Megindult az előzetes piaci konzultáció, a 80 jármű keretszerződését 2024. elejéig köthetik meg.
A vasúttársaság nyílt közbeszerzési eljárással 80 motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezi – adta hírül a MÁV Facebook-oldalán. Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója, a magyarországi járműgyártás fejlesztéséért felelős miniszteri biztos a Magyar Vasút Club múlt heti rendezvényén is beszélt erről a vásárlásról, azt is megemlítve, hogy az elővárosi, regionális kivitelű szerelvények részben a jól ismert Flirtökhöz hasonló, kétszáz ülőhely körüli kapacitásúak, részben körülbelül háromszáz ülésesek lennének.
Mosóczi László akkor megemlítette, hogy a távolabbi tervekben összesen 15 olyan regionális kivitelű motorvonat beszerzése is benne van, amely átmehet a határokon, tehát kompatibilis az osztrák, szlovák, szlovén, szerb áram- és felsővezetéki rendszerekkel.
A nyolcvan belföldi, regionális és interrégiós forgalomban felhasználandó motorvonat többek között Hatvan, Szolnok, Miskolc és Debrecen környékén, a Pécs–Kaposvár–Gyékényes viszonylaton, továbbá a Szombathely–Celldömölk/Zalaegerszeg–Ajka vonalon venne részt a forgalomban.
A MÁV szerint a megállapodás célja, hogy első körben húsz motorvonat beszerezhető legyen, és forrás rendelkezésre állás esetén további járműveket is meg lehessen rendelni.
A tervezett járműveknek 160 kilométer/óra engedélyezett sebességgel, ETCS-sel, klimatizált utastérrel, alacsony padlóval, kerékpárszállítása lehetőséggel, akadálymentes vécével, audiovizuális utastájékoztatással, WiFi-vel és elektromos eszközök töltésére alkalmas konnektorokkal kell rendelkezniük.
A beszerzési folyamat első állomása az előzetes piaci konzultáció (EPK), amely 2023. július 11-én megindult. A keretmegállapodás megkötése legkésőbb jövő év elején történhet meg – írja a MÁV.