Végső fázisába ért a Szerémi út feletti vasúti híd jobb oldali felszerkezetének szerelése és már az összes hídelem a támfalakon kialakított szerelőtéren van – adta hírül az Építési és Közlekedési Minisztérium. Április közepére a teljes, helyben összeszerelt híd a helyére kerülhet.
A szaktárca sajtóosztályának tájékoztatása szerint a héten érkezett meg az utolsó hídelempár, így már mind a tíz hídelem a támfalak tetején kialakított szerelőtéren van. Az elemek egyenként 10-17 tonna tömegűek, 6,7 méter szélesek és 3 méter magasak. A kiszállított elemeket daru emelte a szerelőtérre, ahol a beállítást követően a helyszíni illesztések kialakítása, a korrózióvédelem, valamint a hídszerkezet szigetelése következik. Várhatóan április közepén a Szerémi út és 1-es villamos felett a teljes, helyben összeszerelt híd a helyére kerül.
A Déli Körvasút a hazai közlekedés egyik legfontosabb beruházása, ami már egyenértékű egy XXI. századi városfejlesztéssel: a Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között felújítják és kibővítik a vasúti összeköttetést, illetve jelentős zöldfolyosót alakítanak ki a Dunától a budai hegyekig. Ezen az útvonalon halad át három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is.
A projekt eredményeképpen a Közvágóhíd és a Nádorkert térségében két új vasúti megállóhely létesül, valamint jelentősen bővül a vasúti kapacitás. A kettő helyett három, illetve négy vágány létrehozása, és az új megállók építése ugrásszerűen megnöveli a vasút elővárosi és városi teljesítőképességét, miközben a kialakított zöldfelületek javítják a levegő minőségét és természetes élőhelyet biztosítanak az élővilág számára.
Fotók: Építési és Közlekedési Minisztérium