Újabb sebességi fokozatba kapcsol az ország- és vármegyebérlet elővételi értékesítése. Holnaptól már a MÁV és a Volán jegypénztáraiban is meg lehet vásárolni – közölte a közlekedési miniszter.
A május elsejétől érvényes vármegye- és országbérleteket holnaptól lehet megvásárolni a jegypénztáraknál, de a MÁV-applikáción keresztül már most is elérhető azoknak, akik regisztráltak a szolgáltatásra – nyilatkozta Lázár János közlekedési miniszter a Magyar Nemzetnek. A tárcavezető szerint a következő nagy kérdés az, hogy a települési önkormányzatok közül, ahol helyi közösségi közlekedés van (például Nyíregyházán, Debrecenben, Szegeden vagy akár Budapesten) melyik csatlakozik ehhez a konstrukcióhoz.
– A rendszer „oldalról” nyitott, azaz bármelyik város belekapcsolódhat. Ez elsősorban nem az államon, hanem a helyi önkormányzatokon múlik – közölte Lázár János, aki azt is elárulta, hogy Zalaegerszeggel már tárgyalnak a mielőbbi csatlakozásukról a nemzeti tarifaközösséghez. Ez azt jelentené, hogy a magyar városok közül először a zalai megyeszékhely lakói utazhatnának mindössze havi 9450 forintért nemcsak a MÁV és a Volánbusz, hanem a helyi közlekedés járatain is.
Lázár János emlékeztetett arra, hogy a két új bérlet koncepciójával már Palkovics László minisztériuma is foglalkozott, a végleges konstrukciót azonban – időben megelőzve egyébként a hasonló elven működő német vagy osztrák díjtermékeket is – a MÁV–Volán-csoport szakemberei dolgozták ki. Mint mondta, ez
a két új bérlet egy nagyobb változás kezdete, amelyre hamarosan újabb fejlesztések épülnek: az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetésével készülnek az egységes menetrend bevezetésére, valamint arra, hogy egységes digitális platformja legyen az útvonaltervezés és a jegyvásárlás mellett az utastájékoztatásnak is.
Mindezek alapjának tekinthető a május elsejétől használható, 30 napra érvényes vármegye- és országbérlet, amely a MÁV, a Volánbusz és a GYSEV helyközi járatain, illetve – Budapest határáig – a HÉV-en megteremti az úgynevezett tarifaközösséget. Vagyis annak a lehetőségét, hogy az emberek egyetlen bérlettel minden, az állam által nyújtott közösségi közlekedést igénybe vehessenek Magyarországon.