fbpx
2024. április 14. vasárnap

Katonai Mobilitási Munkacsoport létrehozásáról döntött a Honvédelmi Miniszter

A Magyar Honvédség feladatainak hatékonyabb ellátása, valamint a folyamatban lévő és tervezett közlekedési infrastruktúrát érintő fejlesztések során a honvédelmi érdekek hatékonyabb érvényesítése érdekében Katonai Mobilitási Munkacsoportot hozott létre Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter derül ki a Magyar Közlönyből.

A Munkacsoport a szakterületet érintő stratégiák, koncepciók, tervek és joganyagok felülvizsgálatával javaslattevő, döntés-előkészítő, tanácsadó testület. Célkitűzéseket, prioritásokat fogalmaz meg, ajánlásaival és javaslataival fogja segíteni a Honvédelmi Minisztérium felsővezetőinek döntéshozatali tevékenységét.

- Hirdetés -

Vezetője Czermann János, a Honvédelmi Minisztérium stratégiáért és humánpolitikáért felelős helyettes államtitkára. A munkacsoport tagjai a HM több területe és háttérintézményei, illetve állandó meghívotti státusszal az Építési és Közlekedési Minisztérium Vasútépítésért Felelős Helyettes Államtitkára, a Közlekedésstratégiáért Felelős Helyettes Államtitkár, az Útépítésekért Felelős Helyettes Államtitkár, a CEF Főosztályvezető, Vasútépítésért Felelős Helyettes Államtitkárság Vasúti Műszaki Támogató Főosztály Főosztályvezetője, az ÉKM Útépítésekért Felelős Helyettes Államtitkárság, Közúti Beruházás Lebonyolítási Főosztály főosztályvezetője, Útépítésekért Felelős Helyettes Államtitkárság Közúti infrastruktúra Főosztály főosztályvezetője, a MÁV Zrt. valamint a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A munkacsoport munkáját meghívott szakértők segíthetik.

A testület feladatoktól függően, de évente legalább két alkalommal ülésezik majd. A munkacsoport munkájának hatékonysága tehát nagyban fog függeni a Szalay-Bobrovniczky Kristóf által vezetett Honvédelmi és a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium együttműködési hajlandóságától.

Borítókép forrása: Honvédelmi Minisztérium Facebook oldala

Ezek is érdekelhetik

Fordítva sült el a puska Nagy-Britanniában – esettanulmány egy félrement fejlesztésről

Az egyik új gyorsvasúti pályán lassabban haladnak a szerelvények, mint a felújítás előtt.

A vasúti infrastrukturát is megtizedeli az éghajlatváltozás

Az egyre melegebb nyarak a sínpárokat, és a felsővezetékeket is megviselik.

Újabb lépéssel közelebb az egységes európai vasúti törzshálózat felé

Magabiztos többséggel fogadta el az Európai Parlament közlekedési szakbizottsága (TRAN Committee) a TEN-T rendelet felülvizsgálatát.

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

A Siemens Mobility lízingcéget alapít

A Siemens rugalmas bérleti modellt ígér regionális vonatokra, amelyek bérlése ugyanolyan egyszerű lesz mint autót bérelni.

Javultak a déli körvasút fejlesztésének esélyei

Katonai célúvá minősítették a beruházást. A Kelenföld és Ferencváros állomások közötti vasúti szakasz kapacitásbővítését, a városon belüli és elővárosi személyszállítás fejlesztését szolgáló beruházás elleni jogi...

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.