fbpx
2024. május 22. szerda

Szijjártó Péter: 2025-re elkészül a BuBe

Kínában tárgyal a magyar külügyminiszter a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésről.

Kínában tárgyal Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter – közölte a tárcavezető Facebook-oldalán. Szijjártó Péter közölte, a ningbói Kína-Közép-Európa kereskedelmi kiállításon tárgyalnak majd arról, hogy új légitársaságok új desztinációkkal jelenjenek meg a magyar piacon. A miniszter arra is kitért, hogy egyeztetésein a felek egyetértettek a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésének, a 2025-ös céldátum tartásának fontosságában is.
– Ez a beruházás hozzá fog járulni ahhoz, hogy a görögországi kikötőkbe behajózott, egyre növekvő mennyiségű kínai áru Magyarországon keresztül jusson majd el Európa északi és nyugati pontjaira – mondta.

A tárcavezető jelezte, kritikus fontosságú témák lesznek napirenden kínai tárgyalásain. Az orosz–ukrán háborúról szólva azt írta, különös jelentősége van a békepárti erőfeszítéseknek. Magyarország támogatja a kínaiak által előterjesztett béketervet, két okból is: egyrészt mert a békéről szól, másrészt pedig azért, mert van – szögezte le a miniszter. Végre valami, ami nem a háború folytatásáról, hanem annak lezárásáról szól. Hazánk az egymásra épülő nyugat-európai és kínai beruházások találkozási pontjává vált. Mi világosan értjük, hogy az európai járműipar nem tud sikeresen átállni az elektromos korszakra a kínai beszállító vállalatok részvétele nélkül. Márpedig ha nem tudja a világ átállítani a közlekedést elektromos alapokra, kár álmodozni a klímaváltozás elleni küzdelem sikeréről.

- Hirdetés -

Lapunk korábban közölte: gőzerővel épül a Budapest–Belgrád (BuBe) vasútvonal magyarországi szakasza. A fejlesztés 2024–25-re fejeződhet be, és a vonatok 160 kilométer per órás sebességgel közlekednek majd.

Ezek is érdekelhetik

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

Újvidék és Szabadka között 2025 tavaszán indulhatnak a vonatok

A szerbek már tervezik Belgrádtól Nišig, onnan pedig Szófia, illetve Szkopje irányába a pálya fejlesztését. A már működő, 75 kilométeres Belgrád és Újvidék közötti szakaszhoz...

Szijjártó: 2025-re kész a BuBe

A külügyminiszter azután nyilatkozott Pekingben, hogy tárgyalt kínai kollégájával, Vang Jivel. Magyarországnak és Európának is érdeke a magas szintű együttműködés fenntartása Kínával, enélkül nem lenne...

Három hét múlva 75 perces menetidővel indul a forgalom Szegedről Szabadkára

Mindkét ország hatóságai Röszkén végzik majd az ellenőrzést. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Belgrádban tárgyalt. A megbeszélések középpontjában – az MTI beszámolója szerint – az...

Cáfolta a szaktárca, hogy leállt volna a Budapest–Belgrád vasútvonal kivitelezése

A MÁV és vállalkozója között hatályos szerződés szerint folyik a vasútvonal felújítása – ezt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közölte a Világgazdasággal.

További 648 millió a Budapest–Belgrád vasútvonalra

Budapest-Belgrád vasút: többlet feladatokhoz többlet forrást rendelt a kabinet.

Legfrissebb híreink

Megújult a vasútállomás és annak környéke Szentgotthárdon

Átadták a teljesen megújult vasútállomás épületét Szentgotthárdon. A GYSEV Zrt. egy év alatt végezte el a nagyszabású munkálatokat: megújult és átalakult a váróterem, megtörtént...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!