Vezető technológiai vállalatként a Siemens Mobilitynél a vasúti ágazatban egyedülálló módon kapcsolják össze a valós és a digitális világot nagyobb hozzáadott értéket teremtve ügyfeleik, partnereik és az utazóközönség számára. Egy nyitott ökoszisztémában egyesítik a vasúti járműveket, -infrastruktúrát és -szolgáltatásokat, valamint a szoftvermegoldásokat, hogy lehetővé tegyék a fenntartható, kényelmes és költséghatékony vasúti közlekedést.
A Siemens Mobility ügyfeleivel és partnereivel együtt zökkenőmentes összeköttetéseket tesz lehetővé, és átalakítják a közlekedést mindenki számára. Közel másfél évszázada elkötelezetten dolgoznak azon, hogy a magyar vasút fejlődésében és rekonstrukciójában aktív részt vállaljanak, mind a kötöttpályás infrastruktúra, mind a vasúti járművek területén. Ennek részeként nem csak a kivitelezés és szállítás valósul meg magyar munkavállalók közreműködésével, hanem jelentős kutatási és fejlesztési tevékenységet is végeznek Magyarországon kimagasló hozzáadott értékkel és nagy mértékű felelősséggel. A vállalat évről évre dinamikusan bővülő központjában magasan kvalifikált, szakértő munkatársak olyan jövőbemutató projekteken dolgoznak, mint az autonóm közlekedési rendszerek, a mesterséges intelligencia alkalmazása vagy a felhőalapú biztosítóberendezések.
A központ létszámát a jövőben tovább növelné a Siemens egy 4-500 fős kutatás- fejlesztési részleg kiépítésével, ezáltal elősegítve további magyarországi beruházások létrejöttét és a kiemelt szaktudással rendelkező magyar mérnökök és programozók részére hazai munkahelyek biztosítását.
Vécsey Balázs bemutatkozott az idei Magyar Vasút Konferencián
A HUNGRAIL által szervezett őszi Magyar Vasút Konferencia volt az első alkalom, ahol Vécsey Balázs a szektor szereplőihez szólt. Kiemelte, hogy a digitalizáció mint megatrend, a jelen vasúti fejlesztéseinek motorja, nem a jövő generációjának a feladata. „Az előrejelzések szerint 2050-re az utasok által megtett kilométerek száma duplázódni fog. Nekünk az a feladatunk, hogy ezt a többlet utazást vasútra tereljük. Egyrészt azért, mert a vasút képes a legnagyobb szállítási kapacitásra, másrészt pedig fenntarthatósági okokból, hiszen a vasút generálja a legkevesebb CO2-kibocsátást. Ez nálunk nem csak szlogen, hanem a mindennapjaink része. A tavaly értékesített gördülőállománnyal összesen 60 millió tonna széndioxid-kibocsátást kerültünk el, és azzal az 1200 villanymozdonnyal, amit a következő években Indiának szállítunk, további 800 millió CO2 megtakarítást érünk el – ez Németország egy teljes évi kibocsátásával megegyező érték."