fbpx
2024. május 21. kedd

Orosz olajvonatok közlekednek Iránba

Oroszország idén először kezdte meg az üzemanyagexportot Iránba vasúton, miután a hagyományos partnerek beszüntették a Moszkvával folytatott kereskedelmet.

A nyugati szankciók alatt álló Oroszország és Irán szorosabbra fűzi a kapcsolatokat gazdaságuk támogatása és a nyugati szankciók kijátszása érdekében. Irán évek óta nyugati szankciók alatt áll, és korlátozott hozzáféréssel rendelkezik a globális piacokhoz. Alekszandr Novak orosz miniszterelnök-helyettes tavaly ősszel jelentette be az olajtermékek szállításának megkezdését Iránnal, de a tényleges szállítások csak idén kezdődtek meg – értesült a Reuters.

Februárban és márciusban Oroszország akár 30 000 tonna benzint és gázolajat szállított Iránnak

– mondta el a Reutersnek két, az exportadatokat ismerő forrás. Az összes mennyiséget vasúton szállították Kazahsztánon és Türkmenisztánon keresztül. Az egyik forrás szerint egyes benzinszállítmányokból Irán a szomszédos államokba, köztük Irakba küldött közúton.

- Hirdetés -

Irán olajtermelő állam, és saját finomítói is vannak, de a közelmúltban fogyasztása meghaladta a hazai üzemanyag-termelést, különösen az északi tartományokban – közölte egy közép-ázsiai olajtermék-piaci kereskedő a Reuters-sel. Az orosz olajtársaságok jelenleg abban érdekeltek, hogy dízelt és benzint exportáljanak Iránba vasúton, mivel a tengeri exportra magas fuvardíjak és a G7-országok által bevezetett árplafon vonatkozik.

Borítókép: Einar Magnus képe a Pixabay-en. 

Ezek is érdekelhetik

Elzáródott ütőérrel tántorog a világkereskedelem

A jemeni húszik egyenesen a globális kereskedelem szívébe döfték kardjukat a Vörös-tenger blokádjával.

Komoly veszélybe kerülhet a vasúti árufuvarozási szektor

Az Európai Parlament esetleges rossz döntésének az uniós adófizetők is kárát láthatják.

Az RCH készül az akkumulátoripar adta lehetőségekre

Az RCH dolgozik az ukrán fuvarok visszaszerzésén és újabb kínai mozdonyokat is vásárol.

Már nem ellenzi a főváros a déli körvasutat

Támogatjuk az elővárosi vasútfejlesztést, szerezzék be a déli körvasút környezetvédelmi engedélyét! – mondta a főpolgármester kabinetfőnöke. A Heti Válasz podcastja legújabb adásának Balogh Samu főpolgármesteri...

Szükség van a vasútra!

A Radiocafé Millásreggeli műsorában volt vendég a Magyar Vasút szerkesztője. Bár a műsorvezetői kérdés a személyszállítás helyzetére vonatkozott, a Millásreggeli című műsorban Tevan Imre, a...

Vasúti fuvarpiaci toplista, 2022: növekvő teljesítmény mellett megugró árbevétel és eredményes működés

A világgazdasági nehézségek, az elszabaduló infláció, a nemzetközi kereskedelem átalakulása mind jelentős változásokat hozott.

Legfrissebb híreink

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....