fbpx
2024. március 5. kedd

Vármegyebérlet: holnaptól már a jegypénztárakban is

Újabb sebességi fokozatba kapcsol az ország- és vármegyebérlet elővételi értékesítése. Holnaptól már a MÁV és a Volán jegypénztáraiban is meg lehet vásárolni – közölte a közlekedési miniszter.

A május elsejétől érvényes vármegye- és országbérleteket holnaptól lehet megvásárolni a jegypénztáraknál, de a MÁV-appliká­ción keresztül már most is elérhető azoknak, akik regisztráltak a szolgáltatásra – nyilatkozta Lázár János közlekedési miniszter a Magyar Nemzetnek. A tárcavezető szerint a következő nagy kérdés az, hogy a települési önkormányzatok közül, ahol helyi közösségi közlekedés van (például Nyíregyházán, Debrecenben, Szegeden vagy akár Budapesten) melyik csatlakozik ehhez a konstrukcióhoz.

– A rendszer „oldalról” nyitott, azaz bármelyik város belekapcsolódhat. Ez elsősorban nem az államon, hanem a helyi önkormányzatokon múlik – közölte Lázár János, aki azt is elárulta, hogy Zalaegerszeggel már tárgyalnak a mielőbbi csatlakozásukról a nemzeti tarifaközösséghez. Ez azt jelentené, hogy a magyar városok közül először a zalai megyeszékhely lakói utazhatnának mind­össze havi 9450 forintért nemcsak a MÁV és a Volánbusz, hanem a helyi közlekedés járatain is. 

- Hirdetés -

Lázár János emlékeztetett arra, hogy a két új bérlet koncepciójával már Palkovics László minisztériuma is foglalkozott, a végleges konstrukciót azonban – időben megelőzve egyébként a hasonló elven működő német vagy osztrák díjtermékeket is – a MÁV–Volán-csoport szakemberei dolgozták ki. Mint mondta, ez

a két új bérlet egy nagyobb változás kezdete, amelyre hamarosan újabb fejlesztések épülnek: az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetésével készülnek az egységes menetrend bevezetésére, valamint arra, hogy egységes digitális platformja legyen az útvonaltervezés és a jegyvásárlás mellett az utastájékoztatásnak is.

Mindezek alapjának tekinthető a május elsejétől használható, 30 napra érvényes vármegye- és országbérlet, amely a MÁV, a Volánbusz és a GYSEV helyközi járatain, illetve – Budapest határáig – a HÉV-en megteremti az úgynevezett tarifaközösséget. Vagyis annak a lehetőségét, hogy az emberek egyetlen bérlettel minden, az állam által nyújtott közösségi közlekedést igénybe vehessenek Magyarországon.

Ezek is érdekelhetik

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Hároméves a MÁV-START CO2-számlálója

A MÁV-START 2021. február 17. óta működteti a CO2-számlálót. A vasúttársaság azzal a céllal indította el a kezdeményezést, hogy tudatosítsa, a közlekedési mód választásával is jelentősen csökkenthető a légkörbe kerülő károsanyag mennyisége.

2023-ban tovább romlott a magyar vonatok menetrendszerűsége

Az InterCity vonatok közül tízből négy tudott csak öt percnél kevesebb késsel célba érni, minden ötödik negyedóránál is hosszabb várakozásra kényszerült. A vasúti késések a...

Digitális, okos, kényelmes

Az okosjegy, a prémiumszolgáltatás és az online jegyváltás népszerűsége is nőtt a MÁV-START-nál. A MÁV-START belföldi és nemzetközi vonatait tavaly rekordszámú, mintegy 181 millió utazáshoz...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });