Szaúd-Arábia tíz plusz opcionálisan még tíz dízelüzemű IC-motorvonatot vesz a svájciaktól.
A Stadler a Szaúd-Arábiát, az Emírségeket, Ománt és a környező kisebb államokat tömörítő Öböl Menti Együttműködési Tanács országaiba még soha sem adott el vonatot. Az alkalmazkodás a sivatagi éghajlathoz azonban nem új feladat a járműgyártónak, hiszen például Észak-Afrikában már jelentős referenciáik vannak – teszi hozzá a cég közleménye.
Az elmúlt évtizedekben kizárólag az autózásra berendezett Szaúd-Arábia gyors ütemben fejleszti kötöttpályás hálózatát, a fővárosban, Rijádban idén nyílik a metró, hat vonal épül egyszerre, de több új vasúti projekt is fut. Az utóbbi időben spanyol gyártók – CAF, Talgo – szállítottak motorvonatokat, ide tört be most a Stadler a teljes szerződést figyelembe véve 600 millió frankos (csaknem 250 milliárd forintos) üzlettel.
A két független, dízelelektromos meghajtással készülő, 175 méter hosszú, egyenként maximálisan 320 utast szállító vonatok a fővárosból a tengerparti Dammamba vezető keleti vasúton állnak majd szolgálatba.
Az új vonatok hozzájárulnak ahhoz, hogy a keleti vasúton – a növekvő igények nyomán – duplájára, évi 3,8 millió utasra növeljék a kapacitást –
mondta a szerződés aláírásakor Szaleh bin Nasszer Al-Jasszer, a szaúdi államvasút igazgatóságának elnöke.
Az üzlet a szerelvények tízéves karbantartását és alkatrészellátását is tartalmazza.
Nyitóképünkön a Stadler látványterve.