A MÁV Rail Tours hetente háromszor szállít építőanyagot a debreceni ipari parkhoz.
A hét elején átadták a forgalomnak a Debrecen–Füzesabony vasútvonal Tócóvölgy és Balmazújváros közötti megújult szakaszát, amelyet állomások és megállók fejlesztésével alkalmassá tettek az itt épülő BMW-gyár és más leendő üzemek személy- és teherforgalmának fogadására. Az ipari létesítmények és a közúti fejlesztések kivitelezése azonban még javában tart, ezért jelentős mennyiségű kőszállítmányra van szükség. Ez vasúton, a Kisterenye–Kál-Kápolna vasútvonal melletti, Recsk és Mátraderecske közötti bányaüzemből érkezik.
A MÁV Rail Tours (MRT) egyelőre Balmazújvárosig szállítja az építőanyagot, itt rakják teherautókra. Információink szerint azonban a jövő héttől már a háromvágányosra bővített Macs állomáson lesz a kirakodás.
Mivel a személyszállításra már nem használt 84-es vasútvonalon a rakodás nem állomáson, hanem a Kanázsvár romja alatti külszíni fejtés mellett, nyílt vonalon történik, különleges vasúti technológiát használnak. Kál-Kápolna és a rakodóhely között a szerelvény mindkét végén az MRT egy-egy dízelmozdonya teljesít szolgálatot: az „alsó” végén a 6-os pályaszámú Nohab, a másikon pedig az A25 016-os egyedi, zöld színű gép. Ennek a megoldásnak előnye az is, hogy a vonalon lévő útátjárók kulcsos sorompóinak kezelése így egyszerűbb, az elöl haladó mozdonyon helyet foglaló személyzet letekeri, majd a tekintélyes hosszúságú vonat áthaladása után a hátsó mozdonyon utazó alkalmazott tekeri föl a sorompókat. A 80-as és a 108-as vasútvonalon aztán már csak a Nohab vontat.