A vasútbarátok különvonata Zalaszentgróton is járt.
A magyarországi vasútforgalom egyik sajátságos ága az élményvonatozás. Az erre specializálódott cégek időnként különvonatokat indítanak régi járművekkel hazai vagy éppen külföldi vendégeknek. Maga a MÁV-START most már évek óta rendszeresen tart retróhétvégéket, amikor egyes menetrendszerinti járatokon – normál vagy akár kedvezményes díjszabással – lehet különleges járművekkel, illetve speciális szolgáltatásokat igénybe véve utazni. Megint másik kategória, amikor társaságok, csoportok tartanak egy-egy különvonatot, fotósmenetet vasútbarátoknak.
Ez utóbbiak közé sorolható a Vasparipák szervezésében szombaton tartott különmenet a szombathelyi vonal környékén. A vonóerőt a 70-es években Romániában gyártott dízel-hidraulikus M43-as sorozat egyik tagja (438 201), illetve a meredekebb szakaszokon neki segítő M47-es adta. A Kis-, illetve Nagydácsia mögött (előtt) az utasok a rendszeres forgalomból mostanában kikopó, három korhű, 29-05 középszámú Bp kocsiban foglaltak helyet.
A különvonat bejárta a Zalabér-Batyk–Zalaszentgrót vonalat, ahol 16 éve nincs már menetrend szerinti személyszállítás, illetve betért az uzsabányai vonalra is, ahol csak teherforgalom van, bazalt zúzottkövet rendszeresen szállítanak innen a hazai vasútvonal-építkezésekre. A nyitóképet itt, a focipályánál készítette a szerző.