fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára.

A mozdonyok egyaránt rendelkeznek dízel- és elektromos meghajtással – kialakításuknál a cél az volt, hogy javítsák a vasúti műveletek hatékonyságát és csökkentsék a környezeti terhelést. A mozdonyok zöld festése energiatakarékos és környezetbarát tulajdonságaikra utal.

A mozdonyokat Kínában fejlesztett 12V240H dízelmotorral szerelték fel, amely integrálja a nagynyomású üzemanyag-elektronikus befecskendezési technológiát és a nagy hatásfokú, nagy nyomású kompresszort. Így csökken a dízelmotor fogyasztása és károsanyag-kibocsátása, miközben javul a motor teljesítménye.

- Hirdetés -

Az FXN3B egyik újítása a lítium-titanát akkumulátorok használata, amelyek kielégítik a tolatómozdonyok működési igényeit különféle forgatókönyvekben, például csúcstolásnál és kiscsoportos műveleteknél. Ezeket az akkumulátorokat egy fejlett rendszer kezeli, amely a biztonság javítása érdekében tűzoltó készüléket is tartalmaz.

A jelentős működési fejlesztések közé tartozik a dízelmotorok napi munkaidejének 75-82 százalékos csökkentése, valamint az átfogó üzemanyag-fogyasztás 25-34 százalékos csökkentése.

Az FXN3B vezetőfülkéjét független, felfüggesztett zárt szerkezetnek tervezték, ez a megoldás növeli a munkaterületet, miközben csökkenti a zajt és a vibrációt. Ezenkívül a fülke ütközésálló szerkezettel rendelkezik, így növelve a biztonságot és a stabilitást.

Az új FXN3B tolatómozdonyok üzemeltetésének és karbantartásának támogatására a CRRC Dalian speciális szerviztervet épített ki, és integrált szervizcsapatot hozott létre. Ez a csapat, amely a műszaki kutatás, az értékesítés utáni szolgáltatások és a gyártási hibakereső részlegek tagjaiból áll, gondoskodik az újonnan bevezetett mozdonyok zökkenőmentes átállásáról és megbízható működéséről Peking fő vasúti csomópontjain.

I. VASÚTI JÁRMŰIPARI SZIMPÓZIUM ÉS KIÁLLÍTÁS // 2024. május 28.

Ne maradjon le azonban a vasúti járműgyártás legújabb innovációiról és hazai vonatkozásairól! A HUNGRAIL 2024. május 28-i I. Vasúti Járműipari Szimpóziumán és Kiállításán külön szekció tárgyalja az új technológiák által jelentett kihívásokat és lehetőségeket, ahol panelbeszélgetésen osztják majd meg gondolataikat a hazai járműgyártás kiemelt szereplői. Részletes program és regisztrációs lehetőség elérhető a Magyar Vasút honlapján: https://magyarvasut.hu/vasuti-jarmugyartas-szimpozium/

Ezek is érdekelhetik

Bemutatták a Budapest-Belgrád vasútvonal új kínai vonatát

A kínai szupervonatok Magyarországon is közlekednek majd, amennyiben rendelkezni fognak a szükséges engedélyekkel.

10.000 tonnát húz a hidrogén-mozdony

Kulcsfontosságú áttörést ért el a nagy teljesítményű hidrogén-meghajtású mozdonyok alkalmazása terén Kína. Nemrég a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. és a China Energy Group által...

Kínaiakkal fejlesztik a magyar vasúthálózatot

A kínai elnök budapesti találkozóján több megállapodás is született arról, hogy a távol-keleti országgal közösen fejleszti a kormány a magyar vasúthálózatot. Szijjártó Péter külügyminiszter jelentette...

Újvidék és Szabadka között már 200 száguldhatnak a vonatok

Befejeződtek a vágányfektetési munkálatok a Budapest-Belgrád vasútvonal Újvidék-Szabadka közötti, 108 kilométeres szakaszon - jelentette a kínai beruházó. Csütörtökön befejeződtek a Magyarország-Szerbia Vasút Újvidék és Szabadka...

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

Szijjártó: 2025-re kész a BuBe

A külügyminiszter azután nyilatkozott Pekingben, hogy tárgyalt kínai kollégájával, Vang Jivel. Magyarországnak és Európának is érdeke a magas szintű együttműködés fenntartása Kínával, enélkül nem lenne...

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.