fbpx
2025. március 18. kedd

Megérkezett a MÁV FKG óriási vágányköszörűgépe

Az RGH 20C2 a negyedik karbantartó gép, amely munkába áll a MÁV-leányvállalatnál.

A MÁV FKG telephelyére most érkezett vágányköszörűgép összeszerelést, üzembehelyezést és a szükséges engedélyek beszerzését követően, várhatóan a jövő év első felében kezdheti meg működését. Ilyen teljesítményű köszörűgép eddig nem volt a MÁV–csoport flottájában – írja a MÁV közleménye.

A járművet az Egyesült Államokban a Harsco Rail üzemében gyártották le, majd hajón szállították Németországba, onnan a jármű két kocsiszekrénye egy-egy hatalmas tréleren érkezett a MÁV FKG központi telephelyére.

Nagyteljesítményű, számítógéppel vezérelt sínköszörűgéppel hatékonyan lehet elvégezni a vasúti sínek karbantartási, felújítási munkáit. Segítségével a sínromlás és a sínhibák kialakulásának ideje késleltethető, a sínek, vágányok élettartama növelhető, a közlekedés zaja is csökkenthető.

A gép alkalmas a felületi sínhibákból – hullámos sínkopásból, gördülőterheléses fáradásból – eredő sínhibák eltávolítására, csökkentésére.

Az 52 tonnás munkagép mindkét egységén teljes értékű vezetőállás és egy segédfülke található. A gép működtetésének, munkafolyamatainak ellenőrzésére szolgáló fedélzeti videó- és üzemfelügyeleti rendszerrel folyamatosan ellenőrizhető a munkafolyamat.

A MÁV FKG új RGH 20C2-es vágányköszörűgépének szállítása (fotó: MÁV)
A MÁV FKG új RGH 20C2-es vágányköszörűgépének szállítása (fotó: MÁV)

A MÁV FKG 2020-ban négy nagyvasúti munkagép beszerzésére összesen 25,2 millió euró összegben kötött szerződést a két nyertes vállalkozóval. A Plasser & Theurer, Export von Bahnbaumaschinen GmbH. a szerződés keretében egy-egy

  • nagyteljesítményű RM 85-750 UHR N ágyazatrostáló gépet,
  • nagyteljesítményű DGS NG dinamikus vágánystabilizáló gépet, és
  • UNIMAT 08-4X4/4S kitérő- és vágányszabályozó

gépet szállított le 2021-ben. Ezek a gépek munkába állásuk óta az 1-es vonal Biatorbágy–Szárliget–Tatabánya szakaszán, a 100a Cegléd–Abony–Szolnok szakaszán, valamint az ország számos más vasútvonalán végeztek karbantartási munkálatokat. A három géphez csatlakozott most az RGH 20C2 típusú sínköszörűgép.

Az új gépek hatékonyabban képesek elvégezni a vasúttársaság saját pályakarbantartási- és felújítási munkáit, így a karbantartásra fordított idő is csökkenthető.

Nyitóképünkön a vágányköszörűgép (fotó: MÁV).

Ezek is érdekelhetik

Naponta másfél kilométernyi új vágány a miskolci vonalon

A beruházás célja, hogy a vonalszakaszon megszűnjenek a sebességkorlátozások és a késések, kiszámíthatóbbá váljon a menetrend, az utazási idő akár 5 perces rövidítésével.

Komplex pályafelújítás Szentlőrinc és Szigetvár között

A pályafelújítás eredményeként valamelyest gyorsul és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés, jelentősen mérséklődnek a késések.

Hegyi Zsolt: nem lesz menetrendváltozás a HÉV-eknél!

A MÁV Zrt. vezérigazgatója, Hegyi Zsolt videóban üzent az utasoknak, a vállalat közleményt is kiadott a HÉV-ek menetrendje kapcsán.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

Legfrissebb híreink

Az állomásfelújítási program országos szintjén lesz csak új pályázati kiírás

Csak legfelső, országos szintjén lesz új kiírás, a térségi és helyi szintű fejlesztések esetében a pályázati lehetőség továbbra is él.

Állomásmegújítási program: új pályázati szakasz meghirdetésére kerül sor

Nagy volt az érdeklődés, viszont akadt sok hiányosság is a MÁV és az ÉKM közös állomásmegújítási programjára érkezett pályázatokban, így újabb fordulót hirdetnek.

Irány a Tisza-tó vonattal!

Ideális lehetőséget biztosít a fővárosból indulóknak a MÁV Tisza-tó sebesvonata, hogy a kirándulók kényelmesen eljussanak a tó partjára.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Állomásmegújítási program: új pályázati szakasz meghirdetésére kerül sor

Nagy volt az érdeklődés, viszont akadt sok hiányosság is a MÁV és az ÉKM közös állomásmegújítási programjára érkezett pályázatokban, így újabb fordulót hirdetnek.

MV Körkérdés: eredmények, várakozások a vasúti árufuvarozásban

Körkérdés a vasúti árufuvarozási helyzetről. Véleményt mond Kovács Imre, Boda János, Guba László és Katona László.

Nagy Bálint: a szaktárca célja, hogy a vasút részaránya növekedjen

Az államtitkár szövetséget ajánlott a vasúti árufuvarozásban részt vevő szereplők számára.

A rovat további cikkei

Állomásmegújítási program: új pályázati szakasz meghirdetésére kerül sor

Nagy volt az érdeklődés, viszont akadt sok hiányosság is a MÁV és az ÉKM közös állomásmegújítási programjára érkezett pályázatokban, így újabb fordulót hirdetnek.

Irány a Tisza-tó vonattal!

Ideális lehetőséget biztosít a fővárosból indulóknak a MÁV Tisza-tó sebesvonata, hogy a kirándulók kényelmesen eljussanak a tó partjára.

Déli Körvasút: megkezdődik a Szerémi út feletti új híd szerelése

Végső fázisába ért a Szerémi út feletti vasúti híd jobb oldali felszerkezetének szerelése, már az összes hídelem a szerelőtéren van.