fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Egyelőre nem épülnek meg a pesti körvasút fontos elemei

A Déli körvasút fejlesztéséhez is kapcsolódó, a pesti oldalon elhelyezkedő beruházások kerültek le a napirendről. A júliusban még csak tervezett változtatások mára véglegesültek.

Végleges döntés született arról, amit korábban tervezetként hoztak nyilvánosságra, és amelyről lapunk is beszámolt. A minap megjelent Magyar Közlöny tette közzé azt a kormányrendeletet, amely szerint hatályát veszti az egyes közlekedésfejlesztési projektekről szóló kormányhatározatok. A vasúti fejlesztések közül

visszavonták a korábban nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánított tételeket: Ferencváros C elágazás – Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget, valamint Rákos – Gyömrő vasúti vonalszakasz fejlesztése, Budapest külső körvasúti megállóhelyek (Pestújhely, Újpalota, Rákosfalva, Rákosszentmihály), valamint Albertfalva  megállóhely kiépítése, fejlesztése.

A kormányrendeletben más közlekedési fejlesztések is szerepelnek, mint a Galvani híd, illetve más jellegű, például zöldfejlesztési beruházások.

- Hirdetés -

Borítókép: A ferencvárosi rendezőpályaudvar

Ezek is érdekelhetik

A vasút tíz éve jön

Megnyílt a V-Híd első, kétnapos, nemzetközi mérnökkonferenciája Balatonalmádiban. Miért hívtuk össze ezt a kétnapos mérnökkonferenciát? – tette föl a kérdést megnyitója elején Sárváry István, a...

Épül a déli körvasút

A projekt harmadszor is megszerezte a környezetvédelmi engedélyt. Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését – kettőről három, néhol...

Javultak a déli körvasút fejlesztésének esélyei

Katonai célúvá minősítették a beruházást. A Kelenföld és Ferencváros állomások közötti vasúti szakasz kapacitásbővítését, a városon belüli és elővárosi személyszállítás fejlesztését szolgáló beruházás elleni jogi...

Már nem ellenzi a főváros a déli körvasutat

Támogatjuk az elővárosi vasútfejlesztést, szerezzék be a déli körvasút környezetvédelmi engedélyét! – mondta a főpolgármester kabinetfőnöke. A Heti Válasz podcastja legújabb adásának Balogh Samu főpolgármesteri...

Két magyar vasúti fejlesztés a CEF-listán

107 projektben 6,2 milliárd eurót osztanak ki közlekedési célra, 80%-ban vasútra és vízi közlekedésre. Az Európai Unió hálózatfinanszírozási eszköz (CEF) elnevezésű forrása idén támogatott közlekedési...

Gulyás Gergely: vizsgálja a kormány a déli körvasút megvalósíthatóságát

A kormány vizsgálja a déli körvasút megvalósításának lehetőségeit, ha nincs rá esély, más fejlesztésre fordítják a pénzt - mondta a miniszter.

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.