Csökkentett sebességgel, de biztonságban járnak a vonatok a hegyeshalmi fővonalon.
Az 1-es vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak a kivitelezést végző MÁV FKG–vel a felújítás műszaki tartalmának pontosítása céljából – írja a MÁV közleménye. A MÁV hangsúlyozza, hogy a vonalszakaszon bevezetett 100 km/órás sebességkorlátozás mellett a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, a felújítás befejezéséig sem kerül veszélybe az utasok és a közlekedés biztonsága, a személyszállító vonatok menetideje pár perccel növekedhet.
Lázár János közlekedési miniszter haváriahelyzetre hivatkozva a pálya azonnali újjáépítésére utasította a MÁV-ot, miután Biatorbágy és Szárliget között lassújelet léptetett életbe a MÁV.
A 29 kilométeres vonalszakaszon az ütemezett, rendszeresen elvégzett ún. kihúzóerő-vizsgálatok megállapították, hogy az idei heves esőzések és az elmúlt hetek hősége hatására felgyorsult a korábban feltárt állapotromlás üteme, így szükségessé vált az eredetileg a jövő esztendő első negyedévére tervezett felújítási munkák újraütemezése, minél korábbi elvégzése –
írja a mostani közlemény, amely azt is tartalmazza, a MÁV már 2019-ben tervet készített a beavatkozás elvégzésére, de forráshiány miatt több alkalommal elhalasztotta a munkát. A kivitelezést a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG fogja elvégezni.
A műszaki tartalom pontosítása még folyamatban van, az érintett vonalszakaszon többek között megtörténik a felépítmény cseréje, az ágyazat rostálásával együtt.
Jelenleg a vágányzári előkészítés zajlik, a kivitelezés – várhatóan egy-egy vágány folyamatos lezárása mellett – 2023. szeptember közepén indulhat meg és várhatóan év végéig befejeződik.
Nyitóképünkön a MÁV FKG ágyazatrostáló gépe (fotó: Plasser & Theurer).