fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalata érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

A Bizottság részletes vizsgálatot indított a külföldi támogatások potenciálisan piactorzító szerepére vonatkozóan, gyakorolva a külföldi támogatásokról szóló rendelet szerinti hatásköreit. Ez a vizsgálat közbeszerzési eljárásra vonatkozik. Ez azt mutatja, hogy a Bizottság eltökélt szándéka, hogy megőrizze a belső piac integritását annak biztosítása révén, hogy a külföldi támogatások kedvezményezettjei ne részesülhessenek tisztességtelen előnyből, hogy az EU-ban közbeszerzési szerződéseket szerezzenek a tisztességes verseny kárára – írja az Európai Bizottság közleménye.

- Hirdetés -

A vizsgálat azt követően indult, hogy a CRRC Qingdao Sifang Locomotive Co., Ltd., a CRRC Corporation leányvállalata, egy kínai állami tulajdonú vonatgyártó bejelentést tett a Bizottságnak. A kérelem a bolgár Közlekedési és Hírközlési Minisztérium által indított közbeszerzési eljárásra vonatkozik, amely több elektromos „push-pull” vonat biztosítására, valamint a kapcsolódó karbantartási és személyzeti képzési szolgáltatásokra vonatkozik.

A külföldi támogatásokról szóló rendelet értelmében a vállalkozások kötelesek bejelenteni közbeszerzési pályázataikat az EU-ban, ha a szerződés becsült értéke meghaladja a 250 millió EUR-t, és ha a bejelentést megelőző három évben legalább 4 millió EUR összegű külföldi pénzügyi hozzájárulást nyújtottak legalább egy harmadik országtól.

A CRRC Qingdao Sifang Locomotive-tól kapott értesítés előzetes felülvizsgálatát követően a Bizottság indokoltnak ítélte részletes vizsgálat megindítását, mivel elegendő jel utal arra, hogy a vállalat a belső piacot torzító külföldi támogatásban részesült. Ehhez a Bizottságnak értékelnie kellett, hogy a külföldi pénzügyi hozzájárulás olyan támogatásnak minősül-e, amely közvetlenül vagy közvetve szelektív előnyt biztosít a vállalat számára; és hogy ez lehetővé teszi-e a vállalat számára, hogy indokolatlanul előnyös ajánlatot nyújtson be.

A részletes vizsgálat során a Bizottság tovább fogja vizsgálni az állítólagos külföldi támogatásokat, és minden szükséges információt meg fog szerezni annak megállapításához, hogy azok lehetővé tették-e a CRRC Qingdao Sifang Locomotive számára, hogy indokolatlanul előnyös ajánlatot nyújtson be az ajánlatra. Egy ilyen ajánlat azt eredményezheti, hogy a közbeszerzési eljárásban részt vevő más vállalkozások is elveszítik értékesítési lehetőségeiket.

A külföldi támogatásokról szóló rendelet rendelkezéseivel összhangban a Bizottság részletes vizsgálatának végén elfogadhat a vállalat által javasolt kötelezettségvállalásokat, ha azok teljes mértékben és hatékonyan orvosolják a torzulást, megtilthatja a szerződés odaítélését, vagy kifogást nem tartalmazó határozatot hozhat.

A CRRC Qingdao Sifang Locomotive 2024. január 22-én hiánytalan bejelentést nyújtott be. Ettől az időponttól kezdve a Bizottságnak 110 munkanap áll a rendelkezésére, hogy 2024. július 2-ig végleges határozatot hozzon. A részletes vizsgálat megindítása nem befolyásolja a vizsgálat eredményét.

A CRRC Corporation Limited (más néven CRRC) kínai állami tulajdonú vasútijármű-gyártó. Bevételét tekintve ez a világ legnagyobb járműgyártója. A vasútijármű-gyártók gyártják a vasúti üzemeltetők által használt mozdonyokat és kocsikat, valamint alpályákat, villamosokat és egyéb vasúti járműveket.

Borítókép forrás: © European Union, 2024 

Ezek is érdekelhetik

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Bemutatták a Budapest-Belgrád vasútvonal új kínai vonatát

A kínai szupervonatok Magyarországon is közlekednek majd, amennyiben rendelkezni fognak a szükséges engedélyekkel.

10.000 tonnát húz a hidrogén-mozdony

Kulcsfontosságú áttörést ért el a nagy teljesítményű hidrogén-meghajtású mozdonyok alkalmazása terén Kína. Nemrég a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. és a China Energy Group által...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Fordítva sült el a puska Nagy-Britanniában – esettanulmány egy félrement fejlesztésről

Az egyik új gyorsvasúti pályán lassabban haladnak a szerelvények, mint a felújítás előtt.

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.