fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

10.000 tonnát húz a hidrogén-mozdony

Kulcsfontosságú áttörést ért el a nagy teljesítményű hidrogén-meghajtású mozdonyok alkalmazása terén Kína.

Nemrég a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. és a China Energy Group által közösen kifejlesztett, első, nagy teljesítményű, hidrogénenergiával működő tolatómozdony 10 000 tonnás terhelési tesztet végzett Kína Xinshuo Sidaoliu állomásán. A teszt során a mozdony 105 db C80-as vagont vontatatott 2 kilométeren keresztül, állandó sebességgel. Ez kulcsfontosságú áttörést jelent a nagy teljesítményű hidrogénenergia-berendezések piacorientált alkalmazásában a kínai nehézvasutak számára.

A hidrogénenergiával hajtott tolatómozdony energiatakarékos, hatékony, zöld és alacsony szén-dioxid-kibocsátású. A CRRC Zhuzhou Locomotive Company innovatív eredménye a termelékenység javítása. A mozdonyt hidrogén üzemanyagcellák és lítium akkumulátorok hajtják, tervezett sebessége 100 kilométer óránként, maximális teljesítménye 2400 kilowatt, maximális kiindulási vontatása 560 kN, teherbírása 10 000 tonna egyenes úton, 5000 tonnás rakomány 4 százalékos lejtőn. 

- Hirdetés -

A mozdony új, nagy teljesítményű hibrid rendszerrel van felszerelve, amely hidrogén üzemanyagcellákból és akkumulátorokból áll. Energiagazdálkodási és teljesítményszabályozási stratégiákat alkalmaz, hogy hatékonyan biztosítsa a rendszer stabilitását. Az automatikus energiabeállítás vontatás és fékezés közben alapvetően állandó szinten tartja az akkumulátor teljesítményét, miközben garantálja a hidrogénüzemű működést.

A mozdony moduláris, szabványos és univerzális kialakítást kapott. Többféle tápellátási módot és különböző energiakibocsátási stratégiákat képes megvalósítani a különböző vontatási alkalmazások követelményeinek megfelelően. Üzemeltetése ideális tolatásnál, kisüzemeknél, huroksoros terhelésnél, erőművek ellátásánál. 

A mozdony sikeres vontatási és rakodási tesztjével lezárult Kína első, nagy teljesítményű hidrogénenergiával hajtott tolatómozdonyának tesztelésének második szakasza.

Ne maradjon le azonban a vasúti járműgyártás legújabb innovációiról és hazai vonatkozásairól! A HUNGRAIL 2024. május 28-i I. Vasúti Járműipari Szimpóziumán és Kiállításán külön szekció tárgyalja az új technológiák által jelentett kihívásokat és lehetőségeket, ahol panelbeszélgetésen osztják majd meg gondolataikat a hazai járműgyártás kiemelt szereplői. Részletes program és regisztrációs lehetőség elérhető a Magyar Vasút honlapján: https://magyarvasut.hu/vasuti-jarmugyartas-szimpozium/

Ezek is érdekelhetik

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Bemutatták a Budapest-Belgrád vasútvonal új kínai vonatát

A kínai szupervonatok Magyarországon is közlekednek majd, amennyiben rendelkezni fognak a szükséges engedélyekkel.

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Kínaiakkal fejlesztik a magyar vasúthálózatot

A kínai elnök budapesti találkozóján több megállapodás is született arról, hogy a távol-keleti országgal közösen fejleszti a kormány a magyar vasúthálózatot. Szijjártó Péter külügyminiszter jelentette...

Újvidék és Szabadka között már 200 száguldhatnak a vonatok

Befejeződtek a vágányfektetési munkálatok a Budapest-Belgrád vasútvonal Újvidék-Szabadka közötti, 108 kilométeres szakaszon - jelentette a kínai beruházó. Csütörtökön befejeződtek a Magyarország-Szerbia Vasút Újvidék és Szabadka...

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.