Az új járművek a következő hat-nyolc hónapban állnak forgalomba.
Átvette a Los Angeles-i metró üzemeltetője az első a kínai CRRC által készített szerelvényeit – tudósított az International Rail Journal. Az átadásra a kínai állami vasútijármű-gyártó amerikai leányvállalatának springfieldi (Massachusetts) üzemében került sor.
A Los Angeles-i metró még 2017 márciusában adott 64 metrókocsira megrendelést a kínai gyártónak. Ebből a HR4000-esekből álló új flotta első példányát vehette át nemrég a városi metróüzemeltető. A társaság azt nyilatkozta, hogy az új szerelvények a B (piros) és a D (lila) vonalakból álló hálózaton fognak közlekedni. A két vonal ma még nagyrészt egy, elágazásuk után a D még csak nyúlfarknyi, éppen ennek 2027-ben elkészülő új szakasza miatt is kellenek az új járművek. Az új szárny Beverly Hills felé terjeszti ki a városi metróhálózatot.
Az új kocsik négy- vagy hategységes szerelvényekben közlekednek majd, és maximális sebességük műszaki értelemben 113 km/óra. Minden kocsiban 41 utasnak lesz ülőhely, a hatkocsis szerelvényben így összesen 246 utas foglalhat helyet. A metrókocsik közötti átjárást teljes szélességű átjárók teszik könnyebbé.
A kocsik kínai-amerikai együttműködésben készülnek: a karosszériát a világ legnagyobb vasútijármű-gyártójához tartozó CRRC Changchun Railway Vehicles készíti Kínában, a kocsikat a CRRC naperville-i (Illinois) üzemében szerelik össze. A Los Angeles-i metróüzemeltető CRRC-vel kötött szerződése további 218 kocsira opciót is tartalmaz. Ha a teljes mennyiséget lehívják, az üzlet összértéke elérheti a 227,5 milliárd forintot (647 millió dollárt) is.
Nyitóképünkön egy HR4000-res (forrás: Wikipedia)