fbpx
2025. július 19. szombat

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalata érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

A Bizottság részletes vizsgálatot indított a külföldi támogatások potenciálisan piactorzító szerepére vonatkozóan, gyakorolva a külföldi támogatásokról szóló rendelet szerinti hatásköreit. Ez a vizsgálat közbeszerzési eljárásra vonatkozik. Ez azt mutatja, hogy a Bizottság eltökélt szándéka, hogy megőrizze a belső piac integritását annak biztosítása révén, hogy a külföldi támogatások kedvezményezettjei ne részesülhessenek tisztességtelen előnyből, hogy az EU-ban közbeszerzési szerződéseket szerezzenek a tisztességes verseny kárára – írja az Európai Bizottság közleménye.

- Hirdetés -
Magyar Vasut

A vizsgálat azt követően indult, hogy a CRRC Qingdao Sifang Locomotive Co., Ltd., a CRRC Corporation leányvállalata, egy kínai állami tulajdonú vonatgyártó bejelentést tett a Bizottságnak. A kérelem a bolgár Közlekedési és Hírközlési Minisztérium által indított közbeszerzési eljárásra vonatkozik, amely több elektromos „push-pull” vonat biztosítására, valamint a kapcsolódó karbantartási és személyzeti képzési szolgáltatásokra vonatkozik.

A külföldi támogatásokról szóló rendelet értelmében a vállalkozások kötelesek bejelenteni közbeszerzési pályázataikat az EU-ban, ha a szerződés becsült értéke meghaladja a 250 millió EUR-t, és ha a bejelentést megelőző három évben legalább 4 millió EUR összegű külföldi pénzügyi hozzájárulást nyújtottak legalább egy harmadik országtól.

A CRRC Qingdao Sifang Locomotive-tól kapott értesítés előzetes felülvizsgálatát követően a Bizottság indokoltnak ítélte részletes vizsgálat megindítását, mivel elegendő jel utal arra, hogy a vállalat a belső piacot torzító külföldi támogatásban részesült. Ehhez a Bizottságnak értékelnie kellett, hogy a külföldi pénzügyi hozzájárulás olyan támogatásnak minősül-e, amely közvetlenül vagy közvetve szelektív előnyt biztosít a vállalat számára; és hogy ez lehetővé teszi-e a vállalat számára, hogy indokolatlanul előnyös ajánlatot nyújtson be.

A részletes vizsgálat során a Bizottság tovább fogja vizsgálni az állítólagos külföldi támogatásokat, és minden szükséges információt meg fog szerezni annak megállapításához, hogy azok lehetővé tették-e a CRRC Qingdao Sifang Locomotive számára, hogy indokolatlanul előnyös ajánlatot nyújtson be az ajánlatra. Egy ilyen ajánlat azt eredményezheti, hogy a közbeszerzési eljárásban részt vevő más vállalkozások is elveszítik értékesítési lehetőségeiket.

A külföldi támogatásokról szóló rendelet rendelkezéseivel összhangban a Bizottság részletes vizsgálatának végén elfogadhat a vállalat által javasolt kötelezettségvállalásokat, ha azok teljes mértékben és hatékonyan orvosolják a torzulást, megtilthatja a szerződés odaítélését, vagy kifogást nem tartalmazó határozatot hozhat.

A CRRC Qingdao Sifang Locomotive 2024. január 22-én hiánytalan bejelentést nyújtott be. Ettől az időponttól kezdve a Bizottságnak 110 munkanap áll a rendelkezésére, hogy 2024. július 2-ig végleges határozatot hozzon. A részletes vizsgálat megindítása nem befolyásolja a vizsgálat eredményét.

A CRRC Corporation Limited (más néven CRRC) kínai állami tulajdonú vasútijármű-gyártó. Bevételét tekintve ez a világ legnagyobb járműgyártója. A vasútijármű-gyártók gyártják a vasúti üzemeltetők által használt mozdonyokat és kocsikat, valamint alpályákat, villamosokat és egyéb vasúti járműveket.

Borítókép forrás: © European Union, 2024 

Ezek is érdekelhetik

Megújult Berkenye vasútállomása

A MÁV-csoport célja, hogy nem csak a nagypályaudvarok, de vidéki vasútállomások is megújuljanak országszerte.

Helyére került a Déli Körvasút Szerémi út felett átmenő hídeleme

Helyére került a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezete.

Továbbra is biztosított a vasúti forgalom a Gubacsi Duna-ág hídon

A Gubacsi Duna-ág híd állapotának felülvizsgálata után a vasúti forgalom további fenntartását engedélyezték 2025. július 31-ig.

VTG teljes irányítást szerzett a Retrack Slovakia felett – magyar vezető is szerepet kap az irányításban

A VTG GmbH teljes körű tulajdonosává vált a Retrack Slovakia s.r.o.-nak, miután megvásárolta a fennmaradó részvényeket a Rail Services Slovakia s.r.o.-tól.

Európai közlekedési infrastruktúra fejlesztés: 9,5 milliárd eurós igény a CEF Transport keretében

A CEF 2024-es közlekedési pályázati felhívásaira összesen 258 pályázat érkezett, amelyek együttesen több mint 9,5 milliárd euró támogatást igényelnek.

Megkapták az üzembehelyezési és típusengedélyüket az RCH új villany-hibrid tolatómozdonyai

A járművekkel az üzemeltetési költségek csökkenthetők, és az RCH ott is tud szolgáltatást biztosítani, ahol nincs, vagy átmenetileg nem áll rendelkezésre felsővezeték.

Legfrissebb híreink

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.

Nem kímélte a vihar az országos közösségi közlekedést sem, fokozatosan áll helyre a forgalom

Fokozatosan áll helyre a forgalom a viharos napok után, az aktuális menetrendek kapcsán érdemes a MÁV felületein tájékozódni indulás előtt.

A MÁV és a GYSEV aláírták a vonalátadásról szóló szerződést

Július elsejével a GYSEV 752 km nyugat-magyarországi vasúti pálya üzemeltetését vette át a MÁV-csoporttól.

A rovat további cikkei

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.