fbpx
2024. július 23. kedd
spot_img

Zajlik a TEN-T rendelet egyeztetése az EP-ben

A vasúti ágazat üdvözli a TEN-T szabályozásról szóló legutóbbi EP-szavazást, de potenciális biztonsági aggályokat lát.

Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottságának (TRAN) képviselői ma fogadták el álláspontjukat a transzeurópai közlekedési hálózatról (TEN-T) szóló rendelet felülvizsgálatára irányuló bizottsági javaslatról. A Community of European Railway and Infrastructure Companies (CER) támogatja a legtöbb módosítást, köztük az Európai Vasúti Forgalomirányítási Rendszer (ERTMS) kiépítésének határidejéről, a multimodális vasúti kapcsolatok megerősítéséről, valamint a nagysebességű vasúti vonalhálózat fejlesztéséről szóló javaslatot.

Ugyanakkor a CER-nek van néhány fenntartása is.

- Hirdetés -
  • Az egységes vezénylési nyelvre való átállás nemcsak több milliárd eurós befektetést és képzést igényelne mind a járművezetők, mind a pályahálózat-működtetők számára, de hátrányos helyzetbe hozná a vasúti közlekedést más közlekedési módokkal szemben, és növelné a biztonsági kockázatokat is.
  • A forgalomirányításnak a vasúti pályahálózat-működtetők kezében kell maradnia, akik bizonyítottan műszaki kompetenciával rendelkeznek, és képesek biztosítani a megfelelő biztonsági szintet. 
  • A Digitális kapacitásmenedzsment (DCM) szükséges ugyan a kapacitás növeléséhez és az elosztás egyszerűsítéséhez, a rendszer üzemeltetését azonban a CER szerint nem szabad az Európai Vasúti Ügynökségre ruházni, mivel ez akadályozza a folyamatot.

A szervezet nyomatékosan hangsúlyozza, hogy az Európai Vasúti Forgalomirányítási Rendszerre (ERTMS) való átállás előrehaladása csökkenteni fogja a biztonsági kockázatokat Európában. A szövetség várakozással tekint a Parlament és a Tanács közötti további megbeszélések elé a jogalkotási folyamat lezárása során, és javulást vár mind az ERTMS kiépítése, mind a vasút és a közúti/kikötők/repülőterek közötti multimodális kapcsolatok terén.

Alberto Mazzola, a CER ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az európai vasutaknak új kapacitásokra van szükségük, hogy több vonatot üzemeltethessenek: felújított és új vonalakra, multimodális összeköttetésekre a személy- és teherszállítási szolgáltatásokhoz, új nagysebességű személyszállítási vonalakra, valamint gyors fejlődésre az olyan digitális eszközök terén, mint az ERTMS, a DCM és a DAC. A TEN-T az egész Európát összekötő főterv, és az igazgató reméli, hogy az Európai Parlament és a Tanács hamarosan közös megállapodásra jut ebben a fontos ügyben.

Ezek is érdekelhetik

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.

Sínen van az új EU-s kapacitáselosztási rendelet

Első olvasatban elfogadták az új Európai Uniós kapacitáselosztási rendelettervezettel kapcsolatos tárgyalási álláspontot.

Az Európai Parlament első olvasatban elfogadta a Weights & Dimensions irányelv módosítását

A vasútnak tovább kell lobbiznia, hogy a jogszabály ne maradjon csak a közút zöldítésének szintjén, hanem az a teljes közlekedés zöldítését segítse.

Komoly veszélybe kerülhet a vasúti árufuvarozási szektor

Az Európai Parlament esetleges rossz döntésének az uniós adófizetők is kárát láthatják.

Újabb lépéssel közelebb az egységes európai vasúti törzshálózat felé

Magabiztos többséggel fogadta el az Európai Parlament közlekedési szakbizottsága (TRAN Committee) a TEN-T rendelet felülvizsgálatát.

Felülvizsgálják az állami támogatások szabályozását az EU-ban

A CER-workshopon a vasutak megismerhették egymás gyakorlatát. Az Európai Vasúti és Pályaműködtető társaságok Közössége (CER) által szervezett műhelymegbeszélés célja volt, hogy az európai vasutak, szervezetek...

Legfrissebb híreink

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Figyelmeztetnek a vasúti szervezetek a DAC-kal kapcsolatban

A tervezés és koordináció fontosságát hangsúlyozták, legyen szó a DAC migrációs stratégiáról, karbantartási ütemezésről vagy infrastrukturális munkafolyamatokról.

A CER hétvégi csúcstalálkozóján Budapesti Nyilatkozatot fogadtak el

Az esemény kiemelt témájaként a vasútfinanszírozás kritikus kérdéseit vitatták meg a résztvevők.

A rovat további cikkei

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.