fbpx
2025. április 20. vasárnap

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság az elővárosi járatokon – adta hírül közleményében a MÁV.

A fővárosban, illetve az elővárosi vonalakon, már egy ideje csak érvényes jeggyel lehet felszállni, vagyis kötelező az elővételi jegyvásárlás, viszont a pótdíj mértéke jelentősen változik. Érvényes jegy vagy bérlet hiányában a pótdíj összege egységesen 25 ezer forint lesz.

A MÁV tájékoztatása szerint a kötelező jegyelővételi zóna kijelölését követő első időszakban a rendszeres vagy szúrópróba szerű ellenőrzést végző jegyvizsgálók célja, hogy tudatosítsák az utasokban az új szabályokat, feltételeket – nem pedig a büntetés.

- Hirdetés -

Budapest valamennyi állomásán és megállóhelyén, illetve az elővárosi vonalak jelentős részén már a nap 24 órájában biztosított a menetjegy-vásárlás pénztárból vagy automatából, ezen kívül persze az online csatornák is rendelkezésre állnak. Ehhez, valamint a kalauz nélküli rendszer bevezetéséhez igazodva a vasúttársaság kötelező jegyelővételi zónát hozott létre, melybe Budapest valamennyi állomása és megállóhelye, valamint – a lajosmizsei vonal nagyrészének kivételével – minden, az agglomeráció nagyobb vasúti csomópontjáról induló vonal, illetve annak egy elővárosi szakasza beletartozik.

A zónán belüli utazás során egységes pótdíjat vezetett be a vasúttársaság, így a jegy nélkül felszállók már csak 25 000 forintos pótdíj megfizetésével válthatnak menetjegyet a vonatok fedélzetén. Az utólagosan rendezett pótdíj összege 30 napon belül befizetve ugyancsak 25 ezer Ft, viszont a 30 napon túli befizetés már a duplája 50 ezer Ft. A pótdíjat csak abban az esetben kell kifizetni, amennyiben lehetséges az előzetes jegyvásárlás az állomásokon és a megállóhelyeken.

A MÁV arról is tájékoztat, hogy a rendszer türelmi időszakkal indul: azok az utasok, akik a zónában érvényes jegy nélkül szállnak fel, november 2-ig csak figyelmeztetésben és a korábbi, mérsékelt összegű pótdíjban részesülnek.

Érintett vasúti vonalszakaszok listája:

  • 1-es vonal:      a Déli, illetve Keleti pályaudvar és Győr között,
  • 2-es vonal:      a Nyugati pályaudvar, illetve Rákos és Esztergom között,
  • 30a vonal:       a Déli pályaudvar, illetve Kőbánya-Kispest és Székesfehérvár között,
  • 40a vonal:       a Déli pályaudvar és Pusztaszabolcs között,
  • 70-es vonal:    a Nyugati pályaudvar és Szob között,
  • 71-es vonal:    a Nyugati pályaudvar és Vác között,
  • 80a vonal:       a Keleti pályaudvar és Hatvan között,
  • 100a vonal:     a Nyugati pályaudvar és Szolnok között,
  • 120a vonal:     a Keleti pályaudvar és Nagykáta között,
  • 142-es vonal:  a Nyugati pályaudvar és Pestszentimre között.

A kötelező jegyelővételi zónába a felsorolt vasúti vonalszakaszok, illetve a térképen jelölt vasútállomások tartoznak, amelyek itt érhetők el: trkp_bp_jn_zona_01-1_2024-08-29

Illusztráció: MÁV-START

Nyitókép: MÁV

Ezek is érdekelhetik

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

MÁV-integráció: a munkavállalók tovább foglalkoztatását garantálja az Integrált Kollektív Szerződés

megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről az új, integrált személyszállító vállalatban is

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Országos Haváriaközpontot hoz létre a MÁV

Új gyakorlatot fog bevezetni a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésére, legkésőbb 2025. január elsejétől éles lesz a rendszer.

Hegyi Zsolt: nem lesz menetrendváltozás a HÉV-eknél!

A MÁV Zrt. vezérigazgatója, Hegyi Zsolt videóban üzent az utasoknak, a vállalat közleményt is kiadott a HÉV-ek menetrendje kapcsán.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Legfrissebb híreink

Figyelmeztető piktogramok a vasúti átjárókban

Növekszik a súlyos vagy akár halálos kimenetelű balesetek száma a vasúti átjárókban, amelyek oka az okoseszközök miatti figyelmetlenség.

Megjelent a legfrissebb Magyar Vasút magazin!

Megjelent az idei év első negyedéves Magyar Vasút magazinja, már le lehet adni a rendelést a 2025/01-es számra.

Születésnapját ünnepli a budapesti Gyermekvasút – programkavalkád szombaton

Április 12-én ünnepli születésnapját a budapesti Gyermekvasút, melynek keretében színes programokkal várják a családokat és vasútbarátokat.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Az EU védelmi stratégiájának szerves részét képezi a vasút

Az Európai Bizottság új európai védelemről szóló tervében elismerik a vasút alapvető szerepét az EU védelmi stratégiájában.

Indulástól érkezésig takarítószemélyzet a MÁV IC-járatain

Április elsejétől már éles üzemben fogja működtetni az új, menetközbeni takarítási rendszerét MÁV.

Az állomásfelújítási program országos szintjén lesz csak új pályázati kiírás

Csak legfelső, országos szintjén lesz új kiírás, a térségi és helyi szintű fejlesztések esetében a pályázati lehetőség továbbra is él.

A rovat további cikkei

Megjelent a legfrissebb Magyar Vasút magazin!

Megjelent az idei év első negyedéves Magyar Vasút magazinja, már le lehet adni a rendelést a 2025/01-es számra.

Születésnapját ünnepli a budapesti Gyermekvasút – programkavalkád szombaton

Április 12-én ünnepli születésnapját a budapesti Gyermekvasút, melynek keretében színes programokkal várják a családokat és vasútbarátokat.

Elszállt költségek és romló jövedelmezőség a vasúti árufuvarozóknál

A vasúti árufuvarozók fajlagos költségei 10,3%-kal nőttek, miközben a fajlagos bevételek csak 2,2%-kal tudtak emelkedni.