fbpx
2024. június 16. vasárnap

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára.

A mozdonyok egyaránt rendelkeznek dízel- és elektromos meghajtással – kialakításuknál a cél az volt, hogy javítsák a vasúti műveletek hatékonyságát és csökkentsék a környezeti terhelést. A mozdonyok zöld festése energiatakarékos és környezetbarát tulajdonságaikra utal.

A mozdonyokat Kínában fejlesztett 12V240H dízelmotorral szerelték fel, amely integrálja a nagynyomású üzemanyag-elektronikus befecskendezési technológiát és a nagy hatásfokú, nagy nyomású kompresszort. Így csökken a dízelmotor fogyasztása és károsanyag-kibocsátása, miközben javul a motor teljesítménye.

- Hirdetés -

Az FXN3B egyik újítása a lítium-titanát akkumulátorok használata, amelyek kielégítik a tolatómozdonyok működési igényeit különféle forgatókönyvekben, például csúcstolásnál és kiscsoportos műveleteknél. Ezeket az akkumulátorokat egy fejlett rendszer kezeli, amely a biztonság javítása érdekében tűzoltó készüléket is tartalmaz.

A jelentős működési fejlesztések közé tartozik a dízelmotorok napi munkaidejének 75-82 százalékos csökkentése, valamint az átfogó üzemanyag-fogyasztás 25-34 százalékos csökkentése.

Az FXN3B vezetőfülkéjét független, felfüggesztett zárt szerkezetnek tervezték, ez a megoldás növeli a munkaterületet, miközben csökkenti a zajt és a vibrációt. Ezenkívül a fülke ütközésálló szerkezettel rendelkezik, így növelve a biztonságot és a stabilitást.

Az új FXN3B tolatómozdonyok üzemeltetésének és karbantartásának támogatására a CRRC Dalian speciális szerviztervet épített ki, és integrált szervizcsapatot hozott létre. Ez a csapat, amely a műszaki kutatás, az értékesítés utáni szolgáltatások és a gyártási hibakereső részlegek tagjaiból áll, gondoskodik az újonnan bevezetett mozdonyok zökkenőmentes átállásáról és megbízható működéséről Peking fő vasúti csomópontjain.

I. VASÚTI JÁRMŰIPARI SZIMPÓZIUM ÉS KIÁLLÍTÁS // 2024. május 28.

Ne maradjon le azonban a vasúti járműgyártás legújabb innovációiról és hazai vonatkozásairól! A HUNGRAIL 2024. május 28-i I. Vasúti Járműipari Szimpóziumán és Kiállításán külön szekció tárgyalja az új technológiák által jelentett kihívásokat és lehetőségeket, ahol panelbeszélgetésen osztják majd meg gondolataikat a hazai járműgyártás kiemelt szereplői. Részletes program és regisztrációs lehetőség elérhető a Magyar Vasút honlapján: https://magyarvasut.hu/vasuti-jarmugyartas-szimpozium/

Ezek is érdekelhetik

Kínaiakkal fejlesztik a magyar vasúthálózatot

A kínai elnök budapesti találkozóján több megállapodás is született arról, hogy a távol-keleti országgal közösen fejleszti a kormány a magyar vasúthálózatot. Szijjártó Péter külügyminiszter jelentette...

Újvidék és Szabadka között már 200 száguldhatnak a vonatok

Befejeződtek a vágányfektetési munkálatok a Budapest-Belgrád vasútvonal Újvidék-Szabadka közötti, 108 kilométeres szakaszon - jelentette a kínai beruházó. Csütörtökön befejeződtek a Magyarország-Szerbia Vasút Újvidék és Szabadka...

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

Szijjártó: 2025-re kész a BuBe

A külügyminiszter azután nyilatkozott Pekingben, hogy tárgyalt kínai kollégájával, Vang Jivel. Magyarországnak és Európának is érdeke a magas szintű együttműködés fenntartása Kínával, enélkül nem lenne...

Érkeznek az első CRRC-szerelvények a Los Angeles-i metróhoz

Az új járművek a következő hat-nyolc hónapban állnak forgalomba. Átvette a Los Angeles-i metró üzemeltetője az első a kínai CRRC által készített szerelvényeit – tudósított...

Reális cél lehet az egységes európai NSV hálózat?

A Deutsche Bahn 20 ezer km-nyi új nagysebességű vasutat vizionál Európában 2050-ig, miközben Kínában már ma is 42 ezer km-es a hálózat.

Legfrissebb híreink

UIRR: csökkent a szállítmányozás 2023-ban

A szervezet májusi közgyűlésén zárták a tavalyi üzleti évek és bemutatták az új testületi felállást.

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Megújul a vasúti képzés

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a vasúti társaságok, képzőszervek igényeihez is jobban igazodó új képzési rendszert alakított ki.

A rovat további cikkei

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

A vasúti fafuvarozás fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fafuvarozás fenntartásának szükségességét hangsúlyozzák a Rail Cargo Hungaria, a Rail Cargo Logistics – Hungaria és nyolc erdészeti vállalat döntéshozói.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.