A HUNGRAIL veszélyes áruk vasúti szállításával foglalkozó szakmai eseményén a Magyar Magánvasút Zrt. vezérigazgatója, Dr. Katona László nyilatkozott a témában. Számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.
Dr. Katona László első sorban arra hívta fel a figyelmet, hogy bár manapság évi 6 millió tonna veszélyes áru mozog a magyar vasúti hálózaton, néhány évvel ezelőtt ez még 7 millió tonna volt, de volt időszak, mikor még ennél is több. A MMV Magyar Magánvasút vezetője rávilágított, hogy modern világunkban, a hazai újraiparosítási folyamatok eredményeként egyre több veszélyes áru vesz körül minket, akár tudunk róla, akár nem. Hangsúlyozta, hogy a vasút előnye, hogy egyszerre tud nagy tömeget elszállítani.
„Ha speciális, veszélyes kategóriájú árut viszünk nagy tömegben koncentrálva, ahhoz az adott termékekre vonatkozó speciális tudásra is szükség van, alaposan meg kell ismerni az áruk tulajdonságát. Ezt a tudást meg kell szerezni, használni kell, folyamatosan napra készen tartani.”
– emelte ki Katona László annak fontosságát, hogy miért elengedhetetlen, egy-egy olyan tematikus szakmai esemény, mint a HUNGRAIL által szervezett veszélyes áruk vasúti szállításával foglalkozó Magyar Vasút Meetup.
Katona László hangsúlyozta azt is, hogy a biztonságon nem lehet takarékoskodni, egy veszélyes árukat szállító vonattal ha baleset történik, kritikus következményekkel járhat. Megosztotta az MMV tapasztalatait azzal kapcsolatosan is, hogy minden kiadás nehézség a vállalkozó vasúti társaságoknak, ugyanakkor a nem aránytalan mértékű, tanító jellegű bírság olyan szükséges rossz, amivel együtt tudnak élni, ugyanis a biztonság első számú tényezőnek kell lennie a szállítási folyamatok során. Rámutatott viszont arra is, hogy az ellenőrzések csak a folyamat végét jelentik, a teljes folyamat közös elemzése lenne célszerű, elejétől a végéig, a tevékenység és költségek racionalizálása érdekében.
Fotó: Hungrail