fbpx
2024. március 1. péntek

Jövedékiadó mentes maradhat a vasúti üzemanyag

Az Európai Unió Bizottsága további hat évre, 2029. április 3-ig engedélyezte a jövedéki adómentesség fenntartását Magyarország számára a vasúti és belvízi közlekedésben használt üzemanyagokra vonatkozóan – közölte a szakminisztérium.

Hazánk a 2004. május 1-jén történt EU-csatlakozástól kezdve bejelentési kötelezettség mellett három évig tarthatta fenn a vasúti és belvízi alágazatban korábban is létező jövedékiadó-mentességet, amelyet 10, majd 6 évre tudott meghosszabbítani – jelentette be az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
Az Európai Bizottságtól Magyarország 2022 őszén kérelmezte további 6 évre a vasúti és vízi közlekedés jövedékiadó-mentességének meghosszabbítását. Az eljárás során a bizottság több alkalommal is kérdéssel fordult Magyarország felé, annak érdekében, hogy megbizonyosodjon az intézkedés szükségességéről és arányosságáról – írta az MTI. A beadványhoz és a bizottsági kérdések megválaszolásához szükséges közlekedési adatokat, számításokat és érveket az Építési és Közlekedési Minisztérium a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet bevonásával biztosította a Pénzügyminisztérium, mint kérelmező részére.

Az Európai Bizottság a beadvány és a válaszok alapján elfogadta Magyarország érvelését,

és engedélyezte, hogy további 6 évig a jövedéki adómentességen, illetve visszatérítésen keresztül a környezetkímélőbb közlekedési módokat támogassa Magyarország – olvasható az ÉKM közleményében.

Ezek is érdekelhetik

Európa régiós vezetői több árut terelnének vasútra

Ha meg akarjuk fékezni, majd csökkenteni az áruszállítási ágazat károsanyag-kibocsátásának növekedését, sokkal nagyobb szerepet kell adni a vasútnak. A közlekedés, különösen a közúti közlekedés hátrányai...

Felülvizsgálják az állami támogatások szabályozását az EU-ban

A CER-workshopon a vasutak megismerhették egymás gyakorlatát. Az Európai Vasúti és Pályaműködtető társaságok Közössége (CER) által szervezett műhelymegbeszélés célja volt, hogy az európai vasutak, szervezetek...

Új elnökkel folytatja a HUNGRAIL árufuvarozási bizottsága

Sok a feladat a vasút körül, hiszen egyre messzebb látszanak a 2030-as EU-s célok. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület továbbra is elkötelezetten képviseli a hazai...

Európának több vasút kell, a vasútnak több Európa

A CER sürgeti a közös európai vasútirányítási rendszer kiépítését és az utasok hatékonyabb védelmét. Az Európai Vasuti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) kedden tartotta 73. közgyűlését,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

Egyre nagyobb távolságra éri meg vasúton szállítani

Szlovák kutatók modellezték, mikor és honnan éri meg a közép-európai nagyvárosokból vasúton árut szállítani közút helyett. Az eredmények szerint egyre távolabb kerülünk az uniós...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });