fbpx
2024. március 1. péntek

Idén is várja a kerékpárosokat a MÁV–Volán-csoport

Negyven százalékkal, 1,2 millióra nőtt a kerékpárjegyek eladása 2019-ről 2022-re.

A közlekedési társaságok számára nem könnyű a kerékpárszállítási igényeket kiszolgálni, hiszen a szezonálisan, napos nyári hétvégeken jelentkező, kiugró érdeklődésre méretezett kapacitást hétköznap, télen de még rossz időjárás esetén sem lehet kihasználni. A MÁV-START ennek ellenére évek óta kiemelten kezeli ezt a szegmens, bővíti a kerékpárt szállító vonatok körét, és ahol szükséges, a turisztikailag fontos régiókban egyre inkább nagy kapacitású vagonokat vet be. Az emeletes Kiss motorvonatokat például úgy rendelte meg a Stadlertől, hogy üléssorok kiszerelésével a szezonra megtöbbszörözhető a vihető kerékpárok mennyisége.

A START összességében jó szolgáltatást nyújt a kerékpárosok számára, ezt igazolja, hogy egy európai kerékpáros szövetség rangsorában a kontinens vasútvállalatai közül a negyedik legjobb lett – mondta Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója

- Hirdetés -

egy szerdai sajtótájékoztatón Budapesten, a Déli pályaudvaron. A fejlődést visszaigazolják a számok, tavaly már csaknem 1,2 millió kerékpárjegyet értékesítettek, ami 40 százalékkal több, mint a 2019-es adat.

A most elkészült nemzeti kerékpáros stratégia célja, hogy 2030 Magyarország kerékpárbarát ország legyen minden téren – mondta Révész Máriusz, a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára. Ezért a Volánbusz is igyekszik felzárkózni a vasúthoz. Északkelet-Magyarországon már számos viszonylaton olyan buszok járnak, amelyeket hátul bringaszállítóval szereltek fel. 2021-ben a Mátrában indult a szolgáltatás, azóta már a Tisza-tó, Eger, Miskolc, Kazincbarcika, Salgótarján felé is járnak ezek a buszok – mondta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára.

A tájékoztatón természetesen szó esett a MÁV applikációban már kapható, május 1-től váltható vármegye- és országbérletekről is, amelyeket az ingázás mellett turisztikai célra is fel lehet használni. Kedd éjfélig 1800-at adtak el az új bérletekből.

Ezek is érdekelhetik

Az országbérlet hozott gyógyulást a járványra

Tavaly rekordokat döntött a közösségi közlekedés. A MÁV–Volán-csoport járatain 2023-ban 837 millió utazás történt. Ez 118 millióval több, mint 2022-ben, ami azt mutatja, hogy a...

A teljes MÁV–Volán-csoportnál megszületett a bérmegállapodás

A vasúti és HÉV-es szakszervezetek után a buszosok is csatlakoztak a hároméves megegyezéshez. Többfordulós tárgyalássorozat után, szerdán a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Szolidaritás...

A BKK bérlet olcsóbb lesz márciustól

Jól járnak a közösségi közlekedés használói a központi régióban. A tavasz kezdetétől a tömegközlekedést használó budapestieknek minden hónapban el kell dönteniük, hogy BKK-bérletet vásárolnak 8950...

Vasárnap és hétfőn sztrájk a Volánbusznál

Az elégséges szolgáltatás keretében a járatok 54–95 százaléka fog közlekedni. Ismét kétnapos munkabeszüntetést hirdetett január 28-ára és 29-ére az adventi sztrájk után a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési...

Fokozatosan vonják össze a MÁV-START-ot és a Volánbuszt

A Magyar Vasút Clubban arról is szó esett, hogy az alkatrészellátás miatt nagyon nehéz helyzetben van a járműgazdálkodás. Február elsejétől hasonló belső felépítéssel működik a...

Folytatódtak a bértárgyalások a MÁV–Volán-csoportnál

Az egyik szakszervezet tervez még sztrájkot a Volánbusznál. A munkavállalói érdekképviseletek válaszaival folytatódtak a bértárgyalások a MÁV székházában. Az egyeztetésen elhangzott, hogy a szakszervezetek többsége...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });