Az RGH 20C2 a negyedik karbantartó gép, amely munkába áll a MÁV-leányvállalatnál.
A MÁV FKG telephelyére most érkezett vágányköszörűgép összeszerelést, üzembehelyezést és a szükséges engedélyek beszerzését követően, várhatóan a jövő év első felében kezdheti meg működését. Ilyen teljesítményű köszörűgép eddig nem volt a MÁV–csoport flottájában – írja a MÁV közleménye.
A járművet az Egyesült Államokban a Harsco Rail üzemében gyártották le, majd hajón szállították Németországba, onnan a jármű két kocsiszekrénye egy-egy hatalmas tréleren érkezett a MÁV FKG központi telephelyére.
Nagyteljesítményű, számítógéppel vezérelt sínköszörűgéppel hatékonyan lehet elvégezni a vasúti sínek karbantartási, felújítási munkáit. Segítségével a sínromlás és a sínhibák kialakulásának ideje késleltethető, a sínek, vágányok élettartama növelhető, a közlekedés zaja is csökkenthető.
A gép alkalmas a felületi sínhibákból – hullámos sínkopásból, gördülőterheléses fáradásból – eredő sínhibák eltávolítására, csökkentésére.
Az 52 tonnás munkagép mindkét egységén teljes értékű vezetőállás és egy segédfülke található. A gép működtetésének, munkafolyamatainak ellenőrzésére szolgáló fedélzeti videó- és üzemfelügyeleti rendszerrel folyamatosan ellenőrizhető a munkafolyamat.
A MÁV FKG 2020-ban négy nagyvasúti munkagép beszerzésére összesen 25,2 millió euró összegben kötött szerződést a két nyertes vállalkozóval. A Plasser & Theurer, Export von Bahnbaumaschinen GmbH. a szerződés keretében egy-egy
- nagyteljesítményű RM 85-750 UHR N ágyazatrostáló gépet,
- nagyteljesítményű DGS NG dinamikus vágánystabilizáló gépet, és
- UNIMAT 08-4X4/4S kitérő- és vágányszabályozó
gépet szállított le 2021-ben. Ezek a gépek munkába állásuk óta az 1-es vonal Biatorbágy–Szárliget–Tatabánya szakaszán, a 100a Cegléd–Abony–Szolnok szakaszán, valamint az ország számos más vasútvonalán végeztek karbantartási munkálatokat. A három géphez csatlakozott most az RGH 20C2 típusú sínköszörűgép.
Az új gépek hatékonyabban képesek elvégezni a vasúttársaság saját pályakarbantartási- és felújítási munkáit, így a karbantartásra fordított idő is csökkenthető.
Nyitóképünkön a vágányköszörűgép (fotó: MÁV).