fbpx
2025. január 20. hétfő

Digitalizáció és innovatív megoldások a hazai közlekedés fejlődéséért

Vezető technológiai vállalatként a Siemens Mobilitynél a vasúti ágazatban egyedülálló módon kapcsolják össze a valós és a digitális világot nagyobb hozzáadott értéket teremtve ügyfeleik, partnereik és az utazóközönség számára. Egy nyitott ökoszisztémában egyesítik a vasúti járműveket, -infrastruktúrát és -szolgáltatásokat, valamint a szoftvermegoldásokat, hogy lehetővé tegyék a fenntartható, kényelmes és költséghatékony vasúti közlekedést.

A Siemens Mobility ügyfeleivel és partnereivel együtt zökkenőmentes összeköttetéseket tesz lehetővé, és átalakítják a közlekedést mindenki számára. Közel másfél évszázada elkötelezetten dolgoznak azon, hogy a magyar vasút fejlődésében és rekonstrukciójában aktív részt vállaljanak, mind a kötöttpályás infrastruktúra, mind a vasúti járművek területén. Ennek részeként nem csak a kivitelezés és szállítás valósul meg magyar munkavállalók közreműködésével, hanem jelentős kutatási és fejlesztési tevékenységet is végeznek Magyarországon kimagasló hozzáadott értékkel és nagy mértékű felelősséggel. A vállalat évről évre dinamikusan bővülő központjában magasan kvalifikált, szakértő munkatársak olyan jövőbemutató projekteken dolgoznak, mint az autonóm közlekedési rendszerek, a mesterséges intelligencia alkalmazása vagy a felhőalapú biztosítóberendezések.

A központ létszámát a jövőben tovább növelné a Siemens egy 4-500 fős kutatás- fejlesztési részleg kiépítésével, ezáltal elősegítve további magyarországi beruházások létrejöttét és a kiemelt szaktudással rendelkező magyar mérnökök és programozók részére hazai munkahelyek biztosítását.

- Hirdetés -

 

Vécsey Balázs a 2024-es Magyar Vasút Konferencián
Vécsey Balázs bemutatkozott az idei Magyar Vasút Konferencián

A HUNGRAIL által szervezett őszi Magyar Vasút Konferencia volt az első alkalom, ahol Vécsey Balázs a szektor szereplőihez szólt. Kiemelte, hogy a digitalizáció mint megatrend, a jelen vasúti fejlesztéseinek motorja, nem a jövő generációjának a feladata. „Az előrejelzések szerint 2050-re az utasok által megtett kilométerek száma duplázódni fog. Nekünk az a feladatunk, hogy ezt a többlet utazást vasútra tereljük. Egyrészt azért, mert a vasút képes a legnagyobb szállítási kapacitásra, másrészt pedig fenntarthatósági okokból, hiszen a vasút generálja a legkevesebb CO2-kibocsátást. Ez nálunk nem csak szlogen, hanem a mindennapjaink része. A tavaly értékesített gördülőállománnyal összesen 60 millió tonna széndioxid-kibocsátást kerültünk el, és azzal az 1200 villanymozdonnyal, amit a következő években Indiának szállítunk, további 800 millió CO2 megtakarítást érünk el – ez Németország egy teljes évi kibocsátásával megegyező érték."

Ezek is érdekelhetik

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...

A Siemens Mobility lízingcéget alapít

A Siemens rugalmas bérleti modellt ígér regionális vonatokra, amelyek bérlése ugyanolyan egyszerű lesz mint autót bérelni.

A távoli kapcsoláson kívül milyen szerepe lehet a DAC-nak a digitalizációban?

Bizonyos digitális funkciók már megjelentek a teherszállításban, a rakománymonitoringban és -követésben, de nem dőlt még el, hogy pontosan mire fogjuk használni a digitális automatikus kapcsolót.

Ludvig László a Magyar Vagon vezérigazgatója

A szakember tavalyig a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett. Ludvig László maga jelentette be a váltást a közösségi média felületein: A Siemensnél eltöltött közel 20...

Legfrissebb híreink

Mosóczi Lászlót a GYSEV igazgatóságának elnökévé nevezték ki

2025. január elsejétől Dr. Mosóczi László tölti be a GYSEV Zrt. igazgatóságának elnöki pozícióját, Hegyi Zsolt is pozíciót kapott.

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Mesterséges Intelligencián alapuló megoldások a Hitachi Rail-nél

HMAX-ot a vonatok, a jelzőrendszerek és a teljes infrastruktúra optimalizálása érdekében fejlesztette a Hitachi Rail.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

A rovat további cikkei

Bemutatták az első elkészült emeletes kocsiszekrényt a Stadler szolnoki üzemében

A Stadler idén ünnepli a szolnoki kocsiszekrény üzeme alapításának 15. évfordulóját.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Logisztikaicsarnok-fejlesztésbe kezd az Alstom 600 millió forint értékben

A logisztikai csarnok építését a telephely kapacitásnövelése és a termelési volumen 40 százalékos emelkedése indokolja.