Újabb négy üzemanyagcellás Flirt H2-t rendelt Kalifornia, plusz 25-re kért opciót.
Kalifornia állam és a Stadler megállapodást írt alá, ennek értelmében a svájci járműgyártó négy korszerű hidrogénüzemű vonatot szállít a Kaliforniai Állami Közlekedési Ügynökség (CalSTA) és a Caltrans közlekedésszervező számára, valamint opciót biztosít további 25 szerelvény beszerzésére.
San Bernardino Megyei Közlekedési Hatósága (SBCTA) azzal büszkélkedhet, hogy Észak-Amerika legelső hidrogénüzemű vonatát vásárolta meg, igaz, mindössze egyet. Ez a Flirt nemrég érkezett meg az Egyesült Államokba, az úttörő járműre most próbák várnak a tengeren túlon a svájci tesztelés után.
Az első Flirt H2 egy nem túl jelentős és nem túl hosszú vonalon jár majd, a most megrendelt négy új motorvonat viszont már nem három-, hanem ötrészes, és fontosabb helyen is szolgál majd, elsősorban Merced és Sacramento között áll forgalomba – derül ki a Caltrans közleményéből. A négy jármű ára 80 millió dollár.
A Stadler célja, hogy az általunk kínált járművekkel és szolgáltatásokkal hozzájáruljon az észak-amerikai közlekedés környezetbaráttá tételéhez. Az USA-ban csak nagyon kevés vasútvonal van villamosítva, ezért az olyan megoldások, mint a Flirt H2, fontosak itt”
– mondta Ansgar Brockmeyer, a Stadler Csoport marketing- és értékesítési igazgatója.
Mi, magyarok is büszkék lehetünk a motorvonatra, amely a vasúti csúcstechnológiát viszi át az óceán túlpartjára, hiszen ahogy az első kaliforniai Flirt H2, a következő négy motorvonat alumínium-kocsitestje is a Stadler szolnoki üzemében készül majd.
Nyitóképünk a Stadlertől származik.