fbpx
2025. március 20. csütörtök

Inkognitóban indult az InterRégió

Az évközi menetrend-módosítás legnagyobb újdonsága a Debrecen és Eger közötti IR.

A Magyar Vasút információ szerint jövőre Hortobágy InterRégió néven közlekednek majd a mától elindult Debrecen–Eger járat vonatai. Jelenleg még egy másik vonat, a Bécs–Budapest–Csap EuroCity viseli a Hortobágy nevet, ezért nem kaphatta meg az új IR.

Természetesen nem a név a lényeg, a légkondicionált, Uzsgyi becenevű, orosz motorvonatokkal indult el az InterRégió szolgáltatás napi 7 vonatpárral. A vonatok menetrend szerint 2 és fél óra alatt teljesítik a távot. Debrecenből 4:39-kor és 6:59-kor indulnak az első vonatok Egerbe, majd 8:59 és 16:59 között kétóránként, ütemesen közlekednek. Egerből 6:28-kor indul az első vonat Debrecenbe, ezt követően 8:42 és 18:42 között kétóránként, ütemesen járnak majd a vonatok, amelyek ország- és vármegyebérlettel is igénybe vehetők, rajtuk egyidőben két kerékpár szállítható – írta a MÁV közleménye.

Az első nap délelőttjén a pályaállapotok miatt a vonatok egy része késett, de a késés mértéke kezelhető, 25 percet meg nem haladó volt. A Debrecen–Eger IR-ek azután indulhattak el, hogy az ipari beruházás miatti vasúti fejlesztés Debrecen és Macs között véget ért.

Az augusztus 28-i többi menetrendmódosítás kisebb jelentőségű. Tizenegy vonalon változott a menetrend. Jellemzően a kora reggeli és esti, éjszakai időszakban módosult egyes járatok menetrendje a győri, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a szobi, a ceglédi és a szegedi vonalakon. A Kaposvár–Siófok, az Eger–Szilvásvárad, a Miskolc–Ózd és a Kiskunfélegyháza–Orosháza vonalon is csak néhány vonatot érintettek a változások.

Az elmúlt tavaszi, nyári időszakban a vonalon a Budapesttel közvetlen összeköttetést adó Tisza-tó sebes okozta a legtöbb izgalmat a vasutasoknak, az utasoknak és a vasútbarátoknak. A járműhelyzet miatt sokféle összeállításban közlekedett a vonat, egy érdekes szituációt ábrázol nyitóképünk a hortobágyi Kun György telepnél (fotó: Tevan Imre).

Ezek is érdekelhetik

Állomásmegújítási program: új pályázati szakasz meghirdetésére kerül sor

Nagy volt az érdeklődés, viszont akadt sok hiányosság is a MÁV és az ÉKM közös állomásmegújítási programjára érkezett pályázatokban, így újabb fordulót hirdetnek.

Irány a Tisza-tó vonattal!

Ideális lehetőséget biztosít a fővárosból indulóknak a MÁV Tisza-tó sebesvonata, hogy a kirándulók kényelmesen eljussanak a tó partjára.

Egy éves a MÁV megújult tarifarendszere – rekordok 2024-ben

A tarifareform hatására jelentősen nőtt a közösségi közlekedés népszerűsége, ezáltal az utasforgalom is - 1 milliárd utazás volt 2024-ben.

Sárgulnak a MÁV tram-train járművei

A vasútvillamosok elejét élénksárga matricázással teszik feltűnőbbé, hogy jobban kitűnjenek a közúti forgalomból, és csökkentsék a balesetek számát.

Új, akkumulátoros villamos motorvonatokkal erősít a Cseh Vasút

Az ABB és a Skoda Group partneri együttműködése részeként az ABB innovatív vontatási akkumulátorokat szállít a cseh vasúttársaságnak.

Szolgálatba állt a MÁV harmadik bérelt Vectron mozdonya is

Az új járművekkel a Budapest-Miskolc vonali IC-k, a Miskolc környéki IC-k és személyvonatok, valamint a Budapest-Békéscsaba között közlekedő IC vonatok élén találkozhatnak az utasok.

Legfrissebb híreink

Áprilisban érkezik a MÁV+ applikáció – a felhasználói tesztüzem már elkezdődött

Jövő hónapban debütál a MÁV-csoport megújuló alkalmazása, a MÁV+ applikáció, ami első körben 1500 tesztelő számára már elérhetővé vált.

Szorosabb együttműködés a Rail Cargo Logistics–Hungaria és a Szlovén Vasutak között

Az együttműködés az egyeskocsi-fuvarozás területén valósul meg, a két társaság célja, hogy felgyorsítsa az ajánlatok kiadását a kétoldalú kapcsolatokban.

Barna Zsolt: a jövő logisztikájának kulcsa a vasút és közút együttműködése

A Waberer’s vasúti árufuvarozási piacon való megjelenése nem csak a vállalat életében, de a hazai szektor számára is jelentős mérföldkő.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Áprilisban érkezik a MÁV+ applikáció – a felhasználói tesztüzem már elkezdődött

Jövő hónapban debütál a MÁV-csoport megújuló alkalmazása, a MÁV+ applikáció, ami első körben 1500 tesztelő számára már elérhetővé vált.

Szorosabb együttműködés a Rail Cargo Logistics–Hungaria és a Szlovén Vasutak között

Az együttműködés az egyeskocsi-fuvarozás területén valósul meg, a két társaság célja, hogy felgyorsítsa az ajánlatok kiadását a kétoldalú kapcsolatokban.

Barna Zsolt: a jövő logisztikájának kulcsa a vasút és közút együttműködése

A Waberer’s vasúti árufuvarozási piacon való megjelenése nem csak a vállalat életében, de a hazai szektor számára is jelentős mérföldkő.

A rovat további cikkei

Szorosabb együttműködés a Rail Cargo Logistics–Hungaria és a Szlovén Vasutak között

Az együttműködés az egyeskocsi-fuvarozás területén valósul meg, a két társaság célja, hogy felgyorsítsa az ajánlatok kiadását a kétoldalú kapcsolatokban.

Barna Zsolt: a jövő logisztikájának kulcsa a vasút és közút együttműködése

A Waberer’s vasúti árufuvarozási piacon való megjelenése nem csak a vállalat életében, de a hazai szektor számára is jelentős mérföldkő.

Az állomásfelújítási program országos szintjén lesz csak új pályázati kiírás

Csak legfelső, országos szintjén lesz új kiírás, a térségi és helyi szintű fejlesztések esetében a pályázati lehetőség továbbra is él.