fbpx
2025. május 22. csütörtök

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon, amely az európai piacot látná el járművekkel.

A két vállalat egy vasúti oktatással és képzéssel, kutatással és fejlesztéssel foglalkozó létesítményt is szeretne kialakítani. A gyártóüzemek várhatóan a jövő évtől lesznek üzemképesek – adta hírül a Railway Gazette International.

A CRRC ZELC az uniós piac számára fővonali és tolatómozdonyokat, elektromos motorvonatokat és kétszintes szerelvényeket tervez gyártani, a partnercégek elképzelései szerint pedig mind a négy termékcsaládot Magyarországon.

- Hirdetés -

Kovács Dávid, az Acemil Zrt. igazgatósági tagja nyilatkozatában kiemelte, hogy szeretnék Magyarországot visszahozni az európai vasúti járműgyártás térképére. Elmondása szerint a vállalat hosszú távú stratégiája az, hogy legalább 51%-os uniós hozzáadott értékű termékeket kínáljanak a piaci igényeknek alapján. Hozzátette, hogy a CRRC az első olyan vállalat Európában, sőt talán a világon is, amely közös központokat hoz létre a vasúti ágazat számára kulcsfontosságú szolgáltatások széles körének helyi ellátására.

 

Teljes körű szolgáltatási paletta

A fentieken túl egy karbantartó bázis létrehozása is cél a jövőbeni európai piacra gyártott összes meglévő és jövőbeli termékportfólió szervizeléséhez. Nem csak vasúti járműveket szeretnének értékesíteni ügyfeleiknek, hanem egy teljes körű szolgáltatási csomagot kínálnának, mobil karbantartó személyzettel.  Úgy tapasztalják, hogy az ügyfelek jelenlegi igénye az, hogy teljes körű szolgáltatási csomagokat kapjanak.

Kovács Dávid azt is elmondta, hogy biztosak abban, hogy több okból is óriási igény lesz új mozdonyokra. Jelenleg mintegy 55 000 mozdony van Európában. Ezek átlagéletkora Nyugat-Európában 20-23 év, Kelet-Európában 35 év, Magyarországon 40-50 év. Európában pedig zöld átmenet zajlik, miközben az EU intézményei további előrelépést várnak a hálózatok villamosítása és az általános szén-dioxid-mentesítés terén. A meglévő szolgáltatók egyszerűen nem lesznek képesek lépést tartani ezzel a kereslettel – tette hozzá.

 

CRRC Shandong-gal kötött megállapodás

Az Acemil a CRRC egy másik leányvállalatával, a CRRC Shandong Co-val is megállapodást kötött tehervagonok közös gyártásáról és összeszereléséről, amelyhez egy külön gyár is épülne Magyarországon. A CRRC Shandonggal már van egy meglévő együttműködése a vállalatnak és a tervek szerint 2025 első negyedévében megkezdődhet a vagonok gyártása.

A koncepció hasonló. Olyan kocsikat szeretnének gyártani, amelyek több mint 51%-os európai uniós hozzáadott értéket képviselnek. A CRRC Shandong az egyetlen olyan Kínái gyártó, amely rendelkezik ÁME tanúsítvánnyal a kocsik vonatkozásában, és már több európai árufuvarozónak is szállított kocsikat.

A mozdonypiachoz hasonlóan komoly keresletet mutatkozik Európában az új vagonok iránt, mivel azok átlagéletkora meghaladja a 40 évet. Arra számítanak, hogy a digitális automata ütközők (DAC) közelgő bevezetése miatt a csere üteme jelentősen fel fog gyorsulni, mivel sok üzemeltető olcsóbbnak és racionálisabbnak találhatja, hogy az ütköző cseréje helyett inkább lecserélje a régebbi teherkocsi állományát.

Arra számítanak, hogy az elkövetkező 10 évben az Európában közlekedő mintegy 500 000 kocsiból több mint 100 000-et kell majd lecserélni. A jelenlegi európai gyártókapacitás pedig körülbelül évi 6-8 000 kocsi. Még ha ezt növelni is tudják, a kapacitás nem lesz elegendő a kereslet kielégítésére.

Fotó: RCH
A képen CRRC Zhuzhou Locomotive által az RCH-nak gyártott hibrid mozdony látható

 

Ezek is érdekelhetik

Megkapták az üzembehelyezési és típusengedélyüket az RCH új villany-hibrid tolatómozdonyai

A járművekkel az üzemeltetési költségek csökkenthetők, és az RCH ott is tud szolgáltatást biztosítani, ahol nincs, vagy átmenetileg nem áll rendelkezésre felsővezeték.

Bemutatták a Budapest-Belgrád vasútvonal új kínai vonatát

A kínai szupervonatok Magyarországon is közlekednek majd, amennyiben rendelkezni fognak a szükséges engedélyekkel.

10.000 tonnát húz a hidrogén-mozdony

Kulcsfontosságú áttörést ért el a nagy teljesítményű hidrogén-meghajtású mozdonyok alkalmazása terén Kína. Nemrég a CRRC Zhuzhou Locomotive Co., Ltd. és a China Energy Group által...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

Érkeznek az első CRRC-szerelvények a Los Angeles-i metróhoz

Az új járművek a következő hat-nyolc hónapban állnak forgalomba. Átvette a Los Angeles-i metró üzemeltetője az első a kínai CRRC által készített szerelvényeit – tudósított...

Legfrissebb híreink

Az osztrákok közel 20 milliárd eurót költhetnek vasútépítésre

Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában.

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Zéró-emissziós vasúti flotta felé halad Európa: ambiciózus partnerség az AERRL és az Infrabel között

Az AERRL és az Infrabell stratégiai együttműködése a nettó-zéró emissziós vasúti flotta elérése irányul.

A rovat további cikkei

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.