fbpx
2024. április 16. kedd

A Siemens Mobility lízingcéget alapít

A Siemens Mobility Smart Train Lease GmbH néven lízingcéget alapít, amely rugalmas bérleti modellt ígér regionális vonatokra, kezdetben Németországban és középtávon Európa szerte. A vonatok bérlése ugyanolyan egyszerű lesz mint autót bérelni.

A cég közleménye szerint a Mireo Smart vonatok bérleti modellje egy innovatív rendszer, amely gyors és rugalmas flottakapacitás-felhasználást tesz lehetővé. A kínálatban a legmodernebb akkumulátoros, hidrogén- és többegységes elektromos vonatok állnak rendelkezésre, beleértve a kapcsolódó karbantartást is.

A vállalat tájékoztatása szerint Siemens Mobility Mireo Smart vonatai rövid időn belül elérhetőek, működési engedéllyel rendelkeznek, és megfelelnek a modern regionális személyszállításhoz szükséges összes szabványnak. Kiemelik, hogy az előre konfigurált vonatok és kiegészítő szolgáltatások, például a karbantartás révén ez az új ajánlat gazdaságos alternatívát kínál a gyors és rugalmas flottabővítéshez. Lehetővé teszi az ügyfelek számára az innovatív és fenntartható vasúti technológiák egyszerű tesztelését is. A Smart Train Lease GmbH ezt a lízingmodellt kezdetben Németországban kínálja, és középtávon Európa-szerte tervezi kiterjeszteni.

- Hirdetés -

De hogyan is fog működni a lízingmodell?

A Smart Train Lease célja, hogy a kölcsönzési folyamatot a lehető legegyszerűbbé tegye, összehasonlítva az autóbérléssel. A társaság az üzemeltető vasúti infrastruktúrájához és karbantartó egységei tapasztalataihoz legjobban illeszkedő különféle szolgáltatási lehetőségekkel standard szerződést kínál. A központosított flottakarbantartási menedzsment biztosításával még a legkisebb, rövid bérleti futamidővel rendelkező flották is zökkenőmentesen integrálhatók a jelenlegi működésbe anélkül, hogy a meglévő karbantartási rendszerben jelentős változtatásokra lenne szükség. A szokásos karbantartási munkákat a meglévő munkatársak bármikor elvégezhetik anélkül, hogy kiterjedt képzésre lenne szükség, a Smart Train Lease pedig közvetlen helyszíni támogatást nyújt minden egyéb tevékenységhez. A teljes vonatot és hozzá tartozó karbantartási szolgáltatást komplett csomagként bérelhetjük a jövőben.

Forrás és címlapkép: siemens.com

Ezek is érdekelhetik

Ludvig László a Magyar Vagon vezérigazgatója

A szakember tavalyig a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Ludvig László maga jelentette be a váltást a közösségi média felületein: A Siemensnél eltöltött közel 20...

A Siemens megveszi a MIREL gyártóját

A szlovák HMN sro megvételével a német cég kiegészített közép-európai portfólióját. A Siemens Mobility befejezte a HMH sro, szlovákiai székhelyű technológiai vállalat felvásárlását. Ennek a...

Normál pályán tesztelték a hidrogénes Mireót

Sikeresen tesztelték a Siemens Mobility Mireo Plus H hidrogénüzemű vonatát Bajorországban. A járműre most 30 hónapos utasforgalmi teszt vár.

Sikeres a Siemens Mobility ösztöndíjprogramja

A 2023-24-es tanévben is folytatódik a Siemens Mobility Kft. ösztöndíjprogramja, amely a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) és a Karlsruhei Egyetem Technológiai Intézetének (KIT) kettős diploma képzésén részt vevő hallgatókat támogatja.​

Az ÖBB 540 Mireo motorvonatra szerződött a Siemenssel

Felerészben három-, illetve négyrészes, elektromos szerelvényekről szól az ötmilliárd eurós üzlet. Igaz, csak keretszerződésként, de hatalmas volumenről állapodott meg az osztrák államvasút és a Siemens...

Tizenöt új Vectron az Akiemnek

Újabb 15 Vectron AC és Vectron MS mozdonyt rendelt a Siemens Mobilitytől az Akiem Európa gördülőállomány-lízingvállalata. 

Legfrissebb híreink

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

A rovat további cikkei

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.