fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Személyi változás a MÁV FKG élén

Dr. Kormányos Lászlót nevezték ki a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (FKG) Kft. új ügyvezető igazgatójának.

Új megbízatását augusztus 6-tól tölti be, emellett párhuzamosan továbbra is ellátja vezérigazgató-helyettesi feladatkörét a MÁV-START-nál és a Volánbusznál.

Dr. Kormányos László a Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett közlekedésmérnöki diplomát 2002-ben, majd közlekedéstudományi doktori fokozatot 2009-ben. A szakember 2002 óta dolgozik a vasúti szolgáltatások fejlesztéséért. A MÁV-START-nál 2007-től üzlet- és szolgáltatásfejlesztési és nemzetközi vezetői pozíciókat töltött be, majd 2017 és 2019 között a BKK kereskedelmi igazgatójaként dolgozott. A kitérőt követően újra visszatért a vasúthoz, a MÁV-START szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyetteseként tevékenykedett, majd 2021 decemberétől a MÁV-START műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. A MÁV-VOLÁN-csoport integrációs folyamatai során 2024. február 15-től a Volánbusznál is betölti a vezérigazgató-helyettesi pozíciót.

- Hirdetés -

A vasúttársaságnál folytatott munkája mellett 2017-től a Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszékének docense. Tudományos és oktatói munkáját több rangos díjjal ismerték el: 2011-ben a Magyar Tudományos Akadémia Mikó Imre-díjával, 2019-ben a Közlekedéstudományi Egyesület Arany Jelvényével és 2023-ban Közösségi Közlekedésért díjjal.

Nyitóképünkön Dr. Kormányos László (középen) az év elején rendezett Magyar Vasút Club rendezvényen
Fotó: HUNGRAIL

Ezek is érdekelhetik

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

Országos állomásmegújítási program indul

Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV közös állomásmegújítási programot indított, melyre a pályázati kiírások már elérhetők.

MÁV-integráció: a munkavállalók tovább foglalkoztatását garantálja az Integrált Kollektív Szerződés

megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről az új, integrált személyszállító vállalatban is

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Naponta másfél kilométernyi új vágány a miskolci vonalon

A beruházás célja, hogy a vonalszakaszon megszűnjenek a sebességkorlátozások és a késések, kiszámíthatóbbá váljon a menetrend, az utazási idő akár 5 perces rövidítésével.

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.