fbpx
2025. július 20. vasárnap

Normál pályán tesztelték a hidrogénes Mireót

Sikeresen tesztelték a Siemens Mobility Mireo Plus H hidrogénüzemű vonatát Bajorországban. A járműre most 30 hónapos utasforgalmi teszt vár.

Elvégezte az első teszteléseket a Mireo Plus H hidrogénüzemű vonattal Bajorországban a Siemens Mobility. A két kocsiból álló vonatszerelvény 2024 közepén áll be a menetrendszerinti személyszállításba a Bayerische Regiobahn (BRB) vasúthálózat Augsburg és Füssen, valamint Augsburg és Peissenberg közötti útvonalain. A vonat kísérleti műveleteit 30 hónapra tervezik, amit Bajorország is támogat. A Siemens Mobility és Bajorország 2021-ben írta alá a megfelelő fejlesztési partnerséget – tette közzé a német járműgyártó.

Karl Blaim, a Siemens Mobility ügyvezető igazgatója és pénzügyi igazgatója azt mondta, hogy a bajor állammal együttműködve fontos mérföldkőhöz érkeztek a vonatok alternatív hajtásrendszereinek jövője szempontjából. Bajorország közlekedési minisztere, Christian Bernreiter szerint a 30 hónapos utasforgalmi szakaszban a hidrogénvonatot a mindennapi körülmények között tesztelik.

A tesztek eredményei határozzák majd meg, hogy hidrogénüzemű vonatokat használnak-e további útvonalakon Bajorországban.

- Hirdetés -
Magyar Vasut

A cél az, hogy 2040-re véget vessenek a bajorországi helyi és regionális vasúti személyszállításban a dízel üzemelésnek. Az útvonalak villamosítása és az akkumulátoros vonatok használata mellett a hidrogénhajtás fontos tényező lehet e cél elérésében.

Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn (BRB) ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy

most mutatkozott be először élőben a Siemens Mobility hidrogénvonat normál vonalon,

és intenzíven készülnek a jövő évi személyszállításra. A zöld hidrogén klímabarát megoldás a helyi személyszállításban. 

A Mireo Plus H korszerű hidrogénüzemű vonat, amely a Siemens Mobility bevált Mireo regionális vonatplatformján alapul. Két, tetőre szerelt üzemanyagcella és egy lítium-ion akkumulátor biztosítja a teljesen CO2-mentes mobilitást. A H2 energiaellátó rendszer az elektromos hajtással kombinálva nagy, 1,7 MW vonóerőt biztosít akár 1,1 m/s² gyorsuláshoz és 160 km/h végsebességhez.

A vonat hatótávolsága 1000 és 1200 kilométer között van egy töltéssel.

A Mireo Plus H emellett a legalacsonyabb életciklus-költségekkel rendelkezik a piacon lévő többi üzemanyagcellás szerelvényhez képest, és gyorsan, mindössze 15 perc alatt tankolható. 

Ezek is érdekelhetik

Újabb Siemens Vectront rendelt a FOXrail

Az árufuvarozó vasúttársaság élt opciós lehetőségével és a megrendeléssel így már négy Vectron mozdony lesz a flottában.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Digitalizáció és innovatív megoldások a hazai közlekedés fejlődéséért

Vezető technológiai vállalatként a Siemens Mobilitynél a vasúti ágazatban egyedülálló módon kapcsolják össze a valós és a digitális világot.

További vasúti kapacitások a digitalizáció révén

A Siemens Mobility bemutatja a vasúti ágazat potenciálját a társadalom teljes karbonlábnyomának csökkentésére, amelynek kulcsa a digitalizáció.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.

Legfrissebb híreink

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.