Az utazóközönség megértésének és együttműködésének köszönhetően a vágányfelújítással érintett győri fővonalon néhány nap alatt kialakult a közlekedés új rendje, gyakorlata – közölte a MÁV.
Az utasok rugalmassága mellett a MÁV és a Volánbusz szoros koordinációjának köszönhetően már a munkálatok harmadik napjára kiszámíthatóbbá vált a vonatforgalom és a buszpótlás, miközben a vágányfelújításon dolgozó gépek, berendezések is ütemterv szerint haladnak. Ez azért is fontos, mert a pályafelújítás első ütemét követően,
október 27-től három héten át immár mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom, azaz sor kerül az 1-es fővonal teljes kizárására Biatorbágy és Szárliget között.
Mindez természetesen a mostaninál is több változást hoz az utazásokban, ezért a közlekedési rend kidolgozását már elkezdték a szakemberek. A vasúttársaság várhatóan az ütemkezdet előtt két héttel közzéteszi az első fázis tapasztalataira is építő menetrendeket és kialakítja a tájékozódást segítő térképeket, utazási ismertetőket.
Az első ütem utasforgalmi és menetrendi tapasztalatait az érintett helyszíneken folyamatosan gyűjtik, elemzik a vállalatcsoport szakemberei, és a lehetőségekhez mérten beavatkozásokat végeznek a győri fővonal közlekedésében.
Egy ilyen nagy volumenű pótlás kezdeténél óhatatlanul előfordulnak fennakadások, amelyekért ezúton kér elnézést a vasúttársaság.
Összességében a MÁV-VOLÁN-csoportnak az érintett vonalszakaszon nagyobb problémák nélkül sikerül napi 30-40 ezer utas megfelelő utazásáról gondoskodnia.
Ennek megszervezéséhez és ellátásához rövid idő alatt csaknem 40 pótlóbuszt csoportosítottak át és hangolták össze azok menetrendjét, mennyiségét az utazási szokásokkal, valamint a korlátozásokhoz mérten átalakított vonatforgalommal.
A Volánbusz az ország minden részéből 70 buszvezetőt vezényelt át a feladatra, útvonalbejárásokon is felkészítve őket. Már az első nap is a jelentkező utasforgalomnak megfelelően csoportosítottak át IC-pótlóbuszokat a személyvonatok pótlására. A pótlás nagyságrendjének megfelelően természetesen kellett néhány nap, amíg az új lehetőségek közül minden utas kitapasztalta, mely módon éri el a leggyorsabban és a számára legkedvezőbben az úti célját.
Herceghalom és Biatorbágy között a forgalom elől elzárt (bal) vágányon az első három napban ütemterv szerint haladt a pálya felújításával a MÁV FKG ágyazatrostáló gépe.
Bicske és Szárliget között pedig a vágánybontó és -építő géplánc előkészítése zajlott az első két nap, szerdán már az is megkezdte a munkavégzést. A pályafelújítás során a sínek, betonaljak cseréje mellett elvégzik az ágyazatrostálást, vágányszabályozást.
A három hónapra tervezett rekonstrukció során több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt, azaz vasúti töltéseket, bevágásokat is helyreállítják. Erre a jelenlegi első fázist követően, október 27-től november 17-ig kerül sor. Ekkor mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom. November 18-tól várhatóan december 9-ig következik a másik vágány átépítése, ekkor újfent egy vágányon haladnak majd a vonatok.