fbpx
2024. április 21. vasárnap

Credobus Econell 12 buszok szolgálnak keddtől a leállított vonatok helyett

A tíz vonalon a vonatok helyett járó buszokon nem válthatók meg a menetjegyek.

A MÁV közleményben foglalta össze a tudnivalókat azokról a járatokról, ahol keddtől a vonatok helyett autóbuszokat indít a MÁV–Volán-csoport.

A közlekedési társaságok arra hívják fel utasaik figyelmét, hogy utazásuk előtt feltétlenül tájékozódjanak a járatok indulási idejéről és helyéről. A közutak vonalvezetése miatt ugyanis az autóbuszos menetidők eltérhetnek a megszokottól, ez az indulási, érkezési idejüket is befolyásolja. Legtöbb esetben csak néhány perccel tér el a menetidő, de a komlói és a tiszaújvárosi vonal esetében 15-25 perccel hosszabb, míg az ipolytarnóci vonalon 10 perccel, az Abaújszántó-Hidasnémeti és Lakitelek-Kunszentmárton vonalszakaszon 5-5 perccel rövidebb utazási idővel kell számolni

– figyelmeztet a MÁV.

- Hirdetés -

Az autóbuszokon a vasúti díjszabás és kedvezményrendszer érvényes, vármegye- és országbérletekkel is igénybe vehetők. Fontos, hogy a buszokon nem válthatók meg a menetjegyek, azokra csak előzetesen megvásárolt vasúti jeggyel, bérlettel lehet felszállni. A jegyeket legkényelmesebben online, a MÁV applikációval vagy az Elvira menetrendi tervező segítségével tudják megvenni az utazók. A buszokon nem szállíthatók kerékpárok.

A vonatokat helyettesítő autóbuszok lehetőség szerint érintik a vasútállomásokat, vagy közeli Volánbusz megállóhelyeken állnak meg. Az autóbusz-megállók – néhány kivétellel – a vasúti megállóhelyekhez viszonyítva a lakott területekhez közelebb vagy a falvak központjában helyezkednek el. Egyes településeken több megállása lesz az autóbuszoknak a vonatokhoz képest, így az eddiginél kevesebbet kell gyalogolni a megállóig, ezáltal sokak számára kedvezőbbé válik a közösségi közlekedés elérése – írja a közlemény.

A Volánbusz a tíz vonal kiszolgálásához a korszerű és környezetkímélő Credobus Econell 12 típusú, Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott szóló autóbuszait állítja be. Ezek a legújabb beszerzésű autóbuszok légkondicionáltak, elektronikus utastájékoztatási rendszer, fedélzeti kamera, kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított speciális férőhely és a felszállást segítő rámpa, valamint USB-csatlakozók is vannak bennük.

Az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja, amelyeknek enyhítésére egyrészt a MÁV–Volán-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését. Másrészt a regionális közlekedésben jelentkező járműhiányt az augusztus elsejétől – további intézkedésig – bevezetett közlekedésimód-váltás rövidtávon képes valamelyest enyhíteni.

Ugyanakkor hosszútávon a MÁV–Volán-csoport által kidolgozott járműstratégiában foglaltak megvalósítására van szükség ahhoz, hogy Magyarország közösségi közlekedése biztosan és versenyképes minőségben kiszolgálható legyen. Az érintett regionális vonalakon az Építési és Közlekedési Minisztérium – a közlekedési társasággal közösen – monitorozza az utasforgalom alakulását, hogy szükség esetén módosításokat hajtson végre a szolgáltatás lebonyolításában. A Volánbusz az augusztusi tapasztalatokat figyelembe veszi az iskolakezdésig, a még kedvezőbb buszmenetrendek kialakítása érdekében – írják a tájékoztatóban.

Nyitóképünkön az egyik utolsó motorvonat látható Battonyán (fotó: Török Szabolcs).

Ezek is érdekelhetik

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

Szorosabbra fűződnek a szlovák-magyar vasúti kapcsolatok

Az egyeztetés célja a felvidéki magyarok és az anyaország közötti vasúti kapcsolat erősítése, a két ország közötti vasúti közlekedés fejlesztése.

Szükség van az infrastruktúra fejlesztésére!

Mind a hálózatméretet, mind a nyújtott szolgáltatásokat a lehető legpontosabban és hatékonyabban szükséges megtervezni.

Megnyílt a felújított keresztaluljáró a Nyugatiban

Mostantól az utasok előtt is nyitva áll az új, peronokhoz vezető átjáró a Nyugati pályaudvaron.

Új tarifarendszer teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közlekedést

A közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedek legjelentősebb tarifareformja lépett hatályba március 1-jén.

Vasútüzemi területen tartózkodni életveszélyes!

Évente többen szenvednek súlyos sérüléseket, amikor vasútüzemi területen illegálisan tartózkodnak.

Legfrissebb híreink

Most kell lépni, hogy 2028 után legyen végre több uniós forrás a vasútra!

Hiába a zöld átállás tervezete, az előző hétéves ciklusban csökkent a közlekedés uniós finanszírozása.

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

V0 nélkül megborulhat az egész gazdaság

Az iparfejlesztés, a kombinált fuvarozás négy-öt éven belüli megduplázódása az infrastruktúra mielőbbi fejlesztését követelik.

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.