Június 1-től 1, 3, 7 és 30 napos változatban árulják, induláskor még nem érvényes a városi közlekedésre.
Tagadni sem lehetne, hogy Németország és Magyarország mintáját követte Szlovénia, amikor a közösségi közlekedést népszerűsítő bérlet bevezetéséről döntött, azzal a céllal, hogy alternatívát kínáljon az autózással szemben. Persze számos eltérés lesz a magyar változattól a jövő hónap elejétől váltható konstrukciónál.
Az állam méretéből adódóan nem lesz a mi vármegyebérletünkhöz hasonló regionális változat. A havi bérletért 70 eurót (pillanatnyilag 26286 forint), tehát a magyar országbérletnél némileg többet kell fizetni, az 560 eurós éves bérlet azonban már olcsóbb is kicsivel, mint 12 magyar bérlet a pillanatnyi árfolyamon. Szlovéniában lesz viszont átruházható változat (a havi 90, az éves 720 euróba kerül) – írja a the Mayor.eu portál.
Délnyugati szomszédunknál rövidebb időszakra szóló verziók is lesznek, a napijegy ára 15, a háromnaposé 20, a hetesé 35 euró.
A bérlet – a magyar konstrukcióhoz hasonlóan – induláskor a városi közlekedésben nem érvényes, de a cél az, hogy erre a területre is kiterjesszék. (Nálunk Zalaegerszeg az első olyan város, ahol elfogadják.)
A Magyar Vasút információi szerint szakmai körökben fölmerült a szlovén és magyar bérletek kölcsönös elfogadásának lehetősége is.
Nyitóképünkön motorvonat a kamniki vonal végállomásán (a szerző felvétele).