Keleti irányból egyesítené Európa és Ázsia nemzetközi vasúti menetjegyértékesítését egy kínai foglalási rendszer. Európában jelenleg nincs egységes megoldás az országok közötti utazások online megvásárlására.
Másodpercenként 1500 jegyet tud kiállítani az új, kínai fejlesztésű vasúti applikáció, ami a tervek szerint több mint 140 ország alkalmazásait egyesíti majd, de szolgáltatását elsősorban az Egy Övezet, Egy Út (Belt and Road Initiative) tagországai számára kínálja – tette közzé a South China Morning Post. Az első ország, amely csatlakozott a platformhoz Laosz, de várhatóan hamarosan Mongólia, Oroszország és Vietnám utazói is használhatják.
KOMMENTÁRUNK
Európában sokan fogadják majd gyanakodva a kínai vonatjegy-alkalmazást, mások talán megmosolyogják. Való igaz, a jelenlegi világpolitikai helyzet nem kedvez az egész eurázsiai térséget lefedő értékesítési rendszer bevezetésének, de a gondolat nagyon is aktuális. Mert lehet-e Európa, sőt az unió államai között a nemzetközi távolsági vonatokra egységes értékesítési platformon jegyet vásárolni? Egy-egy ország állami vasúttársasága számos két- és többoldalú megállapodás alapján, bonyolult és nehezen áttekinthető kedvezmény-rendszer szerint bocsátja ki a jegyeit. Messze vagyunk attól, hogy Lisszabontól Tallinig, Rotterdamtól Nápolyig néhány kattintással megvegyük a jegyünket, hálófülkénket.
És ez még csak Európa. Ha a háború véget ér, ismét megindulnak az utazók Nyugatról a Távol-Keletre és vissza, és nem csak repülőn, hanem vonaton, netán nagy sebességű járatokon is. És keletről vagy nyugatról, esetleg délről érkezik majd egy szereplő, amely egyetlen rendszerben kínálja ezeknek a jegyeknek az értékesítését. Látható, hogy Kínát nem éri felkészületlenül a feladat.