fbpx
2025. július 19. szombat

Az osztrákok elvágják Bécsben a Railjeteket

Hétfőtől az 1-es vonal munkái miatt megszűnik a közvetlen eljutás Salzburg és München felé.

Október 2. és 26. között Budapestről Bécsen át nem lehet közvetlenül továbbutazni nyugatra, az osztrák főváros főpályaudvarán át kell szállni – derült ki az ÖBB, az osztrák államvasút közleményéből.

A Szárliget és Tatabánya között folyó pályarekonstrukció miatt jelenleg, a tervek szerint október 26-ig részleges vágányzár van érvényben a hegyeshalmi fővonalon, csak az egyik vágány járható. A nemzetközi járatok – egyedüliként a személyszállító vonatok közül – átmehetnek az egyvágányú szakaszon, ám a korlátozott sebesség és más okok miatt rendszeres késésekkel indult a vágányzári üzem szeptember 18-án.

- Hirdetés -
Magyar Vasut

A Bécsbe késve érkező Railjetek továbbviszik a késést nyugatra, az ÖBB ezt kívánja megszüntetni az intézkedéssel. A Magyar Vasút információi szerint a lépés előtt az osztrákok a napokban azt kérték, hogy a szerelvények induljanak korábban Budapestről, de ezt menetrendi okokból nem sikerült megoldani. Ezek után született a döntés Ausztriában a járatok szétvágásáról.

A gyakorlatban nemcsak arról van szó, hogy Bécsben a szóban forgó időszakban át kell szállniuk azoknak az utasoknak, akik távolabbra utaznak, hanem ez a gyakorlatban azt is jelenti, hogy eggyel korábbi vonattal érdemes elindulni, hiszen a nyugatra induló szerelvény nem fogja megvárni a Budapestről jövő, esetleg jelentősebben késő járatot.

Nyitóképünkön egy Railjet (fotó: ÖBB).

Ezek is érdekelhetik

Nem kímélte a vihar az országos közösségi közlekedést sem, fokozatosan áll helyre a forgalom

Fokozatosan áll helyre a forgalom a viharos napok után, az aktuális menetrendek kapcsán érdemes a MÁV felületein tájékozódni indulás előtt.

A MÁV bérelt mozdonyai javítanak a menetrendszerűségen

Ahol a MÁV-csoport frissen bérelt mozdonyai üzemelnek, ott a vonatok menetrendszerűsége is javulni kezdett.

A MÁV és a GYSEV aláírták a vonalátadásról szóló szerződést

Július elsejével a GYSEV 752 km nyugat-magyarországi vasúti pálya üzemeltetését vette át a MÁV-csoporttól.

Szektorálással segíti az utasokat több balatoni állomáson a MÁV

A nyári szezon kezdetétől több északi és déli parti állomáson és megállóhelyen szektorokra osztotta a peronokat a MÁV.

VÉDA-kamerák a vasúti átjárókban

Az országban először telepítettek VÉDA-rendszert vasúti útátjáróban, elsődleges cél a balesetek megelőzése.

A hétvégén főszezoni forgalomra készül a MÁV – megerősítve, újraszervezve

A MÁV már a mostani hétvégén is kiemelt, csúcsidőszaki utasforgalommal számol, megtették a szükséges intézkedéseket.

Legfrissebb híreink

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A rovat további cikkei

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.