Negyven százalékkal, 1,2 millióra nőtt a kerékpárjegyek eladása 2019-ről 2022-re.
A közlekedési társaságok számára nem könnyű a kerékpárszállítási igényeket kiszolgálni, hiszen a szezonálisan, napos nyári hétvégeken jelentkező, kiugró érdeklődésre méretezett kapacitást hétköznap, télen de még rossz időjárás esetén sem lehet kihasználni. A MÁV-START ennek ellenére évek óta kiemelten kezeli ezt a szegmens, bővíti a kerékpárt szállító vonatok körét, és ahol szükséges, a turisztikailag fontos régiókban egyre inkább nagy kapacitású vagonokat vet be. Az emeletes Kiss motorvonatokat például úgy rendelte meg a Stadlertől, hogy üléssorok kiszerelésével a szezonra megtöbbszörözhető a vihető kerékpárok mennyisége.
A START összességében jó szolgáltatást nyújt a kerékpárosok számára, ezt igazolja, hogy egy európai kerékpáros szövetség rangsorában a kontinens vasútvállalatai közül a negyedik legjobb lett – mondta Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója
egy szerdai sajtótájékoztatón Budapesten, a Déli pályaudvaron. A fejlődést visszaigazolják a számok, tavaly már csaknem 1,2 millió kerékpárjegyet értékesítettek, ami 40 százalékkal több, mint a 2019-es adat.
A most elkészült nemzeti kerékpáros stratégia célja, hogy 2030 Magyarország kerékpárbarát ország legyen minden téren – mondta Révész Máriusz, a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára. Ezért a Volánbusz is igyekszik felzárkózni a vasúthoz. Északkelet-Magyarországon már számos viszonylaton olyan buszok járnak, amelyeket hátul bringaszállítóval szereltek fel. 2021-ben a Mátrában indult a szolgáltatás, azóta már a Tisza-tó, Eger, Miskolc, Kazincbarcika, Salgótarján felé is járnak ezek a buszok – mondta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára.
A tájékoztatón természetesen szó esett a MÁV applikációban már kapható, május 1-től váltható vármegye- és országbérletekről is, amelyeket az ingázás mellett turisztikai célra is fel lehet használni. Kedd éjfélig 1800-at adtak el az új bérletekből.