fbpx
2025. május 16. péntek

Nagy sebességű vasút: Egyiptom és Európa a középpontban

Bár a Hitachi Rail ETR1000-es nagysebességű járműve elsősorban az olasz vasút számára készült, bejelentették, hogy Európa-szerte használni fogják.

Az InnoTranson elhangzott információk szerint a járműsorozat a 61-es számú vonatától Olaszországon kívül Ausztriában, Svájcban, Németországban, Franciaországban és Spanyolországban is használható lesz. Franciaországban és Spanyolországban már járnak az ETR1000-es vonatok. Az új vontatómotorok és egységek javítják az energiahatékonyságot, míg a Hitachi Rail új HMAX technológiája, a digitális eszközök egy platformban való kezelése (all in one) javítani fogja a járművek hatékonyságát, rendelkezésre állását és a komplett digitalizáción alapuló működését.

A Hitachi nagysebességű járműve, a Frecciarossa

Az InnoTrans szakkiállításon elhangzott, hogy Egyiptom azon országok közé tartozik, ahol a jövőben nagysebességű vonatok közlekednek majd. A Siemens Mobility jelenleg a helyi partnereivel dolgozik együtt egy körülbelül 2000 kilométer hosszú, nagysebességű hálózat kiépítésén. A Velaro Egypt ezen a hálózaton is futni fog, akár 230 km/óra sebességgel. A Velaro Egypt a Velaro platform legújabb generációja, amely a Deutsche Bahn AG által használt Velaro MS-en alapul. A vonatot olyan helyi adottságokra jellemző speciális körülményekre optimalizálták, mint például magas hőmérséklet, homok és por. Ilyen fejlesztés például a fedett csatlakozások, az újonnan kifejlesztett légterelők, vagy a légkondicionáló berendezés új szűrőrendszerei. Egyiptom tervezetten 41 db ilyen járművet kap.

- Hirdetés -
A Siemens Velaro Egypt nagysebességű járműve

Fotók: Mogyorósi Szilvia

Ezek is érdekelhetik

Mesterséges Intelligencián alapuló megoldások a Hitachi Rail-nél

HMAX-ot a vonatok, a jelzőrendszerek és a teljes infrastruktúra optimalizálása érdekében fejlesztette a Hitachi Rail.

Az InnoTrans minden rekordot megdöntött 2024-ben

A világ legnagyobb vasútipari és közlekedési szakvásárán az idei évben 2940 kiállító szervezet jelent meg 59 országból.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Szakmailag is mozgalmas napok az InnoTranson

A vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok már használnak generatív mesterséges intelligenciát, ráadásul különböző módokon.

Legfrissebb híreink

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Új vasúti ipari vágánnyal és rakodóterülettel bővül az iváncsai ipari terület

A beruházás tervezetten 2026 nyarára elkészül. Elsődleges cél az áruszállítás gyorsabb és költséghatékonyabb lebonyolítása.

Leállt a vonatközlekedés az Ibériai-félszigeten

A Renfe, a Ouigo, a helyi vasutak egyaránt a szolgáltatás szüneteltetését jelentették be – általános áramszünet okozza a fennakadást.

Keleten kell, nyugatról jön

Európában kiterjedt piaca van a használt vasúti járműveknek, a sikeres üzlethez azonban itt is szerencse, vagy komoly erőfeszítések kellenek. 

A rovat további cikkei

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Deutsche Bahn eladta a DB Schenkert

A Deutsche Bahn értékesítette a logisztikai leányvállalatát, a DB Schenkert a DSV dán közlekedési és logisztikai társaságnak.