Az évközi menetrend-módosítás legnagyobb újdonsága a Debrecen és Eger közötti IR.
A Magyar Vasút információ szerint jövőre Hortobágy InterRégió néven közlekednek majd a mától elindult Debrecen–Eger járat vonatai. Jelenleg még egy másik vonat, a Bécs–Budapest–Csap EuroCity viseli a Hortobágy nevet, ezért nem kaphatta meg az új IR.
Természetesen nem a név a lényeg, a légkondicionált, Uzsgyi becenevű, orosz motorvonatokkal indult el az InterRégió szolgáltatás napi 7 vonatpárral. A vonatok menetrend szerint 2 és fél óra alatt teljesítik a távot. Debrecenből 4:39-kor és 6:59-kor indulnak az első vonatok Egerbe, majd 8:59 és 16:59 között kétóránként, ütemesen közlekednek. Egerből 6:28-kor indul az első vonat Debrecenbe, ezt követően 8:42 és 18:42 között kétóránként, ütemesen járnak majd a vonatok, amelyek ország- és vármegyebérlettel is igénybe vehetők, rajtuk egyidőben két kerékpár szállítható – írta a MÁV közleménye.
Az első nap délelőttjén a pályaállapotok miatt a vonatok egy része késett, de a késés mértéke kezelhető, 25 percet meg nem haladó volt. A Debrecen–Eger IR-ek azután indulhattak el, hogy az ipari beruházás miatti vasúti fejlesztés Debrecen és Macs között véget ért.
Az augusztus 28-i többi menetrendmódosítás kisebb jelentőségű. Tizenegy vonalon változott a menetrend. Jellemzően a kora reggeli és esti, éjszakai időszakban módosult egyes járatok menetrendje a győri, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a szobi, a ceglédi és a szegedi vonalakon. A Kaposvár–Siófok, az Eger–Szilvásvárad, a Miskolc–Ózd és a Kiskunfélegyháza–Orosháza vonalon is csak néhány vonatot érintettek a változások.
Az elmúlt tavaszi, nyári időszakban a vonalon a Budapesttel közvetlen összeköttetést adó Tisza-tó sebes okozta a legtöbb izgalmat a vasutasoknak, az utasoknak és a vasútbarátoknak. A járműhelyzet miatt sokféle összeállításban közlekedett a vonat, egy érdekes szituációt ábrázol nyitóképünk a hortobágyi Kun György telepnél (fotó: Tevan Imre).