Bár a Hitachi Rail ETR1000-es nagysebességű járműve elsősorban az olasz vasút számára készült, bejelentették, hogy Európa-szerte használni fogják.
Az InnoTranson elhangzott információk szerint a járműsorozat a 61-es számú vonatától Olaszországon kívül Ausztriában, Svájcban, Németországban, Franciaországban és Spanyolországban is használható lesz. Franciaországban és Spanyolországban már járnak az ETR1000-es vonatok. Az új vontatómotorok és egységek javítják az energiahatékonyságot, míg a Hitachi Rail új HMAX technológiája, a digitális eszközök egy platformban való kezelése (all in one) javítani fogja a járművek hatékonyságát, rendelkezésre állását és a komplett digitalizáción alapuló működését.
Az InnoTrans szakkiállításon elhangzott, hogy Egyiptom azon országok közé tartozik, ahol a jövőben nagysebességű vonatok közlekednek majd. A Siemens Mobility jelenleg a helyi partnereivel dolgozik együtt egy körülbelül 2000 kilométer hosszú, nagysebességű hálózat kiépítésén. A Velaro Egypt ezen a hálózaton is futni fog, akár 230 km/óra sebességgel. A Velaro Egypt a Velaro platform legújabb generációja, amely a Deutsche Bahn AG által használt Velaro MS-en alapul. A vonatot olyan helyi adottságokra jellemző speciális körülményekre optimalizálták, mint például magas hőmérséklet, homok és por. Ilyen fejlesztés például a fedett csatlakozások, az újonnan kifejlesztett légterelők, vagy a légkondicionáló berendezés új szűrőrendszerei. Egyiptom tervezetten 41 db ilyen járművet kap.
Fotók: Mogyorósi Szilvia