fbpx
2024. március 1. péntek

Inkognitóban indult az InterRégió

Az évközi menetrend-módosítás legnagyobb újdonsága a Debrecen és Eger közötti IR.

A Magyar Vasút információ szerint jövőre Hortobágy InterRégió néven közlekednek majd a mától elindult Debrecen–Eger járat vonatai. Jelenleg még egy másik vonat, a Bécs–Budapest–Csap EuroCity viseli a Hortobágy nevet, ezért nem kaphatta meg az új IR.

Természetesen nem a név a lényeg, a légkondicionált, Uzsgyi becenevű, orosz motorvonatokkal indult el az InterRégió szolgáltatás napi 7 vonatpárral. A vonatok menetrend szerint 2 és fél óra alatt teljesítik a távot. Debrecenből 4:39-kor és 6:59-kor indulnak az első vonatok Egerbe, majd 8:59 és 16:59 között kétóránként, ütemesen közlekednek. Egerből 6:28-kor indul az első vonat Debrecenbe, ezt követően 8:42 és 18:42 között kétóránként, ütemesen járnak majd a vonatok, amelyek ország- és vármegyebérlettel is igénybe vehetők, rajtuk egyidőben két kerékpár szállítható – írta a MÁV közleménye.

- Hirdetés -

Az első nap délelőttjén a pályaállapotok miatt a vonatok egy része késett, de a késés mértéke kezelhető, 25 percet meg nem haladó volt. A Debrecen–Eger IR-ek azután indulhattak el, hogy az ipari beruházás miatti vasúti fejlesztés Debrecen és Macs között véget ért.

Az augusztus 28-i többi menetrendmódosítás kisebb jelentőségű. Tizenegy vonalon változott a menetrend. Jellemzően a kora reggeli és esti, éjszakai időszakban módosult egyes járatok menetrendje a győri, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a szobi, a ceglédi és a szegedi vonalakon. A Kaposvár–Siófok, az Eger–Szilvásvárad, a Miskolc–Ózd és a Kiskunfélegyháza–Orosháza vonalon is csak néhány vonatot érintettek a változások.

Az elmúlt tavaszi, nyári időszakban a vonalon a Budapesttel közvetlen összeköttetést adó Tisza-tó sebes okozta a legtöbb izgalmat a vasutasoknak, az utasoknak és a vasútbarátoknak. A járműhelyzet miatt sokféle összeállításban közlekedett a vonat, egy érdekes szituációt ábrázol nyitóképünk a hortobágyi Kun György telepnél (fotó: Tevan Imre).

Ezek is érdekelhetik

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Megkezdődtek az új állomási liftek építési munkálatai Tatabányán

A MÁV akadálymentesítést célzó projektjének keretében a tatabányai állomáson három új lift épül, mintegy 1 milliárd forintból.

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Digitális, okos, kényelmes

Az okosjegy, a prémiumszolgáltatás és az online jegyváltás népszerűsége is nőtt a MÁV-START-nál. A MÁV-START belföldi és nemzetközi vonatait tavaly rekordszámú, mintegy 181 millió utazáshoz...

Letörte a sorompót, majd megállt a vonat útjában

Szaporodnak az útátjáróban a balesetek, és általában nem a vasút a hibás. A MÁV ismételten felhívja a közúton közlekedők figyelmét arra, hogy a vasúti átjárókban...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });