fbpx
2024. július 23. kedd
spot_img

Normál pályán tesztelték a hidrogénes Mireót

Sikeresen tesztelték a Siemens Mobility Mireo Plus H hidrogénüzemű vonatát Bajorországban. A járműre most 30 hónapos utasforgalmi teszt vár.

Elvégezte az első teszteléseket a Mireo Plus H hidrogénüzemű vonattal Bajorországban a Siemens Mobility. A két kocsiból álló vonatszerelvény 2024 közepén áll be a menetrendszerinti személyszállításba a Bayerische Regiobahn (BRB) vasúthálózat Augsburg és Füssen, valamint Augsburg és Peissenberg közötti útvonalain. A vonat kísérleti műveleteit 30 hónapra tervezik, amit Bajorország is támogat. A Siemens Mobility és Bajorország 2021-ben írta alá a megfelelő fejlesztési partnerséget – tette közzé a német járműgyártó.

Karl Blaim, a Siemens Mobility ügyvezető igazgatója és pénzügyi igazgatója azt mondta, hogy a bajor állammal együttműködve fontos mérföldkőhöz érkeztek a vonatok alternatív hajtásrendszereinek jövője szempontjából. Bajorország közlekedési minisztere, Christian Bernreiter szerint a 30 hónapos utasforgalmi szakaszban a hidrogénvonatot a mindennapi körülmények között tesztelik.

A tesztek eredményei határozzák majd meg, hogy hidrogénüzemű vonatokat használnak-e további útvonalakon Bajorországban.

- Hirdetés -

A cél az, hogy 2040-re véget vessenek a bajorországi helyi és regionális vasúti személyszállításban a dízel üzemelésnek. Az útvonalak villamosítása és az akkumulátoros vonatok használata mellett a hidrogénhajtás fontos tényező lehet e cél elérésében.

Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn (BRB) ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy

most mutatkozott be először élőben a Siemens Mobility hidrogénvonat normál vonalon,

és intenzíven készülnek a jövő évi személyszállításra. A zöld hidrogén klímabarát megoldás a helyi személyszállításban. 

A Mireo Plus H korszerű hidrogénüzemű vonat, amely a Siemens Mobility bevált Mireo regionális vonatplatformján alapul. Két, tetőre szerelt üzemanyagcella és egy lítium-ion akkumulátor biztosítja a teljesen CO2-mentes mobilitást. A H2 energiaellátó rendszer az elektromos hajtással kombinálva nagy, 1,7 MW vonóerőt biztosít akár 1,1 m/s² gyorsuláshoz és 160 km/h végsebességhez.

A vonat hatótávolsága 1000 és 1200 kilométer között van egy töltéssel.

A Mireo Plus H emellett a legalacsonyabb életciklus-költségekkel rendelkezik a piacon lévő többi üzemanyagcellás szerelvényhez képest, és gyorsan, mindössze 15 perc alatt tankolható. 

Ezek is érdekelhetik

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...

A Siemens Mobility lízingcéget alapít

A Siemens rugalmas bérleti modellt ígér regionális vonatokra, amelyek bérlése ugyanolyan egyszerű lesz mint autót bérelni.

Ludvig László a Magyar Vagon vezérigazgatója

A szakember tavalyig a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Ludvig László maga jelentette be a váltást a közösségi média felületein: A Siemensnél eltöltött közel 20...

A Siemens megveszi a MIREL gyártóját

A szlovák HMN sro megvételével a német cég kiegészített közép-európai portfólióját. A Siemens Mobility befejezte a HMH sro, szlovákiai székhelyű technológiai vállalat felvásárlását. Ennek a...

Sikeres a Siemens Mobility ösztöndíjprogramja

A 2023-24-es tanévben is folytatódik a Siemens Mobility Kft. ösztöndíjprogramja, amely a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) és a Karlsruhei Egyetem Technológiai Intézetének (KIT) kettős diploma képzésén részt vevő hallgatókat támogatja.​

Az ÖBB 540 Mireo motorvonatra szerződött a Siemenssel

Felerészben három-, illetve négyrészes, elektromos szerelvényekről szól az ötmilliárd eurós üzlet. Igaz, csak keretszerződésként, de hatalmas volumenről állapodott meg az osztrák államvasút és a Siemens...

Legfrissebb híreink

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.