fbpx
2024. március 5. kedd

Érkeznek az első CRRC-szerelvények a Los Angeles-i metróhoz

Az új járművek a következő hat-nyolc hónapban állnak forgalomba.

Átvette a Los Angeles-i metró üzemeltetője az első a kínai CRRC által készített szerelvényeit – tudósított az International Rail Journal. Az átadásra a kínai állami vasútijármű-gyártó amerikai leányvállalatának springfieldi (Massachusetts) üzemében került sor.

A Los Angeles-i metró még 2017 márciusában adott 64 metrókocsira megrendelést a kínai gyártónak. Ebből a HR4000-esekből álló új flotta első példányát vehette át nemrég a városi metróüzemeltető. A társaság azt nyilatkozta, hogy az új szerelvények a B (piros) és a D (lila) vonalakból álló hálózaton fognak közlekedni. A két vonal ma még nagyrészt egy, elágazásuk után a D még csak nyúlfarknyi, éppen ennek 2027-ben elkészülő új szakasza miatt is kellenek az új járművek. Az új szárny Beverly Hills felé terjeszti ki a városi metróhálózatot.

- Hirdetés -

Az új kocsik négy- vagy hategységes szerelvényekben közlekednek majd, és maximális sebességük műszaki értelemben 113 km/óra. Minden kocsiban 41 utasnak lesz ülőhely, a hatkocsis szerelvényben így összesen 246 utas foglalhat helyet. A metrókocsik közötti átjárást teljes szélességű átjárók teszik könnyebbé.

A kocsik kínai-amerikai együttműködésben készülnek: a karosszériát a világ legnagyobb vasútijármű-gyártójához tartozó CRRC Changchun Railway Vehicles készíti Kínában, a kocsikat a CRRC naperville-i (Illinois) üzemében szerelik össze. A Los Angeles-i metróüzemeltető CRRC-vel kötött szerződése további 218 kocsira opciót is tartalmaz. Ha a teljes mennyiséget lehívják, az üzlet összértéke elérheti a 227,5 milliárd forintot (647 millió dollárt) is.

Nyitóképünkön egy HR4000-res (forrás: Wikipedia)

Ezek is érdekelhetik

Három év múlva elkészülhet Erdély első metrója

Mivel Románia hazánkkal ellentétben hozzáfér az Európai Unió helyreállítási és ellenállóképességi eszköze (RRF) forrásaihoz, a nagyot álmodó, agglomerációval mintegy 420 ezres Kolozsvár metrója hamarosan...

Szijjártó: 2025-re kész a BuBe

A külügyminiszter azután nyilatkozott Pekingben, hogy tárgyalt kínai kollégájával, Vang Jivel. Magyarországnak és Európának is érdeke a magas szintű együttműködés fenntartása Kínával, enélkül nem lenne...

Ismét Szolnokon készülnek a kaliforniai hidrogénvonatok kocsiszekrényei

Újabb négy üzemanyagcellás Flirt H2-t rendelt Kalifornia, plusz 25-re kért opciót. Kalifornia állam és a Stadler megállapodást írt alá, ennek értelmében a svájci járműgyártó négy...

A Stadler elkészíti a világ első akkus emeletes motorvonatát

Kalifornia rendelt egy kísérleti, elektromos és akkus hibrid Kisst. Az Egyesült Államokban sokkal kevesebb nagyvasúti vonal van villamosítva, mint Európában. Ugyanakkor most már az is...

Reális cél lehet az egységes európai NSV hálózat?

A Deutsche Bahn 20 ezer km-nyi új nagysebességű vasutat vizionál Európában 2050-ig, miközben Kínában már ma is 42 ezer km-es a hálózat.

CRRC: dízelből hidrogén mozdony

A kínai állami vasúttársaság bemutatta a Ningdong hidrogén üzemanyagcellás üzemű mozdonyt, amelyet egy dízelüzemű vontatóból alakítottak át.  A hidrogénvonatok a Kínában üzemelő 7800 dízelmozdony akár 90 százalékát is helyettesíthetik, állítja a gyártó.

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });