fbpx
2024. október 4. péntek
spot_img

A vártnál gyorsabban kialakult a győri fővonal ideiglenes közlekedési rendje, állítja a MÁV

Az utazóközönség megértésének és együttműködésének köszönhetően a vágányfelújítással érintett győri fővonalon néhány nap alatt kialakult a közlekedés új rendje, gyakorlata – közölte a MÁV. 

Az utasok rugalmassága mellett a MÁV és a Volánbusz szoros koordinációjának köszönhetően már a munkálatok harmadik napjára kiszámíthatóbbá vált a vonatforgalom és a buszpótlás, miközben a vágányfelújításon dolgozó gépek, berendezések is ütemterv szerint haladnak. Ez azért is fontos, mert a pályafelújítás első ütemét követően,

október 27-től három héten át immár mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom, azaz sor kerül az 1-es fővonal teljes kizárására Biatorbágy és Szárliget között.

Mindez természetesen a mostaninál is több változást hoz az utazásokban, ezért a közlekedési rend kidolgozását már elkezdték a szakemberek. A vasúttársaság várhatóan az ütemkezdet előtt két héttel közzéteszi az első fázis tapasztalataira is építő menetrendeket és kialakítja a tájékozódást segítő térképeket, utazási ismertetőket.

- Hirdetés -

Az első ütem utasforgalmi és menetrendi tapasztalatait az érintett helyszíneken folyamatosan gyűjtik, elemzik a vállalatcsoport szakemberei, és a lehetőségekhez mérten beavatkozásokat végeznek a győri fővonal közlekedésében.

Egy ilyen nagy volumenű pótlás kezdeténél óhatatlanul előfordulnak fennakadások, amelyekért ezúton kér elnézést  a vasúttársaság.

Összességében a MÁV-VOLÁN-csoportnak az érintett vonalszakaszon nagyobb problémák nélkül sikerül napi 30-40 ezer utas megfelelő utazásáról gondoskodnia.

Ennek megszervezéséhez és ellátásához rövid idő alatt csaknem 40 pótlóbuszt csoportosítottak át és hangolták össze azok menetrendjét, mennyiségét az utazási szokásokkal, valamint a korlátozásokhoz mérten átalakított vonatforgalommal.

A Volánbusz az ország minden részéből 70 buszvezetőt vezényelt át a feladatra, útvonalbejárásokon is felkészítve őket. Már az első nap is a jelentkező utasforgalomnak megfelelően csoportosítottak át IC-pótlóbuszokat a személyvonatok pótlására. A pótlás nagyságrendjének megfelelően természetesen kellett néhány nap, amíg az új lehetőségek közül minden utas kitapasztalta, mely módon éri el a leggyorsabban és a számára legkedvezőbben az úti célját.

Herceghalom és Biatorbágy között a forgalom elől elzárt (bal) vágányon az első három napban ütemterv szerint haladt a pálya felújításával a MÁV FKG ágyazatrostáló gépe.

Bicske és Szárliget között pedig a vágánybontó és -építő géplánc előkészítése zajlott az első két nap, szerdán már az is megkezdte a munkavégzést. A pályafelújítás során a sínek, betonaljak cseréje mellett elvégzik az ágyazatrostálást, vágányszabályozást.

A három hónapra tervezett rekonstrukció során több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt, azaz vasúti töltéseket, bevágásokat is helyreállítják. Erre a jelenlegi első fázist követően, október 27-től november 17-ig kerül sor. Ekkor mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom. November 18-tól várhatóan december 9-ig következik a másik vágány átépítése, ekkor újfent egy vágányon haladnak majd a vonatok.

Ezek is érdekelhetik

Harmadik fázisához ért a szárligeti felújítás

Ismét járnak a nemzetközi vonatok és néhány elővárosi is csúcsidőben. A győri fővonal felújításának legösszetettebb fázisa november 17-ig tartott, ebben az időszakban egyik vágányon sem...

Teljesen a tehervonatoké lesz az 5-ös vonal

Október 27-től mindkét vágányt lezárják Szárliget és Biatorbágy között. A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal felújítása új szakaszához érkezik. Szeptembertől az egyik vágány van zárva, október 27-től viszont...

Ma és holnap még végigmennek a Railjetek

Csak szerdától van átszállás Bécsben München felé, de a pótlóbuszok rendje módosult a győri vonalon. Az ÖBB vasárnap este arról adott tájékoztatást, hogy október 2-án...

Ne megszokásból közlekedjünk mától a győri vonalon

A győri fővonal mától érvényes menetrendje már elérhető az ELVIRA menetrendi keresőben és a MÁV applikációban, valamint minden tudnivaló a www.mav.hu/egyesvonal oldalon - tájékoztatott a MÁV Zrt.

A vonatok zömét pótolni kell az 1-es vonalon.

Megjelent, hogy a START milyen rendben közlekedik hétfőtől a hegyeshalmi vonalon. Szeptember 18-án megkezdődik Biatorbágy és Szárliget állomások között az 1-es fővonal felújítása. A 29...

Hétfőtől részleges vágányzár az 1-es vonalon

Decemberig tart a felújítás, teljesen megváltozik a közlekedés. Szeptember 18-án megkezdődik Biatorbágy és Szárliget állomások között a hegyeshalmi fővonal felújítása – derült ki a MÁV...

Legfrissebb híreink

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

A rovat további cikkei

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.