.

Legfrissebb híreink

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Elhunyt dr. Józan Tibor

Életének 77. évében elhunyt dr. Józan Tibor, a GYSEV Zrt. korábbi vasútigazgatója, vezérigazgató-helyettese.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

A rovat további cikkei

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.