fbpx
2024. október 13. vasárnap

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

Bár a látványosság szempontjából kétségtelen, hogy a kiállított járművek és kitelepülő vállalatok standjai a legérdekesebbek a szemnek, de az InnoTranson számos szakmai kerekasztal-beszélgetés is része volt a programnak, ezekből szemezgettünk.

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon. A gyakorlati alkalmazási példák voltak a csütörtöki tematikus kerekasztal témái. A DB, az Alstom, a Knorr-Bremse osztották meg tapasztalataikat, hogyan támogatják például a vállalati chat-boxokat mesterséges intelligenciával és ez miként gyorsítja és teszi hatékonyabbá folyamataikat. A digitalizáció dinamikusan fejlődik, ami még hiányzik az a használatának megfelelő jogi szabályozása és a szektort átívelő együttműködés.

A vasút finanszírozás kihívásai tárgyú eszmecsere egyik konklúziója, hogy a döntéshozók sokszor inkább „pénznyelőként”, mintsem „megoldásként” tekintenek a vasúti szektorra. Gyakori, hogy a hálózati szemlélet helyett mindig csak egy-egy lépésre tekintünk előre, ami rendszerszinten további problémákhoz vezethet. Egyetértés volt abban, hogy a vasútra fordított állami szerepvállalás nélkül nincs esélye a vasútnak a hozzá fűzött ambiciózus, fenntartható célok elérésére.

- Hirdetés -

A vasút vonzóbbá tételének egyik kulcsa a hatékonyság és teljesítmény növelés. Ebben lehet nagy segítség az ERTMS is. De ehhez szakemberek kellennek, ki kell építeni és be kell vezetni a rendszert. A témát áttekintő kerekasztal szereplői szerint nem csak a termékeket, a folyamatokat is össze kellene hangolni, jelenleg túl komplikált a rendszerek telepítése, ez egyszerűsítésre szorul.

Nyitókép: AI Mobility Corner – ViSenSys GmbH – Intelligent observers for the “ÖPNV/SPNV
Forrás: © Messe Berlin GmbH

Ezek is érdekelhetik

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Egyiptomban is megjelennek majd nagysebességű vonatok a Siemens által, míg a Hitachi Rail járművei Európa-szerte fognak közlekedni.

Kiemelt érdeklődés kíséri az InnoTrans szakvásárt

Az InnoTrans 200 ezer négyzetméterén 42 csarnokban állították ki termékeiket és mutatják be szolgáltatásaikat a cégek, minden közlekedéstechnikával kapcsolatos szakterület bemutatkozott.

Új korszak a magyar vasúti pályaépítésben

Stratégiai együttműködés a V-Híd Zrt., a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint a Plasser & Theurer között.

Legfrissebb híreink

A V-HÍD bemutatta az ország legkorszerűbb vasúti nagygépeit

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

A rovat további cikkei

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.