fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

Hétfőtől részleges vágányzár az 1-es vonalon

Decemberig tart a felújítás, teljesen megváltozik a közlekedés.

Szeptember 18-án megkezdődik Biatorbágy és Szárliget állomások között a hegyeshalmi fővonal felújítása – derült ki a MÁV közleményéből. Mint emlékezetes, egy pályavizsgálat nyomán, augusztus végén rendelt el a MÁV 100 km/órás sebességkorlátozást ezen a szakaszon, majd Lázár János építési és közlekedési miniszter arra utasította a MÁV vezetőit, hogy haladéktalanul kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését.

A 29 kilométeres szakaszt több fázisban, a tervek szerint összesen mintegy három hónap alatt kívánják felújítani. Hétfőtől még csak a bal vágányt zárják le. Az S10-es, illetve S12-es személyvonatok utasainak a közlemény szerint pótlóbuszra kell majd átszállniuk. A közlekedés rendjéről a további információkat későbbre ígérte a MÁV. A módosításoknak külön oldala van, itt frissülnek majd a tudnivalók.

A vonalszakaszon az ütemezett, rendszeresen elvégzett kihúzóerő-vizsgálatok megállapították, hogy az idei heves esőzések és az elmúlt hetek hősége hatására felgyorsult a korábban feltárt állapotromlás üteme, így szükségessé vált az eredetileg a jövő esztendő első negyedévére tervezett felújítási munkák újraütemezése, minél korábbi elvégzése

- Hirdetés -

– írja a MÁV. A beavatkozás végrehajtására a MÁV által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt több alkalommal elhalasztott infrastruktúra-fejlesztési program tervei alapján kerül sor. A vonalszakaszon bevezetett 100 km/h-s sebességkorlátozás mellett a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, a felújítás befejezéséig sem kerülhet veszélybe az utasok és a közlekedés biztonsága.

Biatorbágy és Szárliget között a sínek, betonaljak cseréje mellett elvégzik az ágyazatrostálást, vágányszabályozást, továbbá több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt is (vasúti töltés, bevágás) helyreállítják. Hat felsővezeték-tartó oszlopot is kicserélnek. A három ütemre felosztott munkálatsorozat során 950 darab 120 méter hosszú sínszálakat fektetnek le, 96 ezer vasbetonaljat cserélnek, több mint 100 ezer tonna ágyazati anyagot építenek be.

A kivitelezés a MÁV leányvállalatának, a MÁV FKG szakembereinek közreműködésével zajlik, számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti jármű bevonásával. A karbantartásra 32,5 milliárd forintot fordít a MÁV.

Nyitóképünk Szárligeten készült (fotó: Tevan Imre).

Ezek is érdekelhetik

Még szorosabb együttműködés a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB között

A megállapodás fókuszában a közlekedési kapcsolatos javítása áll, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére is kiterjed.

Nemzetközi elismerés a MÁV új vezérigazgatójának

Két fontos nemzetközi szervezet vezető bizottsága is tagjának választotta a MÁV új vezérigazgatóját, Hegyi Zsoltot.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Lázár János: a kormány közlekedési akciótervet indított

A kormány ötpontos közlekedési akciótervéről adott részletes tájékoztatást Lázár János építési és közlekedési miniszter.

Személyi változás a MÁV FKG élén

Dr. Kormányos Lászlót nevezték ki a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (FKG) Kft. új ügyvezető igazgatójának.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Egyiptomban is megjelennek majd nagysebességű vonatok a Siemens által, míg a Hitachi Rail járművei Európa-szerte fognak közlekedni.

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.