fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság az elővárosi járatokon – adta hírül közleményében a MÁV.

A fővárosban, illetve az elővárosi vonalakon, már egy ideje csak érvényes jeggyel lehet felszállni, vagyis kötelező az elővételi jegyvásárlás, viszont a pótdíj mértéke jelentősen változik. Érvényes jegy vagy bérlet hiányában a pótdíj összege egységesen 25 ezer forint lesz.

A MÁV tájékoztatása szerint a kötelező jegyelővételi zóna kijelölését követő első időszakban a rendszeres vagy szúrópróba szerű ellenőrzést végző jegyvizsgálók célja, hogy tudatosítsák az utasokban az új szabályokat, feltételeket – nem pedig a büntetés.

- Hirdetés -

Budapest valamennyi állomásán és megállóhelyén, illetve az elővárosi vonalak jelentős részén már a nap 24 órájában biztosított a menetjegy-vásárlás pénztárból vagy automatából, ezen kívül persze az online csatornák is rendelkezésre állnak. Ehhez, valamint a kalauz nélküli rendszer bevezetéséhez igazodva a vasúttársaság kötelező jegyelővételi zónát hozott létre, melybe Budapest valamennyi állomása és megállóhelye, valamint – a lajosmizsei vonal nagyrészének kivételével – minden, az agglomeráció nagyobb vasúti csomópontjáról induló vonal, illetve annak egy elővárosi szakasza beletartozik.

A zónán belüli utazás során egységes pótdíjat vezetett be a vasúttársaság, így a jegy nélkül felszállók már csak 25 000 forintos pótdíj megfizetésével válthatnak menetjegyet a vonatok fedélzetén. Az utólagosan rendezett pótdíj összege 30 napon belül befizetve ugyancsak 25 ezer Ft, viszont a 30 napon túli befizetés már a duplája 50 ezer Ft. A pótdíjat csak abban az esetben kell kifizetni, amennyiben lehetséges az előzetes jegyvásárlás az állomásokon és a megállóhelyeken.

A MÁV arról is tájékoztat, hogy a rendszer türelmi időszakkal indul: azok az utasok, akik a zónában érvényes jegy nélkül szállnak fel, november 2-ig csak figyelmeztetésben és a korábbi, mérsékelt összegű pótdíjban részesülnek.

Érintett vasúti vonalszakaszok listája:

  • 1-es vonal:      a Déli, illetve Keleti pályaudvar és Győr között,
  • 2-es vonal:      a Nyugati pályaudvar, illetve Rákos és Esztergom között,
  • 30a vonal:       a Déli pályaudvar, illetve Kőbánya-Kispest és Székesfehérvár között,
  • 40a vonal:       a Déli pályaudvar és Pusztaszabolcs között,
  • 70-es vonal:    a Nyugati pályaudvar és Szob között,
  • 71-es vonal:    a Nyugati pályaudvar és Vác között,
  • 80a vonal:       a Keleti pályaudvar és Hatvan között,
  • 100a vonal:     a Nyugati pályaudvar és Szolnok között,
  • 120a vonal:     a Keleti pályaudvar és Nagykáta között,
  • 142-es vonal:  a Nyugati pályaudvar és Pestszentimre között.

A kötelező jegyelővételi zónába a felsorolt vasúti vonalszakaszok, illetve a térképen jelölt vasútállomások tartoznak, amelyek itt érhetők el: trkp_bp_jn_zona_01-1_2024-08-29

Illusztráció: MÁV-START

Nyitókép: MÁV

Ezek is érdekelhetik

MÁV-integráció: a munkavállalók tovább foglalkoztatását garantálja az Integrált Kollektív Szerződés

megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről az új, integrált személyszállító vállalatban is

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Országos Haváriaközpontot hoz létre a MÁV

Új gyakorlatot fog bevezetni a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésére, legkésőbb 2025. január elsejétől éles lesz a rendszer.

Hegyi Zsolt: nem lesz menetrendváltozás a HÉV-eknél!

A MÁV Zrt. vezérigazgatója, Hegyi Zsolt videóban üzent az utasoknak, a vállalat közleményt is kiadott a HÉV-ek menetrendje kapcsán.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.