fbpx
2024. március 1. péntek

Beindult a MÁV ágyazatrostáló gépe

Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti mintegy 29 kilométeres szakaszát a tervek szerint három hónap alatt újítja fel a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG. Ma hajnaltól a munkálatok megkezdésével már csak egy vágányon közlekednek a személyszállító vonatok, életbe lépett a részleges vágányzár. 

Hétfő reggel az érintett vágányon a MÁV FKG úgynevezett rostagépe megkezdete a munkálatokat Herceghalom és Biatorbágy között. A rostálási feladatot a nagyteljesítményű RM 85-750 UHR N típusú ágyazatrostáló gép végzi, aminek a hossza körülbelül 250 méter. A vágányfelújítást ezenkívül közúton és vasúton is használható rakodógépek, munkagépek, kötött pályán közlekedő korszerű vasúti pályaépítő- és karbantartó gépláncok látják el. Bicske és Szárliget között pedig egy vágánybontó és -építő géplánc munkájának előkészítése zajlik, várhatóan szerdától már a rostagéppel egyidőben fog munkát végezni.

A pályafelújítás során a sínek, betonaljak cseréje mellett elvégzik az ágyazatrostálást, vágányszabályozást, továbbá több mint másfél kilométer hosszan az ún. alépítményt is (vasúti töltés, bevágás) helyreállítják. A három ütemre felosztott, mintegy három hónapig tartó munkálatsorozat ideje alatt  950 darab 120 méter hosszú sínszálat fektetnek le, 96 ezer vasbetonaljat cserélnek és mindeközben több mint 100 ezer tonna ágyazati anyagot építenek be. A kivitelezés a MÁV FKG szakembereinek közreműködésével zajlik, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával. Az átépítési munkákkal párhuzamosan további beruházásokkal is a Budapest és Bécs közötti jelenlegi menetidő csökkentésén dolgozik a vasúttársaság.

- Hirdetés -

A felújítás ideje alatt rakodás, depózás, szóródó anyagok szállítása, valamint nagygépekkel végzett munkák miatt zajra lehet számítani a térségben nappal és éjszaka egyaránt, ezért a lakosság elnézését és türelmét kérik.

Ezek is érdekelhetik

Megérkezett a MÁV FKG óriási vágányköszörűgépe

Az RGH 20C2 a negyedik karbantartó gép, amely munkába áll a MÁV-leányvállalatnál. A MÁV FKG telephelyére most érkezett vágányköszörűgép összeszerelést, üzembehelyezést és a szükséges engedélyek...

Felújították a veszprémi felvételi épületet

Kutyabarát állomás készült itatóval, csipolvasóval, futtatóval. Idén Veszprém és a régió ad otthont az Európa Kulturális Fővárosa programnak, számos rendezvény várja az idelátogatókat. Ehhez kapcsolódva...

Hétfőtől részleges vágányzár az 1-es vonalon

Decemberig tart a felújítás, teljesen megváltozik a közlekedés. Szeptember 18-án megkezdődik Biatorbágy és Szárliget állomások között a hegyeshalmi fővonal felújítása – derült ki a MÁV...

A MÁV nekiáll a Biatorbágy–Szárliget-szakasznak

Csökkentett sebességgel, de biztonságban járnak a vonatok a hegyeshalmi fővonalon. Az 1-es vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });