fbpx
2024. április 14. vasárnap

Ismét Szolnokon készülnek a kaliforniai hidrogénvonatok kocsiszekrényei

Újabb négy üzemanyagcellás Flirt H2-t rendelt Kalifornia, plusz 25-re kért opciót.

Kalifornia állam és a Stadler megállapodást írt alá, ennek értelmében a svájci járműgyártó négy korszerű hidrogénüzemű vonatot szállít a Kaliforniai Állami Közlekedési Ügynökség (CalSTA) és a Caltrans közlekedésszervező számára, valamint opciót biztosít további 25 szerelvény beszerzésére.

San Bernardino Megyei Közlekedési Hatósága (SBCTA) azzal büszkélkedhet, hogy Észak-Amerika legelső hidrogénüzemű vonatát vásárolta meg, igaz, mindössze egyet. Ez a Flirt nemrég érkezett meg az Egyesült Államokba, az úttörő járműre most próbák várnak a tengeren túlon a svájci tesztelés után.

- Hirdetés -

Az első Flirt H2 egy nem túl jelentős és nem túl hosszú vonalon jár majd, a most megrendelt négy új motorvonat viszont már nem három-, hanem ötrészes, és fontosabb helyen is szolgál majd, elsősorban Merced és Sacramento között áll forgalomba – derül ki a Caltrans közleményéből. A négy jármű ára 80 millió dollár.

A Stadler célja, hogy az általunk kínált járművekkel és szolgáltatásokkal hozzájáruljon az észak-amerikai közlekedés környezetbaráttá tételéhez. Az USA-ban csak nagyon kevés vasútvonal van villamosítva, ezért az olyan megoldások, mint a Flirt H2, fontosak itt”

– mondta Ansgar Brockmeyer, a Stadler Csoport marketing- és értékesítési igazgatója.

Mi, magyarok is büszkék lehetünk a motorvonatra, amely a vasúti csúcstechnológiát viszi át az óceán túlpartjára, hiszen ahogy az első kaliforniai Flirt H2, a következő négy motorvonat alumínium-kocsitestje is a Stadler szolnoki üzemében készül majd.

Nyitóképünk a Stadlertől származik.

Ezek is érdekelhetik

Világrekorder lett a Stadler FLIRT H2 vonata

Guinness-rekordot ért a hidrogénüzemű személyszállító vonat által megtett leghosszabb, üzemanyag-utántöltés és újratöltés nélküli távolság.

Befejezte a hatvan darab első generációs FLIRT korszerűsítését a Stadler

Az összesen 123 darabos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, korszerűbb vonatok szintjére.

Az Alstom 59 Flirtöt szerelt föl ETCS-sel

Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát. Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-START azon Flirt motorvonatainak felszerelését ETCS L2 fedélzeti berendezéssel,...

MÁV–Volán-csoport, Mol, Waberer’s: közösen a zöld hidrogénért

Hamarosan indul a karbonsemleges hidrogént termelése Százhalombattán, a Mol elektrolizálóüzemében. A hazai közlekedés és energetika meghatározó szereplői a jövőben közösen vizsgálják a zöld, megújuló hidrogén...

Calabria: újabb 3 keskenynyomközű hidrogénes Stadler-motorvonat

Olaszországban két régióban is üzemanyagcellás szerelvényekkel zöldítenek 950 milliméteren. A Ferrovie della Calabria (FdC) három új keskeny nyomtávú hidrogénvonatot hívott le a Stadlertől a tavaly...

A Flirt a legmegbízhatóbb vonat az Egyesült Királyságban és Magyarországon is

A Stadler részben Szolnokon készült motorvonatai szigorú, objektív mutatók alapján érdemelték ki a kitüntető címet. Tavaly már harmadszor nyerték el a Greater Anglia hibrid Flirt...

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.