fbpx
2024. szeptember 11. szerda
spot_img

10.000 tonnát húz a hidrogén-mozdony

Kulcsfontosságú áttörést ért el a nagy teljesítményű hidrogén-meghajtású mozdonyok alkalmazása terén Kína.

Nemrég a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. és a China Energy Group által közösen kifejlesztett, első, nagy teljesítményű, hidrogénenergiával működő tolatómozdony 10 000 tonnás terhelési tesztet végzett Kína Xinshuo Sidaoliu állomásán. A teszt során a mozdony 105 db C80-as vagont vontatatott 2 kilométeren keresztül, állandó sebességgel. Ez kulcsfontosságú áttörést jelent a nagy teljesítményű hidrogénenergia-berendezések piacorientált alkalmazásában a kínai nehézvasutak számára.

A hidrogénenergiával hajtott tolatómozdony energiatakarékos, hatékony, zöld és alacsony szén-dioxid-kibocsátású. A CRRC Zhuzhou Locomotive Company innovatív eredménye a termelékenység javítása. A mozdonyt hidrogén üzemanyagcellák és lítium akkumulátorok hajtják, tervezett sebessége 100 kilométer óránként, maximális teljesítménye 2400 kilowatt, maximális kiindulási vontatása 560 kN, teherbírása 10 000 tonna egyenes úton, 5000 tonnás rakomány 4 százalékos lejtőn. 

- Hirdetés -

A mozdony új, nagy teljesítményű hibrid rendszerrel van felszerelve, amely hidrogén üzemanyagcellákból és akkumulátorokból áll. Energiagazdálkodási és teljesítményszabályozási stratégiákat alkalmaz, hogy hatékonyan biztosítsa a rendszer stabilitását. Az automatikus energiabeállítás vontatás és fékezés közben alapvetően állandó szinten tartja az akkumulátor teljesítményét, miközben garantálja a hidrogénüzemű működést.

A mozdony moduláris, szabványos és univerzális kialakítást kapott. Többféle tápellátási módot és különböző energiakibocsátási stratégiákat képes megvalósítani a különböző vontatási alkalmazások követelményeinek megfelelően. Üzemeltetése ideális tolatásnál, kisüzemeknél, huroksoros terhelésnél, erőművek ellátásánál. 

A mozdony sikeres vontatási és rakodási tesztjével lezárult Kína első, nagy teljesítményű hidrogénenergiával hajtott tolatómozdonyának tesztelésének második szakasza.

Ne maradjon le azonban a vasúti járműgyártás legújabb innovációiról és hazai vonatkozásairól! A HUNGRAIL 2024. május 28-i I. Vasúti Járműipari Szimpóziumán és Kiállításán külön szekció tárgyalja az új technológiák által jelentett kihívásokat és lehetőségeket, ahol panelbeszélgetésen osztják majd meg gondolataikat a hazai járműgyártás kiemelt szereplői. Részletes program és regisztrációs lehetőség elérhető a Magyar Vasút honlapján: https://magyarvasut.hu/vasuti-jarmugyartas-szimpozium/

Ezek is érdekelhetik

Bemutatták a Budapest-Belgrád vasútvonal új kínai vonatát

A kínai szupervonatok Magyarországon is közlekednek majd, amennyiben rendelkezni fognak a szükséges engedélyekkel.

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Kínaiakkal fejlesztik a magyar vasúthálózatot

A kínai elnök budapesti találkozóján több megállapodás is született arról, hogy a távol-keleti országgal közösen fejleszti a kormány a magyar vasúthálózatot. Szijjártó Péter külügyminiszter jelentette...

Újvidék és Szabadka között már 200 száguldhatnak a vonatok

Befejeződtek a vágányfektetési munkálatok a Budapest-Belgrád vasútvonal Újvidék-Szabadka közötti, 108 kilométeres szakaszon - jelentette a kínai beruházó. Csütörtökön befejeződtek a Magyarország-Szerbia Vasút Újvidék és Szabadka...

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

Szijjártó: 2025-re kész a BuBe

A külügyminiszter azután nyilatkozott Pekingben, hogy tárgyalt kínai kollégájával, Vang Jivel. Magyarországnak és Európának is érdeke a magas szintű együttműködés fenntartása Kínával, enélkül nem lenne...

Legfrissebb híreink

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

A rovat további cikkei

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.