fbpx
2025. január 20. hétfő

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

A HUNGRAIL veszélyes áruk vasúti szállításával foglalkozó szakmai eseményén a Magyar Magánvasút Zrt. vezérigazgatója, Dr. Katona László nyilatkozott a témában. Számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Dr. Katona László első sorban arra hívta fel a figyelmet, hogy bár manapság évi 6 millió tonna veszélyes áru mozog a magyar vasúti hálózaton, néhány évvel ezelőtt ez még 7 millió tonna volt, de volt időszak, mikor még ennél is több. A MMV Magyar Magánvasút vezetője rávilágított, hogy modern világunkban, a hazai újraiparosítási folyamatok eredményeként egyre több veszélyes áru vesz körül minket, akár tudunk róla, akár nem. Hangsúlyozta, hogy a vasút előnye, hogy egyszerre tud nagy tömeget elszállítani.

„Ha speciális, veszélyes kategóriájú árut viszünk nagy tömegben koncentrálva, ahhoz az adott termékekre vonatkozó speciális tudásra is szükség van, alaposan meg kell ismerni az áruk tulajdonságát. Ezt a tudást meg kell szerezni, használni kell, folyamatosan napra készen tartani.”

– emelte ki Katona László annak fontosságát, hogy miért elengedhetetlen, egy-egy olyan tematikus szakmai esemény, mint a HUNGRAIL által szervezett veszélyes áruk vasúti szállításával foglalkozó Magyar Vasút Meetup.

- Hirdetés -

Katona László hangsúlyozta azt is, hogy a biztonságon nem lehet takarékoskodni, egy veszélyes árukat szállító vonattal ha baleset történik, kritikus következményekkel járhat. Megosztotta az MMV tapasztalatait azzal kapcsolatosan is, hogy minden kiadás nehézség a vállalkozó vasúti társaságoknak, ugyanakkor a nem aránytalan mértékű, tanító jellegű bírság olyan szükséges rossz, amivel együtt tudnak élni, ugyanis a biztonság első számú tényezőnek kell lennie a szállítási folyamatok során. Rámutatott viszont arra is, hogy az ellenőrzések csak a folyamat végét jelentik, a teljes folyamat közös elemzése lenne célszerű, elejétől a végéig, a tevékenység és költségek racionalizálása érdekében.

 

Fotó: Hungrail

Ezek is érdekelhetik

A vasutakat helyzetbe kell hozni, mert nem fogják tudni kielégíteni az ipar szállítási igényét

Még magasabb szintre kell emelni a vasúti szektor szereplőinek és a minisztériumok közötti együttműködést.

Újra kell szabályozni a veszélyes áruk vasúti szállításának ellenőrzését

A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület veszélyesáru-szállítási munkacsoportjában folyó munkáról a testület vezetőjét, Sárosi Györgyöt, a Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Életveszélyesen sérült a személyvonat mozdonyvezetője

Három és fél óráig tartott a legsúlyosabb sérült kiszabadítása a mozdonyból. A MÁV helyszínen tartott sajtótájékoztatóján Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója a szerda hajnali sápi...

Tehervonat és személyvonat ütközött Sápon

Hét sérült is van a 101-es vonalon történt balesetben. A Püspökladány–Biharkeresztes vonalon baleset történt szerdán hajnali 4:20-kor – írja a Mávinform. Egy tehervonat nem vette...

Közösen a vasúti egyeskocsi-fuvarozás támogatásáért

A Magyar Vasút 2023 konferencián írták alá az érdekeltek a rendszer fenntartásáért kiálló nyilatkozatot. A kisebb, egy vagy néhány vagonnyi, logisztikai és humánerőforrás-okokból másképp gazdaságosan...

Senki sem azért dolgozik, hogy elfáradjon

Interjú Katona Lászlóval, az MMV Magyar Magánvasút Zrt. vezérigazgatójával, a HUNGRAIL elnökségi tagjával.

Legfrissebb híreink

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.

A rovat további cikkei

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.