Újabb mérföldkő a budapesti vasúti infrastruktúra fejlesztésében: helyére került a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezete.
A Déli Körvasút építésének jelenleg folyó, második ütemében a magyar vasúthálózat egyik legnagyobb forgalmú és jelentősen kapacitáshiányos szakaszán, a budapesti Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között újítja fel és bővíti a vasúti összeköttetést az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM). Még húsvét előtt a beruházással kapcsolatban Kovács Balázs Norbert, az ÉKM budapesti kormányzati beruházásokért felelős miniszteri biztosa és Király Nóra, a Déli Körvasút fejlesztésének közösségi kapcsolattartásáért felelős miniszteri megbízottja tartott sajtótájékoztatót.
A Szerémi út feletti új vasúti hidat több, egyenként 10-17 tonnás elemből, a helyszínen szerelték össze a szakemberek az elmúlt időszakban, majd a beállítást, hegesztést és a korrózióvédelmi munkálatokat követően a 250 tonnás hídszerkezet egyben, a közúti és villamosforgalom megállítása nélkül került a helyére – adta hírül az ÉKM sajtóosztálya.
Kovács Balázs Norbert, az Építési és Közlekedési Minisztérium budapesti kormányzati beruházásokért felelős miniszteri biztosa kiemelte:
a Déli Körvasút építését az elmúlt 100 év egyik legjelentősebb budapesti vasútfejlesztése. A körvasút nemcsak a fővárosi, de a teljes hazai közlekedés szempontjából is az egyik legfontosabb beruházás; a három, Budapesten áthaladó európai közlekedési folyosó is ezen az útvonalon halad át, illetve a vonalszakaszon található a magyar vasúthálózat legfontosabb Duna-hídja, ahol a Dunát keresztező vasúti forgalom több mint 95%-a bonyolódik.
A miniszteri biztos hozzátette, hogy az új vágányok megépítésével javul az elővárosi vasúti közlekedés, a kapacitásbővítéssel a budapesti utak körülbelül napi 60 ezer gépjármű forgalmától mentesülhetnek, a megépülő két vasúti megállóhely pedig a megtelés határán álló vasúti fejpályaudvarokat tehermentesíti.
Király Nóra, a Déli Körvasút fejlesztésének közösségi kapcsolattartásáért felelős miniszteri megbízottja kiemelte:
a Déli Körvasút városi környezetben megvalósuló, mind területében, mind komplexitásában jelentős mértékű munkálatokkal járó fejlesztés, amely során végig kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy a kivitelezés a lehető legkisebb terheléssel járjon a környéken élők számára. A jelenleg épülő, csökkentett zajkibocsájtású korszerű vasúti infrastruktúra, a zajvédelem és a nyílászárók cseréje lehetővé teszi, hogy a beruházás környezetében élők számára a fejlesztés javítsa lakókörnyezetük nyugalmát.
A Déli Körvasút hazai és IKOP_PLUSZ-2.1.0-23-2023-00002 azonosító számú „Budapest-Kelenföld – Ferencváros vasútvonalszakasz kapacitásbővítésének építési munkái (Déli körvasút II. ütem)” tárgyú forrásokból valósul meg.
Fotók: ÉKM