fbpx
2025. február 12. szerda

Új Európa-Kína logisztikai központ létesül Budapest mellett

Százezer négyzetméteren új Kína-Európa logisztikai központ létesül Budapest mellett. A projektet a kínai tulajdonban lévő Koeman a Nonfungo magyar cégtől bérelt területen hozza létre. Ennek érdekében a felek a minap támogatási szerződést írtak alá.

A központ Pest megyében, Budapest vonzáskörzetében épül. A Railfreight.com értesülései szerint a projekt több mint 30 millió dollárt mozdít meg. Célja egy logisztikai központ felépítése, amely olyan funkciókat lát el, mint a raktározás, elosztás, és a továbbértékesítés.

- Hirdetés -

A létesítmény Kínából Hubei (Wuhan), Heilongjiang tartományokból, valamint Magyarországról kapott támogatást. A projekt első szakasza raktárak és a vasútvonalak megépítését foglalja magában. A tervek szerint 2024 elején helyezik üzembe, és évente több mint négymillió tonna áru tárolását és szállítását teszi lehetővé. Ez az új logisztikai központ tovább erősítheti Budapest vasúti árufuvarozási csomóponti funkcióját az Új Selyemúton.

Vasúti árufuvarozási központként Budapest jelentős előnyt képvisel. Jó infrastruktúrával, jó kapcsolatokkal rendelkezik, és nagyon sok ipari cég települt ide, közülük számos Kínából. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lennének nehézségek. A városi vasúti hálózat meglehetősen zsúfolt. Ezt a zsúfoltságot addig kell menedzselni, amíg nem épül meg a teherszállításra alkalmas V0 vasútvonal.

A vasútvonal kínai operátora, Andy Luo megindokolta ennek a zsúfoltság okát. 

– Ennek az útvonalnak az menetideje körülbelül hét nappal rövidebb, mint a hagyományos, Malaszewiczén keresztül vezető útvonalé. Budapest tizennégy napon belül elérhető Kínából. Emellett Budapest teljes vasúti elosztóhálózattal rendelkezik. Az áru Budapestre érkezése után 2-3 napon belül szállítható Bukarest/Constanza, vagy Koper kikötőjébe, Duisburgba, esetleg Hamburgba.

A budapesti vasúti szolgáltatásokban rejlő lehetőségek vonzóak, az új Kína-Európa logisztikai központ pedig a forgalom mederbe terelésével segítheti ennek bővítését, és végső soron a szállítmányozóknak és szállítmányozóknak is könnyebbséget jelent.

Ezek is érdekelhetik

Hol drága és olcsó a vasúti áruszállítás?

Magyarországon az európai átlaghoz képest költségesebb a vasúti áruszállítás költsége.

A vasutakat helyzetbe kell hozni, mert nem fogják tudni kielégíteni az ipar szállítási igényét

Még magasabb szintre kell emelni a vasúti szektor szereplőinek és a minisztériumok közötti együttműködést.

Elzáródott ütőérrel tántorog a világkereskedelem

A jemeni húszik egyenesen a globális kereskedelem szívébe döfték kardjukat a Vörös-tenger blokádjával.

Komoly veszélybe kerülhet a vasúti árufuvarozási szektor

Az Európai Parlament esetleges rossz döntésének az uniós adófizetők is kárát láthatják.

Az RCH készül az akkumulátoripar adta lehetőségekre

Az RCH dolgozik az ukrán fuvarok visszaszerzésén és újabb kínai mozdonyokat is vásárol.

Csökkent a Selyemút forgalma Małaszewiczében

A Kína-Nyugat-Európa vasúti forgalom jelentősen csökkent az első félévben, ami nem csoda: a kínai konténerek 80 százaléka Oroszországba megy. Többek közt ezt a jelenséget is megvitatják a szakemberek november végén Budapesten a 7. Európai Selyemút Csúcstalálkozón.

Legfrissebb híreink

Kitüntetésben részesültek a januári tűzesetben helyt álló vasutasok

Kitüntetésben részesült azt a 11 vasutas munkavállaló, akik a Keleti pályaudvaron történt tűzeset során megakadályozták a még komolyabb károk kialakulását.

Egy globális sikertörténet: 120 éves évfordulóját ünnepli a Knorr-Bremse AG

A vállalat küldetése nem változott: biztonságos, hatékony, fenntartható és környezetbarát közúti és vasúti közlekedés megvalósítása a világon.

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Egy globális sikertörténet: 120 éves évfordulóját ünnepli a Knorr-Bremse AG

A vállalat küldetése nem változott: biztonságos, hatékony, fenntartható és környezetbarát közúti és vasúti közlekedés megvalósítása a világon.

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.