fbpx
2025. november 17. hétfő

Új Európa-Kína logisztikai központ létesül Budapest mellett

Százezer négyzetméteren új Kína-Európa logisztikai központ létesül Budapest mellett. A projektet a kínai tulajdonban lévő Koeman a Nonfungo magyar cégtől bérelt területen hozza létre. Ennek érdekében a felek a minap támogatási szerződést írtak alá.

A központ Pest megyében, Budapest vonzáskörzetében épül. A Railfreight.com értesülései szerint a projekt több mint 30 millió dollárt mozdít meg. Célja egy logisztikai központ felépítése, amely olyan funkciókat lát el, mint a raktározás, elosztás, és a továbbértékesítés.

A létesítmény Kínából Hubei (Wuhan), Heilongjiang tartományokból, valamint Magyarországról kapott támogatást. A projekt első szakasza raktárak és a vasútvonalak megépítését foglalja magában. A tervek szerint 2024 elején helyezik üzembe, és évente több mint négymillió tonna áru tárolását és szállítását teszi lehetővé. Ez az új logisztikai központ tovább erősítheti Budapest vasúti árufuvarozási csomóponti funkcióját az Új Selyemúton.

Vasúti árufuvarozási központként Budapest jelentős előnyt képvisel. Jó infrastruktúrával, jó kapcsolatokkal rendelkezik, és nagyon sok ipari cég települt ide, közülük számos Kínából. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lennének nehézségek. A városi vasúti hálózat meglehetősen zsúfolt. Ezt a zsúfoltságot addig kell menedzselni, amíg nem épül meg a teherszállításra alkalmas V0 vasútvonal.

A vasútvonal kínai operátora, Andy Luo megindokolta ennek a zsúfoltság okát. 

– Ennek az útvonalnak az menetideje körülbelül hét nappal rövidebb, mint a hagyományos, Malaszewiczén keresztül vezető útvonalé. Budapest tizennégy napon belül elérhető Kínából. Emellett Budapest teljes vasúti elosztóhálózattal rendelkezik. Az áru Budapestre érkezése után 2-3 napon belül szállítható Bukarest/Constanza, vagy Koper kikötőjébe, Duisburgba, esetleg Hamburgba.

A budapesti vasúti szolgáltatásokban rejlő lehetőségek vonzóak, az új Kína-Európa logisztikai központ pedig a forgalom mederbe terelésével segítheti ennek bővítését, és végső soron a szállítmányozóknak és szállítmányozóknak is könnyebbséget jelent.

Ezek is érdekelhetik

Megérkezett az első közvetlen irányvonat Koperből a Debreceni Intermodális Terminálra 

A vonat kulcsfontosságú berendezéseket szállított a debreceni térség egyik kiemelkedő ipari ingatlanberuházásához.

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.

Körkérdés: a kombinált fuvarozás lehetőségei és kihívásai

Nyolc szakembert kérdeztünk arról, mik a kombinált fuvarozás legnagyobb kihívásai és hogyan növelhető a versenyképessége.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Elszállt költségek és romló jövedelmezőség a vasúti árufuvarozóknál

A vasúti árufuvarozók fajlagos költségei 10,3%-kal nőttek, miközben a fajlagos bevételek csak 2,2%-kal tudtak emelkedni.

Továbbra is biztosított a vasúti forgalom a Gubacsi Duna-ág hídon

A Gubacsi Duna-ág híd állapotának felülvizsgálata után a vasúti forgalom további fenntartását engedélyezték 2025. július 31-ig.

Legfrissebb híreink

Újra gépi vasútkocsi-tisztítás Szegeden

A MÁV közel 800 millió forintos fejlesztésének köszönthetően Szeged-Rendező állomáson egy új kocsimosó létesült.

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.