fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Recskről Macsra viszik a követ

A MÁV Rail Tours hetente háromszor szállít építőanyagot a debreceni ipari parkhoz.

A hét elején átadták a forgalomnak a Debrecen–Füzesabony vasútvonal Tócóvölgy és Balmazújváros közötti megújult szakaszát, amelyet állomások és megállók fejlesztésével alkalmassá tettek az itt épülő BMW-gyár és más leendő üzemek személy- és teherforgalmának fogadására. Az ipari létesítmények és a közúti fejlesztések kivitelezése azonban még javában tart, ezért jelentős mennyiségű kőszállítmányra van szükség. Ez vasúton, a Kisterenye–Kál-Kápolna vasútvonal melletti, Recsk és Mátraderecske közötti bányaüzemből érkezik.

A MÁV Rail Tours (MRT) egyelőre Balmazújvárosig szállítja az építőanyagot, itt rakják teherautókra. Információink szerint azonban a jövő héttől már a háromvágányosra bővített Macs állomáson lesz a kirakodás.

- Hirdetés -
Recsk-Parádfürdőre ér a kőszállító vonat (fotó: Tevan Imre)
Szerdán 27 kocsiból állt a kőszállító vonat, a képen Recsk-Parádfürdőre ér (a szerző fotói)

Mivel a személyszállításra már nem használt 84-es vasútvonalon a rakodás nem állomáson, hanem a Kanázsvár romja alatti külszíni fejtés mellett, nyílt vonalon történik, különleges vasúti technológiát használnak. Kál-Kápolna és a rakodóhely között a szerelvény mindkét végén az MRT egy-egy dízelmozdonya teljesít szolgálatot: az „alsó” végén a 6-os pályaszámú Nohab, a másikon pedig az A25 016-os egyedi, zöld színű gép. Ennek a megoldásnak előnye az is, hogy a vonalon lévő útátjárók kulcsos sorompóinak kezelése így egyszerűbb, az elöl haladó mozdonyon helyet foglaló személyzet letekeri, majd a tekintélyes hosszúságú vonat áthaladása után a hátsó mozdonyon utazó alkalmazott tekeri föl a sorompókat. A 80-as és a 108-as vasútvonalon aztán már csak a Nohab vontat.

Ezek is érdekelhetik

Négy iparfejlesztési helyszínen 147 milliárdos támogatás vasúti beruházásokra

A gödi, iváncsai, zalaszentiváni és macsi építkezések forrásait rendezte át egy kormányhatározat. Több korábbi kormányhatározatot módosítva vágott rendet néhány vasúti és közúti beruházás támogatásában a...

Villamosított vonal a BMW-gyárhoz

Jelentős vasúti fejlesztésekről számolt be a külgazdasági és külügyminiszter Debrecenben.

Inkognitóban indult az InterRégió

Az évközi menetrend-módosítás legnagyobb újdonsága a Debrecen és Eger közötti IR. A Magyar Vasút információ szerint jövőre Hortobágy InterRégió néven közlekednek majd a mától elindult...

Két magyar vasúti fejlesztés a CEF-listán

107 projektben 6,2 milliárd eurót osztanak ki közlekedési célra, 80%-ban vasútra és vízi közlekedésre. Az Európai Unió hálózatfinanszírozási eszköz (CEF) elnevezésű forrása idén támogatott közlekedési...

Elindult a vasúti forgalom a leendő BMW-gyárnál

Debrecen nyugati határában teherpályaudvar és megálló is létesült az új ipari park kiszolgálására. Hatalmas kapacitású és ezreket foglalkoztató gyárak épülnek a Debrecen–Füzesabony vasútvonal Tócóvölgy és...

Debrecen első elővárosi vasútja épül meg

Folytatódik a Debrecen és Balmazújváros közötti elővárosi vasútvonal építése: a beruházás második ütemének megvalósítására több mint 65 és fél milliárd forintot biztosított a kormány - közölte a cívisváros polgármestere.

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.